2109
غم و اندوه پس از مرگ نوزاد

غم و اندوه پس از مرگ نوزاد

1400/11/10 بازدید2644

هیچ راه درست یا نادرستی برای غصه خوردن وجود ندارد. احساسات می‌تواند از دوسوگرایی در یک فرد تا اندوه عمیق در فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد تحت تأثیر تعدادی از احساسات از جمله شوک، غم، انکار، گناه و عصبانیت قرار می‌گیرند. برخی دیگر ممکن است واکنش‌های فیزیکی مانند حالت تهوع، سردرد، از دست دادن اشتها، بی‌خوابی، خستگی، مشکل در تمرکز و همچنین به طور کلی احساس ناخوشایندی را تجربه کنند. دیگران دوباره ممکن است احساس بی‌حسی کنند و نتوانند گریه کنند اما احساس می‌کنند که باید گریه کنند. برخی از افراد متوجه می‌شوند که هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا احساس خوبی کنند و بتوانند به فعالیت‌های روزانه بازگردند. مواردی مانند تاریخ تولد مورد انتظار نوزاد، سالگرد سقط جنین یا تولد، بارداری بعدی یا سایر رویداد‌های مهم خانوادگی ممکن است احساسات شدیدتری از غم و اندوه را ایجاد کند. ممکن است پیش‌بینی موقعیت‌هایی که ممکن است شما را به یاد مرگ نوزادتان بیاندازند مفید باشد.

 تفاوت‌های فردی:

بسیاری از والدین نگران هستند که واکنش‌های عاطفی و فیزیکی آن‌ها نسبت به غم و اندوه متفاوت از واکنش‌های شریک زندگی‌شان باشد. اگر احساس می‌کنید که شریک زندگی‌تان نمی‌فهمد یا به آنچه اتفاق افتاده اهمیتی نمی‌دهد این می‌تواند سخت باشد. اگر تحت تأثیر احساسات غم و اندوه و از دست دادن خود هستید مراقبت از رابطه‌تان دشوار بوده اما ممکن است در مورد احساس خود و نیاز‌هایتان در این زمان کمک کند. گوش دادن نیز مهم است. گاهی اوقات این امکان برای شما یا شریک زندگیتان وجود ندارد که نیاز‌های حمایتی یکدیگر را برآورده کنید در نتیجه صحبت با سایر دوستان، خانواده یا حمایت‌های حرفه‌ای ممکن است مفید باشد.

 

 بچه‌های دیگر:

اغلب دشوار است که بدانیم کودکان چگونه تحت تأثیر مرگ قرار می‌گیرند زیرا واکنش آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت از واکنش‌های بزرگسالان باشد. یک کودک ممکن است یک دقیقه ناراحت به نظر برسد و بعد از بازی در دقیقه بعد خوشحال باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که کودکان از بازی برای درک دنیایی که در آن زندگی می‌کنند و درک چیز‌ها استفاده می‌کنند. غم و اندوه کودکان ممکن است در رفتار آن‌ها ظاهر شود. برخی ممکن است چسبنده‌تر یا ناآرام شوند و برخی دیگر ممکن است تهاجمی یا مختل شوند.

 

 واکنش‌های خانواده، دوستان و همکاران:

خانواده و دوستان ممکن است به طریق مختلف به از دست دادن فرزند شما واکنش نشان دهند. آن‌ها ممکن است احساس ناراحتی و ناتوانی کنند تا بدانند چگونه به شما کمک کنند. گاهی اوقات آن‌ها نمی‌دانند چه بگویند یا نظراتی را ارائه می‌دهند که به نظر شما مفید و آزاردهنده نیست. دوستان و خانواده‌ها می‌توانند برای چند هفته اول بسیار مفید باشند، اما برخی انتظار دارند که شما به زودی به حالت عادی بازگردید. این می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و در این زمان ممکن است لازم باشد به آن‌ها یادآوری کنید که هنوز همه چیز برای شما سخت است.

حاملگی چند قلو:

گاهی اوقات شادی از تولد یک نوزاد سالم و غم از دست دادن نوزاد دیگر همزمان رخ می‌دهد که می‌تواند زمان بسیار گیج‌کننده و ناراحت‌کننده‌ای باشد. ممکن است سؤالات زیادی در مورد اینکه چه اتفاقی افتاده و چرا نوزاد یا نوزادان شما فوت کرده‌اند داشته باشید.

 

منبع:

www.thewomens.org.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید