2109
نوجوانان و ارتباطات

نوجوانان و ارتباطات

1400/08/08 بازدید10182

دوران نوجوانی می‌تواند برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار باشد. نوجوانان ممکن است ایده‌ها، ارزش‌ها و باورهایی را با والدین خود متفاوت کنند. این بخشی از روند عادی حرکت به سمت استقلال است. امروز هم ۸ آبان و روز نوجوانان است. والدین ممکن است با میزان استقلال خود در فرزندان خود در سنین مختلف و شرایط مختلف مشکل داشته باشند.

مسائلی که می‌تواند بر ارتباط با نوجوانان تأثیر بگذارد:

- وظیفه کودک بزرگ شدن و مستقل بار آمدن است. شما به عنوان والدین باید به جوانان در این فرایند کمک کنید.

- اکنون می‌توان با هم تصمیم گرفت. سعی کنید موضوعاتی را مورد بحث قرار دهید تا به نتیجه‌ای برسید که شما و نوجوان خود می‌توانید هر دو را بپذیرید.

- نوجوانان ممکن است دیدگاه‌های متفاوتی با دیدگاه شما داشته باشند یا فعالیت‌هایی را انجام دهند که شما متوجه نخواهید شد. سعی کنید این را به عنوان یک چیز خوب ببینید. آن‌ها یاد می‌گیرند که خودشان باشند.

- شما همیشه نسبت به رفاه و ایمنی فرزند خود و صرف نظر از سن او احساس مسئولیت خواهید کرد. وقتی بچه‌ها به سن نوجوانی می‌رسند تصمیمات خودشان را می‌گیرند. بعضی اوقات آن‌ها اشتباه می‌کنند.

- در این دوران تغییر مداوم والدین و جوانان باید برای مراقبت از خود وقت بگذارند.

- شما باید به نوجوان خود و منحصر به فرد بودن او اهمیت دهید
 

نکات عمومی ارتباط با نوجوانان چه نکاتی هستند؟

- بیشتر از آنچه صحبت می‌کنید گوش دهید:

به یاد داشته باشید که خدا به همه ما دو گوش و یک دهان داده است. این به ما یادآوری می‌کند که ما باید دو برابر بیشتر از صحبت کردن وقت بگذاریم. این امر به ویژه هنگام صحبت با نوجوانان بسیار مهم است.

- برای نوجوان خود وقت بگذارید:

نوجوانان اغلب مشغول مدرسه، دوستان و سایر علایق خود هستند اما می‌توانید در مورد صبحانه و شام با آن‌ها گفتگو کنید.

- به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارید:

نوجوانان به فضای خود نیاز دارند. برای مثال قبل از اینکه به اتاق آن‌ها بروید در بزنید.

- علایق آن‌ها را دنبال کنید:

باهم موسیقی گوش دهید، برنامه‌های تلویزیونی را با آن‌ها تماشا کنید و به جلسات تمرین ورزشی آن‌ها بروید. همچنان به فعالیت خود در زندگی خود علاقه نشان دهند.

- پدر و مادری مهربان باشید:

نوجوانی دورانی است که جوانان اغلب با تغییر هویت خود دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز به توجه و عشق و علاقه دارند. عشق خود را با استفاده از هرگونه تماس فیزیکی که با آن راحت هستند نشان دهید. موفقیت آن‌ها را جشن بگیرید، اشتباهات آن‌ها را ببخشید، در صورت بروز مشکل به آن‌ها گوش دهید و به نحوه حل آن برنامه ریزی کنید. در حل مشکلات از آن‌ها حمایت کنید.

- لذت ببرید:

برای تفریح ​​و خنده وقت بگذارید. احساسات خوب به ایجاد رابطه خوب کمک می‌کند.

ارتباط منفی با نوجوانان چه تاثیری دارد؟

وقتی افراد با دیدگاه‌های مختلف با هم زندگی می‌کنند درگیری اجتناب ناپذیر به وجود می‌آید. بنابراین درگیری گاه به گاه با نوجوان شما طبیعی است و قابل انتظار است. با این حال درگیری مداوم می‌تواند رابطه بین والدین و یک فرد جوان را ضعیف کند. ارتباطات منفی یکی از علل شایع درگیری‌های مزمن است. نمونه‌هایی از ارتباطات منفی شامل نق زدن، انتقاد شدید و فریاد زدن است. تشخیص ارتباطات منفی همیشه آسان نیست. به عنوان مثال والدین خوش اخلاق ممکن است انتقاد کنند زیرا می‌خواهند فرزندشان بیشتر تلاش کند. در صورت استفاده از ارتباطات منفی:

- نق زدن، فریاد کشیدن یا دعوا تبدیل می‌شود

- احساس عصبانیت، ناراحتی، طرد شدن، سرزنش شدن یا دوست نداشتن دارید

- موضوع مورد بحث هرگز بهبود نمی‌یابد

 

منبع: www.betterhealth.vic.gov.au

ارسال نظر شما

login captcha

خانممااا لطفا پاسخمو بدید دخترم ۱۳ سال و ۴ ماهشه میگه پریود شدم من مطمئن نیستم میشه کمک کنید 

خون اولین پریودیتون چه شکلی بوده

به خدا منظور بدی ندارم کسیو ندارم بپرسم ازش

من متنفرم از آهنگهایی که دختر نوجوانم گوش میده. کاری به کارش ندارم. اما نمیتونم تظاهر کنم که قشنگه. اونم آهنگ آمریکایی Mashing gun kelly  من حتی اسمشو مطمئن نیستم دارم درست تایپ میکنم یا نه

@پائيز٧٥

سلیقه ی آدما به مرور تغییر میکنه و عاقلانه تر میشه...

پربازدیدترین ها