2109
7 درمان آنفولانزا برای کودکان در خانه

7 درمان آنفولانزا برای کودکان در خانه

1400/07/11 بازدید12970

گاهی اوقات هیچ راه فراری از آنفولانزای فصلی وجود ندارد. حتی اگر واکسن را دریافت کرده‌اید. آنفلوانزا هر ساله در حال بروز است اما احتمالاً بعد از تزریق واکسن آنفولانزا زیاد به آن فکر نمی‌کنید تا زمانی که یکی از اعضای خانواده ناگهان احساس خوبی نداشته باشد. بنابراین ما از متخصصان خواسته‌ایم تا بهترین درمان آنفولانزای خانگی را برای کودکان به اشتراک بگذارند.

 

قبل از فصل آنفولانزا واکسینه شوید:

اثربخشی واکسن آنفولانزا هر سال متفاوت است اما معمولاً 40 تا 60 درصد خطر بیماری را کاهش می‌دهد. اگر هنوز به آن مبتلا شده‌اید واکسن شدت و مدت زمان آنفولانزا را کاهش می‌دهد.

 کودکان را با غذا و مایعات تغذیه کنید:

کم آبی بدن همیشه نگران کننده است. آنها ممکن است بی‌اشتها باشند اما نوشیدن آب ضروری است. میوه‌ها و سبزیجات با محتوای آب زیاد (مانند هندوانه، پرتقال، خیار و فلفل دلمه‌ای) نیز به آبرسانی کمک می‌کنند و در صورت احساس تهوع طعم ملایم‌تری دارند.

 بگذارید کودک استراحت کافی کند:

برای بچه‌های کوچکتر  مکانی را ترتیب دهید که می‌توانید از آن مراقبت کنید. مایعات فراوان و هر نوع اسباب بازی، کتاب، بازی، صنایع دستی یا وسایل الکترونیکی که بچه شما دوست دارد ذخیره کنید. شما همچنین باید چندین لایه لباس یا پتو برای کمک به تب تهیه کنید. اعضای خانواده بیمار باید از حمام جداگانه (در صورت داشتن حمام) استفاده کنند و یک سطل زباله اختصاصی با یک درپوش و یک کیسه پلاستیکی برای پوشاندن میکروب ها داشته باشند. پنجره‌ای را در اتاق بیمار باز کنید یا از فن استفاده کنید تا هوا در گردش باشد.

 از درمان‌های طبیعی استفاده کنید:

عسل و نوشیدنی‌های گرم می‌توانند به طور طبیعی گلودرد را تسکین دهند.

 از داروهای بدون نسخه استفاده کنید:

همچنین می‌توانید برای گلودرد یا تب به کودک خود استامینوفن یا ایبوپروفن بدهید (ابتدا از پزشک بپرسید). از دادن آسپرین به فرزند خود اجتناب کنید زیرا این بیماری به سندرم ریه در کودکان معروف است.

 در مورد نسخه ضد ویروسی بپرسید:

یک نسخه ضد ویروسی مانند تامیفلو می‌تواند علائم را کاهش داده و مدت بیماری را کوتاه کند. این دارو باید ظرف 48 ساعت از شروع علائم تجویز شود بنابراین تشخیص زودهنگام مهم است.

در صورت نیاز کمک بگیرید:

در صورت مشکل در تنفس، ضربان قلب سریع، کهیر، خس خس سینه، خواب آلودگی بیش از حد، تب بالا یا سایر علائم نگران کننده فوراً با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید. همچنین در صورت داشتن نوزادی با علائم شبیه آنفولانزا با پزشک تماس بگیرید.

 

منبع: www.parents.com

ارسال نظر شما

login captcha

با تشکر از مطالب خوب و کاربردی شما

با آرزوی موفقیت و پیشرفت روز افزون برای شما

و

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15811 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11303 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2310 بازدید