2109
لکه های پوستی چگونه از بین می روند؟ راز زیبایی برای لکه های پوستی

لکه های پوستی چگونه از بین می روند؟ راز زیبایی برای لکه های پوستی

1400/06/23 بازدید3544

لکه های تیره یا هایپرپیگمانتاسیون روی پوست زمانی ایجاد می شود که در برخی از مناطق ملانین بیشتر از حالت طبیعی تولید می شود. ملانین رنگدانه خاصی است که به چشم، پوست و مو رنگ می دهد. اکثر لکه های تیره روی پوست نگران کننده نیستند و ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند، اما افراد ممکن است به دلایل زیبایی آنها را از بین ببرند.

بنابر دلایلی، اکثر خانم ها بر روی لکه های پیری پوست یا لکه های خورشیدی و ... حساس هستند و ممکن است بخواهند از بدن آنها برداشته شود. در این مقاله، علت بروز لکه های تیره روی پوست را بررسی می کنیم و چگونه افراد می توانند با استفاده از 7 راز زیبایی که می توانند در کنار درمان های پوستی استفاده شوند، آنها را از بین ببرند.

علائم لکه های تیره چیست؟

لکه های تیره روی پوست می تواند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر باشند. رنگ لکه های تیره بسته به رنگ پوست افراد متفاوت خواهد بود. با این حال ، این لکه ها بافتی مشابه پوست دارند و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند ، فقط رنگدانه ملانین آنها دارای رفتار متفاوتی در مقایسه با سایر قسمت های پوست است.

با این حال، این لکه ها بافتی مشابه پوست دارند و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند ، فقط رنگدانه ملانین آنها دارای رفتار متفاوتی در مقایسه با سایر قسمت های پوست است.

لکه های پوستی نیز از نظر اندازه متفاوت هستند و می توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند، اما در نواحی ای که بیشتر در معرض آفتاب قرار گرفته اند، دیده می شوند.

لکه های پوستی را می توان به طور معمول در مناطق زیر مشاهده کرد:

1- پشت دست ها

2- صورت

3- کمر

4- شانه ها

در افراد با پوست تیره، لکه های تیره تر از رنگ از پوست آنها، معمولاً در عرض 6 الی 12 ماه از بین می روند. محو شدن لکه های بسیار تیره ممکن است سالها طول بکشد.

علل ایجاد لکه های پوستی

 

 

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، چندین دلیل مختلف برای ایجاد لک های پوستی وجود دارد:

آسیب ناشی از آفتاب

افراد می توانند پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا تخت های برنزه، لکه های تیره روی پوست خود ایجاد کنند. لکه های خورشیدی به احتمال زیاد در مناطقی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب هستند مانند صورت ، دست ها یا بازوها ایجاد می شود. برای جلوگیری از ایجاد این لکه ها روی پوست می توانید از ضد آفتاب سیمپل که خاصیت ضد لک را نیز دارا می باشد، استفاده نمایید.

تغییرات هورمونی

ملاسما یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد لکه های کوچک رنگی روی پوست می شود. این بیماری به دلیل تأثیر زیاد هورمون ها ، به ویژه در دوران بارداری، در زنان شایع تر است.

عوارض جانبی دارو

برخی از داروها می توانند رنگدانه های پوست را افزایش داده و باعث ایجاد لکه های تیره شوند. شایع ترین آنها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) ، تتراسایکلین ها و داروهای روانگردان هستند.

التیام زخم

لکه های زخم ممکن است پس از گزش حشرات ، سوختگی یا هر دلیل دیگری که پوست آسیب دیده و بهبود یافته، پس از بهبود نیز بر روی پوست باقی بماند. بعضی از این لکه ها پس از مدتی کوتاه و بعضی نیز ممکن است بسیار طول بکشد تا از بین بروند. اگر جای زخم شدید باشد ممکن است لکه آن تا آخر عمرتان بر روی بدنتان باقی بماند.

 

 

برای از بین بردن جای لک التیام زخم، برای شما توصیه میکنیم از کرم ترمیم کننده پوست استفاده کنید. برای خرید کرم ترمیم کننده پوست با مناسب ترین قیمت، می توانید به فروشگاه اینترنتی ماه وش سر بزنید.

تحریک پوستی

محصولات آرایشی پوست یا مو می توانند پوست را تحریک کرده و باعث ایجاد لکه های پوستی تیره رنگ شوند.

دیابت

دیابت می تواند باعث تیره شدن قسمت هایی از پوست شود.

چگونه لکه های پوستی را از بین ببریم؟

درمان با لیزر می تواند لکه های تیره روی پوست را از بین ببرد. لکه های تیره روی پوست نیازی به درمان ندارند، اما برخی از افراد ممکن است بخواهند به دلایل زیبایی لکه ها را از بین ببرند.

یک متخصص پوست می تواند با معرفی کردن کرم یا روش هایی را برای کم رنگ تر کردن لکه های تیره یا در برخی موارد، از بین بردن آنها به شما کمک کند. این روشها گرانتر وسریعتر از کرمها بر روی پوست تاثیر می گذارند، اما احتمال اینکه عوارض جانبی ایجاد کنند بیشتر است. بسته به علت ایجاد لکه های پوستی، بسته به اندازه لکه و ساختار پوست، روش های درمانی ممکن است متفاوت باشد. به احتمال زیاد یک متخصص پوست یکی از روش های درمانی زیر را برای لکه های تیره روی پوست توصیه کند:

لیزر درمانی

انواع مختلف لیزر در دسترس است. متداول ترین لیزرها برای درمان لکه های تیره روی پوست از پرتو شدید نور نبض استفاده می کنند. نور ملانین را هدف گرفته و نقاط تیره را تجزیه کرده و آنها را از بین می برد.

میکرودرم ابریژن

بسیاری از دوستداران زیبایی پوست عاشق میکرودرم ابریژن (میکرودرم کوتاه مدت) هستند زیرا می تواند آرامش بخش باشند. در طی یک جلسه میکرودرم ابریژن ، یک متخصص پوست با استفاده از یک ابزار مخصوص که لایه فوقانی پوست را لایه برداری می کند، لایه فوقانی پوست را به آرامی برداشته و لکه های آفتابی، تغییر رنگ و برخی از زخم های آکنه را از بین می برد.

میکرودرم ابریژن نیز درمانی است که به رشد کلاژن کمک می کند. این یک روش برای جایگزینی جراحی پلاستیک است که تقریباً بدون لمس پوست جلوه ای درخشان می دهد. این روش را ما برای شما توصیه می کنیم، زیرا یک روش بدون درد و سوزش است.

لایه برداری شیمیایی

در این روش ، یک ماده لایه بردار شیمیایی به مدت حدود 10 دقیقه روی پوست اعمال می شود و سپس برداشته می شود. بسته به نوع پوست شما و سطح لایه برداری توصیه شده برای پوست شما ، لایه بردار ممکن است حاوی AHA (آلفا هیدروکسی اسید مانند لاکتیک اسید ، سالیسیلیک اسید یا گلیکولیک اسید) یا TCA اسید (یک عامل لایه برداری عمیق تر مانند تری کلرواستیک) باشد.

پس از استفاده از روش لایه برداری شیمیایی، پوست شما 1 تا 3 هفته ممکن است قرمز شود و پوست لایه برداری شود. شما همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دلیل لایه برداری پوست خودداری کنید ، زیرا پوست افزایش حساسیت به نور را خواهد داشت.

کرایو تراپی یا سرما درمانی

کرایوتراپی روشی است که شامل استفاده از نیتروژن مایع برای آسیب رساندن به سلول های پوست و یخ زدن لکه های تیره است. پس از اعمال این روش، پوست بازسازی شده و خود را تجدید می کند و لکه های پوستی را از بین می برد.

راز زیبایی برای لکه های پوستی

پوست درخشان، موهای براق، لبهای پر، دندانهای تمیز، اندامی متناسب همه از ویژگی های جذابیت و زیبایی ظاهری است. در این قسمت از مقاله ما، به طور خلاصه نحوه از بین بردن لکه های پوستی و همچنین صحبت در مورد یک پوست روشن، سفت و بدون لکه را بررسی خواهیم کرد و روشهای خاصی را توصیه می کنیم:

به متخصص پوست مراجعه کنید

اول ، ما می گوییم متخصص پوست خود را بهترین دوست خود کنید ، به خصوص اگر پوست شما بسیار آسیب پذیر است. اگر از برخی مشکلات جدی پوستی مانند آکنه کیستی، زگیل، اگزما، پسوریازیس، خال یا جوش رنج می برید، ابتدا باید به متخصص پوست مراجعه کنید و محصولات یا درمان های تجویزی برای پوست خود را دریافت کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب

استفاده از محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی مناسب برای مراقبت از پوست مهمتر از مراجعه ماهانه به یک اسکین تراپی برای پاکسازی صورت یا پوست است. یک اسکین تراپی به شما درخشندگی موقت می دهد که فقط یک هفته طول می کشد، در حالی که یک روتین مراقبت از پوست با محصولات مناسب، درخشش ماندگاری را به شما می دهد که سلامت و زیبایی را بازتاب می کند.

همچنین از استفاده محصولات نا مناسب و کیفیت پایین خودداری کنید. در صورت امکان از محصولاتی که متخصص پوست برای پوست شما توصیه می کند استفاده کنید. با این حال، هر متخصص پوست اطلاعات کافی در مورد محصولات پوستی ندارد، بنابراین تیم متخصص فروشگاه اینترنتی ماه وش با شما هستند. علاوه بر آن، حتماً از محصولاتی استفاده کنید که برای نوع شما مناسب باشد. به عنوان مثال، اگر پوست چربی دارید، از مرطوب کننده هایی با ترکیباتی مانند چای سبز، روغن درخت چای، ویتامین C و از محصولات مرطوب کننده و آبرسان برای پوست های خشک استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع لکه های پوستی با تصویر  کافی است به سایت ماه وش مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید