2109
همه چیز در مورد کولیک نوزاد، علت کولیک در کودکان چیست؟

همه چیز در مورد کولیک نوزاد، علت کولیک در کودکان چیست؟

1400/06/28 بازدید4290

اگر پدر یا مادر یک نوزاد هستید، حتما این سوال بارها برای شما نیز پیش آمده است:

«اگرچه، خیلی‌ها به من گفته‌اند که کولیک نوزاد خطری ندارد و موقت است، از اینکه می‌بینم فرزندم گریه می‌کند خیلی نگران و مضطرب می‌شوم. برای کمک به او و آرام شدن خودم چه کار می‌توانم بکنم؟»

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

نشانه‌های رایج در کولیک نوزاد

چند وقتی است که کودک زیبای شما با وجودی که از همان ابتدا بسیار آرام بوده است، مرتباً در طول روز و چند مرتبه در طول شب گریه می‌کند، بیشتر از همیشه عصبی است و به‌هیچ عنوان هم آرام نمی‌شود. مهم‌تر از همه این که این ناراحتی او باعث می‌شود تا با صدای بلند طوری گریه کند و جیغ بکشد که مثل این‌ جیغ‌ها را در رؤیا هم تصور نمی‌کردید.

 با توجه به این که شما هم خسته هستید، کم‌کم تحمل این وضع برای شما سخت‌تر می‌شود. در یک کلمه، می‌توان گفت شما ترسیده‌اید! این ترس و حتی اضطراب کاملاً طبیعی است. در چنین شرایطی پیش از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم که با یک پزشک مشورت کنید. اما به احتمال قوی آنچه که کودک شما تجربه می‌کند، کولیک است.

خبر خوب این که اولاً هیچ خطری سلامت او را تهدید نمی‌کند و دوم این که این اوضاع تنها چند هفته ادامه خواهد داشت.

کولیک نوزاد چیست؟

کودکان مبتلا به کولیک، دل‌دردهای شدید و مداوم را تجربه می‌کنند. اگر فرزند شما گریه می‌کند، عصبی است، مدام تکان می‌خورد، به خودش می‌پیچد و باد زیادی از او خارج می‌شود، به احتمال بسیار زیاد، کولیک دارد.

طبق آمار موجود، تقریبا ۲۰% از شیرخواران از دوهفتگی تا سن ۴-۳ ماهگی، از کولیک رنج می‌برند. توجه کنید که نباید کولیک نوزاد را با اسهال نوزاد اشتباه گرفت. مدفوع شیرخواران مبتلا به اسهال، زیاد و آبکی است.

برای ادامه مطلب و اطلاعات بیشتر در مورد کولیک نوزاد به سایت نستله مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها