2109
طلا بیماری های پوستی را درمان می کند!

طلا بیماری های پوستی را درمان می کند!

1400/10/06 بازدید827

زیباست، جلوه درخشانی دارد و یک سرمایه گذاری ایده آل برای آینده به حساب می آید! همین چند مزیت ساده هم کافی است که آدم دست از روی دلش بر دارد، طلا بخرد و طلا بپوشد اما واقعیت این است که فواید این آلیاژ کهن به زیبایی و ارزش منحصر به فردش محدود نمی شود. طلا در بهبود عملکرد اندام های گوناگون انسان هم معجزه می کند، به خصوص درمان بیماری های پوستی. در این مقاله با ویژگی های کم‌نظیر طلا برای درمان بیماری ها آشنا خواهید شد.

 

درمان بیماری های پوستی

می گویند در زمان های خیلی دور، کلئوپاترا ملکه مصر، شب ها وقت خواب یک ماسک طلا می گذاشت روی صورتش و چشمش را می بست. می خواست از پوستش مراقبت کند. او می دانست که طلا ارتعاشات گرم و تسکین دهنده ای به پوست منتقل می کند و همین فرایند باعث بازسازی سلول های پوست می شود. نه اینکه کلئوپاترا عالم باشد اما خب این باور قدیمی که طلا در بهبود بیماری های پوستی مثل اگزما و عفونت های قارچی موثر است تا به امروز زنده مانده و با نتایج مطالعات عملی سازگار است. به خاطر همین هم می بینید از این آلیاژ در تولید خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

درمان اعتیاد

در همان زمان های خیلی دور، مردم باور داشتند که طلا در درمان اعتیاد، به خصوص وابستگی به الکل، نقش مهمی دارد. حتی امروز هم، از این فلز در تولید داروهای ترک اعتیاد به مواد، نیکوتین و الکل استفاده می کنند.

بهبود جریان خون در بدن

این را دیگر همه می دانند که رابطه طلا و قلب، رابطه ای بسیار نزدیک و صمیمانه است. جریان خون در بدن را هموار می کند و اکسیژن کافی به قسمت های مختلف بدن می رساند. به خاطر همین در قدیم به زنان باردار توصیه می کردند که هنگام خرید طلا، کمربندهای طلایی را در اولویت بگذارند. چون این آلیاژ کمک می کرد خون و دیگر مایعات در بدن مادر به راحتی جریان داشته باشد.

متعادل کننده دمای بدن

آدم را بعضی وقت ها گُر می گیرد و یا بعضی وقت ها لرز می افتد به جون آدم و دمای بدن بالا و پایین می شود. می گویند طلا آلیاژ بسیار موثری در تعدیل دمای بدن و بازگشتن آن به حالت عادی است.

کنترل رشد سرطان

شاید باورتان نشود اما طلا سرعت رشد سلول های سرطان را در دست می گیرد و کنترل می کند. به همین دلیل از این فلز برای تولید داروهای موثر در کنترل سرطان های تخمدان و پروستات استفاده می کنند. این موضوع آن قدر قطعی است که یکی از مطرح ترین شرکت های دارویی در آمریکا داروهایش را از زیر نانو ذرات طلا عبور می دهد. اسم آن شرکت Clytmmune است.

برطرف کننده آرتروز و رماتیسم

جالب است! می دانستید بعد از جنگ جهانی دوم از آلیاژ طلا برای درمان آرتروز استفاده می کردند. حتی خیلی قبل تر در حوالی دوره رنسانس، توی ونیز در میهمانی ها بادام هایی با روکش طلا سرو می شد! نه فقط چون کلاس داشت، این به کنار. چون همان وقت ها باور داشتند طلا آرتروز را درمان می کند. حالا چطور؟! همان طور که قبل تر هم گفتیم طلا در بهبود جریان گردش خون خیلی موثر است. همین موجب می شود دردهایی شبیه آرتروز و رماتیسم التیام پیدا کنند. دیگر چه بهانه ای بهتر از خاصیت درمانی طلا در برطرف کردن آرتروز برای خرید دستبند طلا؟!

التیام زخم و عفونت

ما که ندیده ایم اما شنیده ایم که اگر یک طلای 24 عیار را روی زخم و عفونت بگذارید، زخم و عفونت شما خیلی زود خوب می شود.

تشخیص آسان بعضی از بیماری ها

لابد شما هم با نوارهای آزمایشی از جنس طلا برخورده اید! کافی است یک قطره خون روی آن بریزید تا بتوانید بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت و سفلیس را تشخیص دهید.

بسیاری بر این عقیده اند که سنت خرید انگشتر طلا و مبادله آن در هنگام ازدواج، بی ربط با باورعموم مردم در مزایای بهداشتی این آلیاژ نیست. به هر ترتیب طلا از دیرباز تا کنون مورد استقبال بشر قرار گرفته است، چه در ساخت قطعه ها و چه در صنعت هایی مثل صنعت مد و فشن. در انتها به برخی از ویژگی های طلا اشاره خواهیم کرد که در برجسته ساختن آن به عنوان یک آلیاژ مطمئن موثر بوده اند:

  • انعطاف پذیر
  • یک سرمایه گذاری مطمئن، حتی در دوران رکود اقتصادی
  • مقاوم در برابر گذر زمان و جریان هوا و حرارت
  • دارای سطحی براق و درخشان

هنوز که هنوز است بسیاری از دانشمندان در جاهای مختلف دنیا در حال کشف خواص درمانی طلا روز و شب را در آزمایشگاه ها می گذرانند، یک نمونه از این تلاش ها کارِ محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی برای از بین بردن سلول های سرطانی به وسیله «نانو ذرات طلا» است. به نظر می رسد باید منتظر خبرهای خوبی از اکتشافات جدید در مورد ویژگی های درمانی طلا باشیم.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها