2109
آیا باید کودک را برای تعویض پوشک بیدار کنید؟

آیا باید کودک را برای تعویض پوشک بیدار کنید؟

1400/09/17 بازدید1063

برای دو ماه اول پس از زایمان نوزاد تازه متولد شده معمولاً هر دو تا سه ساعت بیدار می‌شود و شیر می‌خورد. این برنامه اغلب بسته به عوامل متعددی متفاوت است. به همین دلیل است که به مادران تازه متولد شده توصیه می‌شود زمانی که نوزادانشان می‌خوابند بخوابند. در این دوره تعویض پوشک کودک شما آسان است زیرا او هر سه ساعت یک بار از خواب بیدار می‌شود. با این حال هنگامی که نوزاد شما در نهایت شروع به خوابیدن در طول شب می‌کند تعویض پوشک او ممکن است سخت باشد زیرا این احتمال وجود دارد که کودک شما از خواب بیدار شود. نوزادان اغلب در طول شب ادرار می‌کنند و ممکن است به طور طبیعی از خواب بیدار شوند یا باعث ایجاد بثورات پوشک شوند. بنابراین آیا باید کودک خود را برای تعویض پوشک بیدار کنید یا اجازه دهید او همچنان بخوابد؟ اگر مطمئن نیستید که آیا فرزندتان را برای تغییر بیدار کنید یا خیر در اینجا همه چیز‌هایی که باید بدانید وجود دارد.

 

برای تعویض پوشاک چه چیز‌هایی را باید در نظر بگیریم؟

نوزادان ممکن است روزانه شش تا ده بار پوشک خود را خیس کنند. معمولاً یک یا دو ساعت پس از تغذیه. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ادرار می‌تواند PH پوست نوزاد شما را تغییر دهد و برخی از قارچ‌ها و باکتری‌ها در یک محیط قلیایی رشد می‌کنند. ادرار همچنین ممکن است پوست را خشک کرده و باعث چروکیدگی و بثورات پوشک شود. با این حال اگر شیرخوار خود را بر اساس برنامه دو تا سه ساعته تغذیه می‌کنید می‌توانید به سرعت پوشک او را بعد از غذا عوض کنید بدون اینکه او را بیدار کنید تا بثورات پوشک را کاهش دهد. اجازه دهید کودک بخوابد مگر اینکه واقعاً خیس کرده باشد یا مدفوع کرده باشد. نیازی نیست کودکتان را هر بار که کمی در پوشک ادرار می‌کند بیدار کنید. اکثر پوشک‌های امروزی به شدت جذب می‌شوند که کودک شما ممکن است بتواند در طول شب بخوابد.

از چه نوع پوشکی استفاده کنیم؟

اکثر پوشک‌های یکبار مصرف اخیر بسیار جذب می‌شوند و رطوبت را از پوست کودک دور می‌کنند تا خطر بثورات پوشک را کاهش دهند و کودک شما را خشک و راحت نگه دارند. گذاشتن پوشک و تعویض آن در اول صبح ممکن است بی‌خطر باشد. با این حال اگر پوشک خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، ممکن است نشت کند و شما را مجبور به تعویض نوزاد و ملافه کند. پوشک مناسب وزن کودک خود را بخرید تا او را برای تعویض بیدار نکنید. حتی والدینی که از پوشک پارچه‌ای استفاده می‌کنند شب‌ها از پوشک استفاده می‌کنند.

 

پوست کودک شما چقدر حساس است؟

برخی از نوزادان پوست حساس‌تری نسبت به سایرین دارند و این باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر در معرض بثورات پوشک باشند. اگر کودک شما از اگزما، بثورات مکرر یا آلرژی رنج می‌برد باید پوشک او را در طول شب عوض کنید تا احتمال ابتلا به بثورات پوشک کاهش یابد.

تعویض پوشک بچه به چه صورت است؟

 قبل از خواب یک پوشک تازه بپوشید:

قبل از خواب پوشک خیس کودک را عوض کنید

- پوشک را در حال شیر خوردن تعویض کنید:

اگر کودک شما همچنان هر 2 تا 3 ساعت یکبار از خواب بیدار می‌شود با عادت کردن به تعویض پوشک قبل از شیر دادن پیشگیرانه عمل کنید. به این ترتیب می‌دانید که او با یک پوشک نسبتاً خشک به رختخواب برمی‌گردد. شما همچنین می‌توانید پوشک را بعد از غذا عوض زیرا نوزادان معمولاً در هنگام شیر خوردن نیمه هوشیار هستند

 کودک را تحریک نکنید:

اگر کودک شما هنوز خواب است می‌توانید بدون بیدار کردن کامل او را تمیز کنید. اتاق را ساکت و چراغ‌ها را کم نگه دارید و آرام و آهسته حرکت کنید تا از بیدار شدن او جلوگیری کنید.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها