2109
۵ مزیت تغذیه با شیشه شیر

۵ مزیت تغذیه با شیشه شیر

1400/09/10 بازدید745

وقتی صحبت از شیر دادن به نوزادان با شیشه می‌شود مادرانی که هم شیر خودشان را می‌دهند و هم با شیشه شیر کودک را تعذیه می‌کنند بلافاصله متوجه می‌شوند که نوزادان چقدر سریعتر با شیشه شیر، شیر را تمام می‌کنند. برای مبارزه با این مشکلات نوزادانی که به طور انحصاری با شیشه شیر تغذیه می‌شوند یا هر دو از مزایای سریع تغذیه با شیشه می‌برند. فواید تغذیه با شیر در ادامه گفته شده است:

 

 شیر دادن از طریق سینه:

هنگامی که نوزادان شیر می‌خورند باید به درستی چفت شوند تا بتوانند نوک سینه را بخورند تا شیر تولید شود. مادران هنوز هم می‌توانند نشانه‌هایی را که نوزادان هنگام شیر دادن می‌خواهند تشخیص دهند. زمانی که نوک سینه‌ها در حین تغذیه سریع با شیشه شیر فقط تا حدی پر شده باشد، می‌توانند آهسته آهسته به نوزاد شیر دهند.

درد نوک سینه کمتر می‌شود:

نوزادان تمایل دارند که با شیشه شیر تغذیه شوند زیرا مجبور نیستند برای دریافت شیر یا شیر خشک منتظر بمانند. با این حال نوزادان ممکن است هنگام شیر خوردن عجله کنند و شیر به گلوی آن‌ها بپرد.

 نوزادان زمان سیر شدن خود را متوجه می‌شوند:

درست مانند بزرگسالان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا نوزادان بفهمند که سیر شده‌اند. هنگامی که نوزادان با شیشه شیر تغذیه می‌شوند، این فرصت به آن‌ها داده نمی‌شود. بنابراین آن‌ها در نهایت بیش از حد لازم غذا می‌خورند تا شکم خود را پر کنند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بین ۴۹ تا ۵۷ درصد کمتر از نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه می‌شوند، شیر مادر مصرف می‌کنند. هر چه شیر یا شیر خشک بیشتر در شیشه شیر به نوزاد داده شود و شیر اجازه داشته باشد نوک پستان را کاملاً بدون وقفه پر کند، نوزادان بیشتر شیر مصرف می‌کنند. آن‌ها نشانه‌هایی را که به آن‌ها می‌گوید سیر شده‌اند را یاد نمی‌گیرند و این به نوبه خود می‌تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن بیش از حد در دوران کودکی و بعد از آن شود.

احتمال مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد:

هنگامی که نوزادان با شیشه شیر تغذیه می‌کنند احتمالاً مشکلات گوارشی وجود دارد. متأسفانه هنگامی که نوزادان مشکلات گوارشی دارند گریه می‌کنند و بی‌قرار هستند. گریه به نوبه خود باعث می‌شود که هوای بیشتری ببلعند و این مشکل را بیشتر تشدید می‌کند. به این ترتیب با استفاده از تغذیه سریع با شیشه نوزادان مجبور می‌شوند سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهند. وقتی شیشه شیر خود را در زمانی که بیشتر شبیه شیردهی است تمام می‌کنند سیستم گوارشی آن‌ها می‌تواند با حجم مصرفی مطابقت داشته باشد و هوای کمتری بلعیده می‌شود.

 ارتباط بین مادر و نوزاد بیشتر می‌شود:

در طول این مدت زمانی که نوزادان به سرعت با شیشه شیر می‌خورند صحبت کردن با آن‌ها و نوازش گونه‌ها یا بازو‌ها در حین تغذیه نه تنها ارتباط شما و کودک را بیشتر تقویت می‌کند بلکه از نظر اجتماعی و عاطفی نیز به نوزادان کمک می‌کند.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید