2750
بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟ کدام شرکت بیمه بهتر است؟

بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟ کدام شرکت بیمه بهتر است؟

1400/09/27 بازدید4729

در قانون، داشتن بیمه شخص ثالث، برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه الزامی است. بیمه ثالث برای حمایت از اشخاصی بوده که در جریان حادثه رانندگی، متحمل آسیب‌های مالی و جانی شده‌اند. این بیمه برای همه مالکان خودرو و موتور اجباری بوده و توسط شرکت‌های گوناگونی ارائه می‌شود. اغلب مالکان وسایل نقلیه، گمان می‌کنند که تفاوتی بین شرکت‌های بیمه وجود نداشته و بدون مقایسه، بیمه قبلی را تمدید می‌کنند. اما اگر بدانند که شرکت‌های بیمه، در ارائه بیمه ثالث چقدر متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند، نظر خود را در مورد شرکت بیمه فعلی عوض خواهند کرد.

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث، کار آسانی نیست و در هنگام انتخاب آن باید به یک سری معیار‌ها و فاکتور‌ها دقت کرد. این معیار‌ها که هر‌ساله توسط بیمه مرکزی بررسی می‌شوند، با توجه به کارکرد شرکت بیمه و میزان رضایت بیمه‌گذاران تعیین می‌شوند. با شناخت این معیار‌ها و فاکتور‌ها است که می‌توانید درست تصمیم گرفته و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید، تا با برخی از معیار‌های انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث آشنا شوید.

 

 توانگری مالی؛ اعتبار و قدرت شرکت بیمه را بسنجید!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان خرید بیمه شخص ثالث باید به آن توجه کنیم، میزان توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی به معنای قدرت و اعتبار شرکت بیمه در هنگام پرداخت خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث و راننده است. این شاخص به مالک خودرو می‌گوید، که آیا شرکت بیمه توانایی پرداخت تعهدات خود را دارد یا نه؟ میزان توانگری مالی هر موسسه بیمه، هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. توانگری مالی 5 سطح دارد، پایین‌ترین میزان توانگری با سطح 5 و بیشترین میزان توانگری با سطح 1 شناخته می‌شود. در سال 1399 بیمه ما، بیمه ملت، بیمه سرمد و بیمه نوین و...در سطح توانگری 1 قرار داشتند.

قیمت مناسب برای خرید بیمه شخص ثالث

با تصویب قانون جدید، قیمت بیمه شخص ثالث در تمامی موسسات نرخ یکسانی داشته و هرساله توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود. با این وجود برخی از عوامل، روی قیمت بیمه شخص ثالث تاثیری جزئی می‌گذارند. به عنوان مثال برخی از شرکت‌های بیمه با اعمال تخفیف 2.5% قانونی، از برخی از بیمه‌گذاران حق بیمه کمتری دریافت می‌کنند.

همچنین تخفیف عدم خسارت نیز می‌تواند روی قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر بگذارد. اگر خودروی بیمه‌گذار، در طول مدت استفاده از بیمه‌نامه دچار حادثه‌ای نشده و خسارتی از موسسه بیمه دریافت نکرده باشد؛ شرکت بیمه موظف است، در زمان تمدید بیمه‌نامه و محاسبه قیمت آن، تخفیف عدم خسارت را نیز روی قیمت بیمه اعمال کند. جدول زیر نرخ تخفیف عدم خسارت را براساس آخرین تغییرات قانونی نشان می‌دهد.

قانون

سال 1

سال 2

سال  3

سال 4

سال 5

سال

6

سال

7

سال

8

سال 9

سال

10

سال

11

سال

12

سال

13

سال 14

جدید

5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

 

تعداد مراکز پرداخت خسارت؛ دسترسی ساده‌تر و خدمات بهتر!

هر یک از موسسات بیمه در سرتاسر کشور، شعبات متعددی داشته و خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند. تعداد زیاد شعبه موسسه بیمه، به معنای دسترسی بهتر به واحد پرداخت خسارت است. راننده بعد از وقوع حادثه برای استفاده از خدمات بیمه، با مراجعه به هر یک از این شعبه‌ها کار خود را به سرعت انجام داده و راحت‌تر خسارت را دریافت می‌کند. در حال حاضر بیمه ملت با 211 شعبه، بیمه ایران با 120 شعبه و بیمه دانا با 78 شعبه به ترتیب بیشترین تعداد شعبه را در کشور دارند.

البته برخی از موسسات بیمه، با داشتن خدمت پرداخت خسارت سیار کار دریافت خسارت را برای بیمه‌گذار بسیار راحت کرده‌اند. در این خدمت بعد از وقوع حادثه، کارشناس بیمه به محل حادثه رفته و بعد از کنترل و بررسی، در صورت کامل بودن مدارک، مقدار خسارت را تعیین کرده و آن را در محل به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.

 

سهم بازار و میزان فروش بیمه شخص ثالث چقدر است؟

یکی از ساده‌ترین عوامل در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث، توجه به میزان فروش و سهم بازار هر موسسه بیمه است. هر شرکت بیمه‌ای با توجه به میزان صدور بیمه‌نامه در هر رشته‌ای، سهمی از بازار را به خود اختصاص خواهد داد. به عبارتی داشتن تعداد زیاد مشتری، در بازار رقابتی و شلوغ بیمه شخص ثالث یکی از فاکتور‌های به نسبت تاثیر‌گذار در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث است. بیمه ایران با بیش از 51.08%، بیمه آسیا با 11.24% و بیمه دانا با 6.63% به ترتیب محبوب‌ترین شرکت‌های بیمه از لحاظ میزان فروش بیمه در کشور هستند.

در سال‌های اخیر بیمه شخص ثالث قسطی، به دلیل افزایش قیمت بیمه ثالث بسیار مورد توجه بیمه‌گذاران قرار گرفته است. شرکت بیمه ایران، در حال حاضر بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی هم ارائه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت و خرید بیمه ثالث ایران، به صفحه بیمه شخص ثالث قسطی در آیتول مراجعه کنید.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث؛ صدور لحظه‌ای با مناسب‌ترین قیمت!

حالا که با مهم‌ترین معیار‌ها در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث آشنا شدید، باید تصمیم‌گیری کرده و برای خرید اقدام کنید. اگر از قبل شرکت بیمه مورد نظر خود را انتخاب کرده، اما وقتی برای مراجعه حضوری و تمدید و خرید آن ندارید، از روش‌های آنلاین استفاده کنید.

برای استعلام، تمدید و خرید بهترین بیمه شخص ثالث و سر و سامان دادن به امور بیمه ماشین، فقط باید اپلیکیشن آیتول را نصب یا به سایت رسمی آن مراجعه کنید. با آیتول در کمترین زمان ممکن، شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد. برای تمدید یا خرید بیمه‌نامه، فقط باید شماره پلاک و شماره یکتای بیمه‌نامه خود را وارد کنید. تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و در کمتر از 2 ساعت پیامکی که حاوی نسخه الکترونیکی بیمه بوده به شما ارسال می‌شود. آیتول در کنار تمدید و خرید بیمه، خدماتی چون دریافت و پرداخت آنلاین خلافی، رزرو معاینه فنی و معامله خودرو را نیز انجام می‌دهد. پس همین حالا برای دانلود برنامه آیتول از سایت رسمی، مایکت، بازار، گوگل پلی، سیب اپ، سیبچه و آی اپس (iApps) اقدام کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

2 روز پیش
|
9224 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8680 بازدید

نی نی کست

نوشته

4 روز پیش
|
5566 بازدید