2109
آیا زدن لاک برای نوزادان خطر دارد؟

آیا زدن لاک برای نوزادان خطر دارد؟

1400/05/15 بازدید9550

اگر پدر و مادری هستید که دوست دارید از لاک ناخن برای کودک استفاده کنید پس برای شما مهم است که لاک‌های ناخن غیر سمی و بی‌خطر را برای کودک انتخاب کنید. لاک ناخن استاندارد مخصوص بزرگسالان می‌تواند حاوی مواد شیمیایی مضر برای نوزادان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی لاک ناخن برای نوزادان، سن مناسب استفاده از لاک ناخن در نوزادان و میزان و نباید‌ها، ادامه مطلب را در نی نی سایت بخوانید.

آیا لاک ناخن برای کودک بی‌خطر است؟

ایمنی لاک ناخن برای نوزادان به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. لاک ناخن استاندارد می‌تواند حاوی موادی مانند تولوئن باشد که سمی هستند و می‌توانند مشکلات بسیاری ایجاد کنند از جمله آن‌هایی که بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند. برخی دیگر از مواد موجود بالقوه مضر شامل نرم‌کننده‌ها، مواد سخت‌کننده و حلال‌ها هستند. نوزادان تمایل دارند دستان خود را در دهان بگذارند و خطر بلع ناخواسته لاک ناخن و مواد شیمیایی مضر آن را افزایش می‌دهند. برخی از مواد شیمیایی لاک ناخن مانند فرمالدئید ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک مانند درماتیت تماسی شوند. بنابراین لاک ناخن مخصوص بزرگسالان به طور بالقوه برای کودک ایمن نیست. اگر می‌خواهید از لاک ناخن استفاده کنید ممکن است مواردی را که مخصوص نوزادان ساخته شده اند در نظر بگیرید. این لاک‌های ناخن سمی نیستند، بوی ملایمی دارند، فاقد مواد شیمیایی سخت هستند و دارای ترکیبات پایه آب هستند. همچنین معمولاً فاقد مواد حساسیت زای احتمالی مانند گلوتن، سویا و محصولات جانبی منبع حیوانات هستند.

 

چه زمانی می‌توانید ناخن‌های دست کودک خود را لاک بزنید؟

ممکن است بعد از اینکه عادت مکیدن شست و انگشتان کودک را متوقف کردید به ناخن‌های او لاک بزنید. این باعث می‌شود خطر بلعیدن ناخن به طور تصادفی به وجود نیاید. مکیدن انگشت شست معمولاً در دوران کودکی بین سنین دو تا چهار سالگی متوقف می‌شود. همچنین کودکان نوپا در این سنین احتمالاً دستورالعمل‌ها را بهتر درک می‌کنند و می‌توانند درک کنند که لاک ناخن فقط برای استفاده خارجی است. بنابراین، توصیه می‌شود تا زمانی که کودک شما از مرز دو سالگی عبور نکرد از لاک زدن ناخن خودداری کنید.

 

چه زمانی می‌توانید ناخن‌های پا کودک خود را لاک بزنید؟

نوزادانی که ناخن‌های پا را می‌میکند ممکن است در ۱۲ ماهگی زمانی که شروع به راه رفتن می‌کنند دیگر این کار را نکنند. مراقب کودک خود باشید تا ببینید چه زمانی مکیدن ناخن‌های پا را متوقف می‌کند. به محض این که این کار را انجام دادید ممکن است شما ناخن‌های آن‌ها را لاک بزنید.

 

بایدها و نبایدهای لاک زدن به دست و پای کودک

 

این کار‌ها را انجام دهید:

 

کودک را بی‌حرکت نگه دارید تا از مالیدن تصادفی لاک روی بدن او جلوگیری شود.

از ریختن لاک روی لباس کودک جلوگیری کنید تا تماس پوستی به حداقل برسد.

لاک ناخن را در یک اتاق با تهویه مناسب بزنید تا بخار و ماندگاری رایحه لاک ناخن زیاد نماند.

رنگ‌های روشن یا شفاف را انتخاب کنید زیرا ممکن است نوزادان شما را در مکیدن انگشتان خود وسوسه نکنند.

کاربرد لاک ناخن باید مخصوص موارد خاص باشد. دوره بدون جلا باعث می‌شود ناخن‌ها رنگ، رطوبت و بافت طبیعی خود را بازیابند.

این کار‌ها را انجام ندهید:

لاک‌های ناخن را در دسترس کودک قرار ندهید.

قبل از ترک کودک بگذارید لاک خشک شود. بلافاصله پس از استفاده از لاک ناخن آن‌ها را ترک نکنید.

اجازه ندهید که رنگ با پوست اطراف ناخن‌ها و انگشتان تماس پیدا کند.

استفاده مکرر از لاک ناخن حتی غیر سمی می‌تواند به ناخن‌های ظریف کودک آسیب برساند. از این رو، به طور مکرر از لاک ناخن استفاده نکنید.

منبع: www.momjunction.com

ارسال نظر شما

login captcha

لاک ناخن نوزادان؟ تا حالا ندیدم! کجا داره بخرم؟ 

عالی.ممنون

پربازدیدترین ها