2109
8 نکته برای گرفتن کودک از پستانک

8 نکته برای گرفتن کودک از پستانک

1400/11/23 بازدید3244

 به زمان دقت کنید:

پستانک‌ها می‌توانند به پیشگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کمک کنند، بنابراین مهم است که به کودک اجازه دهید اگر دوست دارد تا شش ماهگی از آن استفاده کند زمانی که خطر SIDS به شدت کاهش می‌یابد.

 

 در دوسالگی این کار را انجام دهید:

قبل از دو سالگی کودک شما در درازمدت به دندان‌هایش آسیب نمی‌رساند. هر مشکلی که قبل از آن زمان ایجاد شود، احتمالاً ظرف شش ماه پس از ترک عادت پستانک خود به خود اصلاح خواهد شد. پس از دو سالگی مشکلاتی از جمله دندان‌های کج ممکن است شروع شود. استفاده از پستانک بعد از چهار سالگی زمانی که دندان‌های بزرگسال شروع به شکل‌گیری می‌کنند می‌تواند به معنای مشکلات طولانی مدت دندان باشد.

بهتر تا قبل 12 ماهگی این کار را انجام دهید:

برخی از کارشناسان می‌گویند استفاده مکرر از پستانک در 12 ماهگی می‌تواند در مهارت‌های رشد زبانی کودک اختلال ایجاد کند. بعلاوه مکیدن پستانک می‌تواند باعث رشد غیرعادی ماهیچه‌های زبان و لب شود. این احتمال وجود دارد که استفاده طولانی مدت از پستانک می‌تواند به رشد لب گوش کمک کند.

 

ممکن است کودک بی‌قرار شود:

کوچولوی شما برای پستانک خود ارزش قائل است، پس حتماً با آن مانند یک دوست خوب رفتار کنید.

 

 کودک را آرام کنید:

تکان دادن، حرکت تاب خوردن ملایم، آواز خواندن آرام و ماساژ ملایم از راه‌هایی هستند که می‌توانید به کاهش ناراحتی کودکتان کمک کنید تا آرام بگیرد.

 

فقط زمان خواب پستانک دهید:

با دادن آن فقط در زمان چرت و خواب شروع کنید. پس از چند هفته، از ارائه آن در زمان خواب خودداری کنید. اگر کوچولوی شما سر و صدا می‌کند سعی کنید به جای آن یک اسباب بازی بدهید. هنگامی که کودک شما عادت کرد که بدون پستانک چرت بزند نیازی به پستانک دادن مجدد نخواهد بود.

 

 پستانک را از جلوی دید کودک بردارید:

می‌توانید به فرزندتان توضیح دهید که او اکنون یک دختر بزرگ است و نوزادی وجود دارد که به پستانک‌هایش نیاز دارد تا گریه نکند. کوچولوی خود را در تزئین جعبه‌ای برای کودک مشغول کنید، سپس تمام پستانک‌ها را جمع کرده و در آن قرار دهید.

به پستونک مایعی ترش بزنید تا کودک آن را نخورد:

اگر کوچولوی شما خیلی به پستانک خود وابسته می‌باشد ممکن است برای کمک به ترک این عادت پستانک را بد مزه و بد طعم کنید. یکی از راه‌های انجام این کار آغشته کردن پستانک به آب لیمو یا سرکه است. راه دیگری که بسیاری از مادران امتحان می‌کنند بریدن نوک آن است که قدرت مکیدن پستانک را از کار می‌اندازد.

 

منبع:

www.mom365.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید