2709
برای تقویت روابط پدر و دختری چگونه رفتار کنیم؟

برای تقویت روابط پدر و دختری چگونه رفتار کنیم؟

1400/07/16 بازدید2332

رابطه دختر با پدر می‌تواند نقش مهمی در رشد روانی آنها داشته باشد. در حقیقت وقتی پدران در زندگی دختران خود حضور دارند دختران با حس سالم خود بزرگ می‌شوند. آنها از اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری برخور دارند و درک واضح‌تری از خواسته‌های خود در زندگی دارند.

 

روابط قوی پدر و دختری چه مزایایی دارد؟

وقتی با دخترتان ارتباط برقرار می‌کنید تأثیر مثبت آن می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. تحقیقات نشان می‌دهد دخترانی که با پدران خود روابط امن و محبت آمیزی دارند:

- بدون پرخاشگری قاطع‌تر هستند

- به احتمال زیاد تحصیلات عالی را دنبال می‌کنند

- احساس بهتری نسبت به خودشان دارند

علاوه بر این مزایای مادام العمر و پرورش یک رابطه مفید با یک دختر می‌تواند در حال حاضر یک تجربه عالی باشد. پدران و دخترانی که با هم وقت می‌گذرانند پایه اعتماد و حمایت را ایجاد می‌کنند. آنها در مورد یکدیگر و تجربیات مربوطه بیشتر می‌آموزند و در نهایت آنها سرگرم می‌شوند و خاطراتی را به یاد می‌آورند که یک عمر باقی می‌ماند.

 

چیزهای جدید به آنها بیاموزید:

زندگی پر از ماجراجویی است. به همه چیزهایی که در دوران کودکی از یادگیری آنها لذت بردید فکر کنید و آنها را به دیگران منتقل کنید. اگر کودک شما علاقه‌مند به یادگیری چیز جدیدی است حتی اگر اطلاعات کمی در مورد آن دارید نشانه‌های او را دنبال کنید. به کودک خود نشان دهید که یادگیری یک سفر مادام العمر است و هیچ وقت برای انتخاب سرگرمی یا مهارت جدید دیر نیست. تلاش برای انجام یک فعالیت جدید یا غلبه بر یک چالش به کودک اعتماد به نفس می‌دهد تا با همه چیز کنار بیاید. از یادگیری یک ابزار گرفته تا ساخت یک برنامه کامپیوتری راهی عالی برای برقراری ارتباط است.

 

به حرف آنها گوش دهید:

گوش دادن احتمالاً یکی از اساسی‌ترین مهارت‌هایی است که والدین می‌توانند در صورت داشتن رابطه خوب با فرزندشان به آن تسلط داشته باشند. برای درک عمیق‌تر فرزند خود به رویاها، اهداف و ترس‌های او توجه کنید. در برابر تمایل به سخنرانی یا تصحیح مقاومت کنید. فقط گوش دهید و فضایی امن برای اشتراک بگذارید.

 

آنها را سرگرم کنید:

رابطه والدین و فرزندان باید شامل قرارهای فردی باشد. این لحظات با هم نباید چیز پیچیده یا گران قیمت باشد. به سادگی بررسی جدیدترین اسباب بازی‌ها در فروشگاه اسباب بازی، بیرون رفتن برای بستنی خوردن و ... گزینه‌هایی فوق العاده برای سرگرمی دلچسب است. با افزایش سن چیزهای فعال‌تری مانند بازی گلف مینیاتوری، پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا را امتحان کنید. همچنین می‌توانید آنها را به بازی بیس بال یا حتی کنسرت ببرید. ایجاد خاطرات سرگرم کننده در یک محیط مثبت می‌تواند تفاوت زیادی در روابط شما ایجاد کند و فرزند شما را تشویق به کشف علایق و سرگرمی‌های جدید کند.

 

آنها را بی‌قید و شرط دوست داشته باشید:

مراقب باشید هنگام انتخاب نادرست آنها را مسخره، شرمنده یا تحقیر نکنید. در عوض از یک حرکت اشتباه برای یادگیری و رشد آنها استفاده کنید. این موقعیت‌ها را به فرصت‌هایی تبدیل کنید تا به آنها چیزی بیاموزید. در این راه آرام، صبور و عاشق باشید. عشق بی‌قید و شرط به این معنا نیست که هیچ پیامدی یا انضباطی وجود ندارد. در مورد اشتباه کودک خود آگاه باشید اما روی آن تمرکز نکنید. در عوض پیشنهاد دهید که چگونه می‌توانند در آینده وضعیت را به نحوه دیگری مدیریت کنند. به آنها اطمینان دهید که اگرچه ممکن است ناامید شوید اما همچنان آنها را بسیار دوست دارید.

یادداشت و نامه بنویسید:

تقریباً هر کودکی عاشق کارت، یادداشت و حروف است. برای نوشتن یادداشت‌ها و نامه‌های منظم برای بیان احساسات وقت بگذارید. به کارهایی که اخیراً انجام داده‌اند اشاره کنید. به آنها بگویید که چقدر از خواندن کتاب با آنها یا تماشای آنها در ورزش مورد علاقه خود لذت برده‌اید.

 

پدر، مادر و شریک زندگی خوبی باشید:

رابطه والدین و فرزندان نشان می‌دهد که چگونه کودک در مراحل بعدی زندگی خود به والدین نزدیک می‌شود. پدری که در دسترس است، مشارکت دارد و از او حمایت می‌کند  الگویی برای شخصیت سالم والدین ایجاد می‌کند. در مورد رفتار والدین با همسر یا شریک زندگی خود نیز همین امر صادق است. کودکان در مورد عشق، روابط و اعتماد از والدین خود و دیگر مشارکت‌های عاشقانه قابل توجهی که در اوایل در معرض آن قرار دارند بسیار می‌آموزند.

 

نتیجه‌گیری:

وقت گذاشتن برای فرزندتان و ایجاد یک رابطه قوی به مرور زمان به او کمک می‌کند. با گذراندن وقت با آنها و حمایت از علایق و اهداف به آنها نشان می‌دهید که آنها مهم و شایسته عشق، مهربانی و احترام هستند. علاوه بر این شما یک پیوند قوی ایجاد خواهید کرد و خاطرات سرگرم کننده زیادی در طول مسیر خواهید داشت.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها