2109
روش‌هایی برای زیبایی و مراقبت از مو‌های فر

روش‌هایی برای زیبایی و مراقبت از مو‌های فر

1400/06/15 بازدید2465

داشتن موهای فر زیبا رویای بسیاری از افراد است. گرچه چنین موهایی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی هستند، اما نگهداری و حفظ سلامت آن‌ها ممکن است برای برخی چالش‌ برانگیز باشد. موی فر برخلاف موی صاف، رطوبت خود را به سرعت از دست داده و خشک می‌شود. به همین دلیل برخی افراد تمایل دارند که موهای خود را صاف کنند تا از دردسرهای نگهداری از موهای فر راحت باشند. متخصصان زیبایی همیشه توصیه می‌کنند که لازم است مراقبت‌های دقیق و مناسبی از این موها به عمل آورده و برای حفظ سلامت و شادابی آن تلاش کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای تقویت و حفظ سلامتی موهای فر باید به آن توجه کرد، انتخاب شامپوی مناسب است. بهترین شامپو برای موهای خشک و فر، شامپویی بدون سولفات است که مقادیر مناسبی از ترکیبات رطوبت‌رسان داشته باشد. استفاده از چنین شامپویی نه تنها موها را خشک و شکننده نمی‌کند، بلکه می‌تواند به حفظ طراوت، شادابی و براق شدن مو هم کمک کند. ضمنا استفاده از محصولات مراقبتی مثل سرم و ماسک مو و یا مواد حالت دهنده مثل موس مو برای موهای فر بسیار حائز اهمیت هستند. برای مراقبت از موهای فر و افزایش زیبایی آن‌ها کافی است به نکات زیر توجه کنید:

کاهش شست و شوی مو با شامپو

متخصصان زیبایی می‌گویند که موهای فر، بیشتر از موهای صاف مستعد خشک شدن است. شستن مداوم و استفاده روزانه از مواد شوینده از جمله شامپو می‌تواند به خشک شدن بیش از حد موها منجر شود. این مسئله به دلیل آسیب به کوتیکول‌های مو در اثر شستن زیاد و کاهش محافظت طبیعی موی فر است.

تمیز نگه داشتن پوست سر

شست و شوی مداوم ساقه مو می‌تواند برای آن آسیب‌زا باشد. پس در حین استحمام بهتر است که بر شستن پوست سر و تمیز کردن آن با نوک انگشت‌های خود تمرکز کنید تا از چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک شود. توصیه می‌شود که زیاد به شستن و ماساژ ساقه موها نپردازید.

خودداری از مصرف محصولات حاوی الکل و سولفات

همیشه برای مراقبت از موهای خود از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص موهای فر هستند. ضمنا به این نکته باید توجه کنید که آن‌ها فاقد الکل و سولفات هم باشند. این مواد می‌توانند منجر به خشک شدن و تخریب بافت مو شوند.

استفاده از رطوبت‌رسان‌های مناسب مو

مرطوب نگه داشتن موها بسیار مهم است. اگر موهای شما وز است، می‌توانید از نرم کننده‌های حین استحمام یا بعد از آن استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته مو در اثر شست و شو را تامین کند. استفاده از روغن‌های مخصوص موهای فر هم می‌توانند علاوه بر تامین رطوبت، به حالت دهی مناسب موها کمک کند.

خشک کردن آرام موها

برای خشک کردن موها لازم نیست که آن‌ها را با حوله ماساژ دهید. این کار ممکن است با آسیب زدن به کوتیکول‌های مو، باعث وز شدن آن‌ها شود. برای خشک کردن موها بعد از شست و شو، کافی است که آب اضافی آن را با یک تی شرت نخی گرفته و اجازه دهید موها در معرض هوا خشک شوند. برای جلوگیری از وز شدن آن‌ها بعد از خشک شدن هم می‌توانید از محصولات مخصوص موی فر مثل کرم‌ها یا روغن آرگان استفاده کنید. اگر برای خشک شدن موها عجله دارید، بهتر است سشوار را با فاصله از سر نگه داشته و آن را زیاد حرکت ندهید تا این کار باعث وز شدن موها نشود.

استفاده نکردن از برس

به افرادی که موهای فر دارند توصیه می‌شود که از برس استفاده نکنند. کافی است که آن‌ها پیش از دوش گرفتن و بعد از آن از یک شانه با دندانه‌های درشت برای باز کردن گره موها استفاده کنند. این کار باید به آرامی و با دقت انجام شود، چون موهای خیس مستعد آسیب و شکستن هستند.

کاهش استفاده از اسپری مو

اسپری‌ها و موس‌های مو از جمله محصولاتی هستند که بیشترین میزان الکل را دارند. می‌دانید که الکل با خشک کردن ساقه مو می‌تواند به آن آسیب زده و در دراز مدت، منجر به وز شدن موها شود. در صورت تمایل به استفاده از این ترکیبات، می‌توانید از محصولاتی که مختص موهای فر ساخته شده‌اند، با احتیاط استفاده کنید.

خودداری از قرار دادن موها در معرض حرارت زیاد

گرمای بیش از حد باعث می‌شود که موها، شکل و حالت طبیعی خود را از دست داده و بی روح به نظر برسند. اگر دچار چنین وضعیتی شدید، بهتر است برای مدت یک تا دو هفته به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکرده و بر آبرسانی به موها و تقویت آن‌ها تمرکز داشته باشید. ضمنا توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از سشوار، اتوی مو و... آن‌ها را بر روی حالت گرمای متوسط تنظیم و از محافظ‌های حرارتی استفاده کنید.

به نظر می‌رسد که موهای فر به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل، دسترسی به یک منبع مناسب که بتواند افراد را نسبت به راهکارهای مراقبتی آگاه کند بسیار مهم و ضروری است. فرفری کلاب یک مرجع تخصصی در این زمینه است که می‌تواند اطلاعات لازم را درباره انواع محصولات مثل شامپوها، نرم کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از موی فر در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. شناخت و تهیه محصولاتی که مختص موهای فر ساخته شده‌اند، شاید یک راهکار ساده به نظر برسد؛ اما بسیار مهم و اثرگذار در حفظ سلامتی چنین موهایی است. آگاهی کافی نسبت به ترکیباتی که در محصولات معرفی شده به کار می‌رود، می‌تواند نقش مهمی در انتخاب و استفاده از آن‌ها داشته باشد.

ضمنا کاربران می‌توانند علاوه بر کسب اطلاعات به روز و مناسب در مورد تکنیک‌های نگهداری و رسیدگی به موهای فر، از فروشگاه اینترنتی سایت هم استفاده کنند. در این فروشگاه، طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برندهای روز دنیا در دسترس هستند و افراد می‌توانند پس از مطالعه توضیحات دقیقی که در مورد هر یک از آن‌ها موجود است، اقدام به سفارش و خرید محصول کنند. خرید از این فروشگاه بسیار آسان و ارسال محصولات در اسرع وقت خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه فرفری کلاب، اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه موهای فر، نحوه مراقبت و محصولات مرتبط با آن را به دست بیاورید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

مرسی:)♡

خیلی ممنون و در کل نگهداری از موهای فر خیلی راحت نیست همه زیبایشو میبینن اما نمیدونن چقدر داستان داره نگه داریش:)

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6790 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5149 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5140 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7560 بازدید