2109
۵ دلیل برای اینکه از شیر دادن به نوزاد خود دست نکشید

۵ دلیل برای اینکه از شیر دادن به نوزاد خود دست نکشید

1400/10/11 بازدید8743

شما تنها نیستید. بسیاری از مادران تقریباً در چند هفته اول پس از زایمان به دلایل شخصی که معمولاً تحت تأثیر شرایط خاص هستند شیردهی را کنار می‌گذارند. شاید شما با کمبود شیر یک نوزاد مبتلا به ریفلاکس، شیردهی دردناک و ورم پستان ضعیفی دارید و  با بسیاری مشکلات دیگر دست و پنجه نرم می‌کنید. اما قبل از اینکه تسلیم شوید عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا هنوز نباید شیردهی را کنار بگذارید.

 

شیردهی اصولی:

درست مانند هر مهارت جدید شیردهی نیز شامل آزمون و خطای زیادی است. در حالی که شما در حال یادگیری نحوه شیر دادن هستید نوزاد در حال یادگیری نحوه مکیدن است.

حمایت کردن:

احتمالاً احساس خستگی و ناامیدی می‌کنید و این وضعیت بدتر و بدتر می‌شود. برای آرامش خود با یک دوست، مادر، شوهر یا هرکسی که می‌تواند از شما حمایت کند و به شما یادآوری کند که دارید کار بزرگی انجام می‌دهید صحبت کنید. فریاد بزنید، گریه کنید یا حتی به چیزی مشت بزنید تا آرام شوید. افرادی هم هستند که می‌خواهند به شما کمک کنند تا از پس این مشکل بر بیایید.

 

 پیدا کردن راه حل:

شما می‌توانید با حمایت، آموزش و انگیزه مناسب بر سخت‌ترین چالش‌های شیردهی غلبه کنید. خواندن تجربیات زنان دیگر از صحبت کردن با زنان دیگری که مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره انگیزه پیدا کنید یا نکات و‌ ایده‌هایی به شما ارائه دهد. حتی زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود روز‌هایی وجود دارد که شما آن را دوست ندارید که کاملاً طبیعی است. زمانی که خسته یا کم خواب هستید و کودکی شما را به دلیل بیداری‌های شبانه منظم تا مرز جنون می‌برد آرام باشید.

 

شیردهی چه فوایدی برای کودک دارد؟

سینه‌های شما در روز‌های اول پس از زایمان مایعی غلیظ و زرد رنگی به نام آغوز تولید می‌کنند. قند کم، پروتئین بالا و ترکیبات مفید زیادی دارد. این اولین شیر‌ شما بوده و به رشد دستگاه گوارش نابالغ کودک شما کمک می‌کند. پس از چند روز اول سینه شما شروع به تولید مقادیر بیشتری شیر با رشد معده کودک شما می‌کند. شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به کودک شما کمک می‌کند با باکتری‌ها و ویروس‌ها مبارزه کند که در آن ماه‌های حساس و اولیه حیاتی است. همچنین تغذیه با شیر مادر باعث افزایش وزن سالم می‌شود و فواید دیگری برای نوزادان دارد.

شیرهی چه فوایدی دارد؟

  •  باعث کاهش سریع وزن پس از زایمان می‌شود و تقریباً روزانه ۵۰۰ کالری می‌سوزاند تا شیر خود را بسازید و حفظ کنید
  •  انقباض رحم را به اندازه طبیعی خود تحریک می‌کند
  • عفونت‌های ادراری کمتر
  •  احتمال کم خونی را کاهش می‌دهد
  •  خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد و خلق و خوی را افزایش می‌دهد

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید