2109
چگونه از نهال زندگیمان (فرزندمان) درختی پر بار بسازیم ؟

چگونه از نهال زندگیمان (فرزندمان) درختی پر بار بسازیم ؟

1400/05/12 بازدید953

   چکیده
 در سال 1395 یکی از موفق ترین برند های منتشر کننده کتاب های کمک آموزشی  با یک جمله خبر تعطیل کردن خط تولیدش را رسانه ای کرد : «احساس کردم نباید این همه درخت قطع شود آن هم برای نسلی که درس نمی‌خواند» !

 

    رئیس این انتشاراتی نشان داد که دغدغه محیط زیست برایش از پول روی پول گذاشتن مهم تر شده است؛ این توجه بسیار لایق تشویق است، اما او در قبال این موضوع که بچه ها درس نمی‌خوانند صورت مسئله را به کلی پاک کرده است. همان طور که خود شما هم الان به خودتان می گویید، آیا بهتر نبود با طراحی‌های بهتر کتاب‌هایش باعث جذب بچه های ما می‌شد ؟

    نگرانی برای درس خواندن بچه‌ها ، در مورد نهال‌هایی که تازه سال‌های اول تحصیلشان هستند بیشتر است . بچه ها در این رده سنی یا مشغول بازی های رایانه ای هستند یا توسط فضای مجازی (که امروزه به برکت آموزش مجازی دیگر سن و سال سرش نمی شود) با جذابیت هایی که از شش جهت آن ها را دوره کرده کم کم به دام تلف کردن وقت و انرژی می افتند ؛حالا پدر و مادر ها می پرسند :«چطور بچه ها را به درس و انجام تکالیفشان جذب کنیم »؟

    یکی از اولین ابزارهایی که نهال کوچک شما در هر دوره ای با آن سر و کار دارند و از درس خواندن برایشان پیش زمینه ذهنی ایجاد می کند ، دفتر مشق است. حالا یک لحظه به یاد دفتر مشق های دهه شصت که در واقع نسل سوخته بودند بیافتید که نهایتا خیلی زحمت کشیده بودند و روی جلدش نوشته بودند که این دفتر چند برگ است ! با چاپ تکرنگ و مقوای بی کیفیت، وقتی هم دفتر را باز می کردی بوی کاغذ کاهی کل مشامت را پر می کرد که دیگر حوصله مشق نوشتن را نداشتیم و برایمان کاری طاقت فرسا بود؛ حالا به نظر شما بچه های امروز علاقه ای برای مشق نوشتن در آن دفتر ها را دارند؟

    نهال کوچک شما برای تبدیل شدن به درختی پر بار نیازمند یک دفتر مشق نهال پسند است .

    ما به هیچ وجه نمی توانیم جلوی قطع شدن درختان را برای تولید کاغذ و دفتر بگیریم مگر اینکه تکنولوژی بتواند در آینده جایگزینی برای آن ایجاد کند یا با نامرغوب کردن جنسشان سلامتی ریه های بچه های شما را به خطر بیاندازیم؛ بلکه ما باید عوض هر درختی که قطع می شود، طرح و برنامه‌ای داشته باشیم که درختان را جایگزین کنیم که خوشبختانه در این سال های اخیر توسط انجمن ها و گروه های دوستدار محیط زیست کارهایی شکل گرفته ولی کافی نیست و این باید توسط دولت ها هم حمایت شود و سالانه هزاران  نهال را به درختانی پر بار تبدیل کنیم.

    فکر کردن به همه این دغدغه‌های آموزشی، تربیتی و محیط زیستی به خط تولید دفتر مشق نهال منجر شد . تا شما نهالبانان عزیز دغدغه جذب دانش آموزانتان به انجام تکالیف و رسیدن به مشق هایشان را کمتر داشته باشید .

    از جمله اصول متفاوتی که در تولید دفتر مشق های نهال رعایت می شود :

  • حافظ ستون فقرات: وزن مناسب دفترهای نهال باعث شده تا به کمر و ستون فقرات فرزندان و دانش‌آموزان شما خدایی ناکرده آسیبی وارد نشود .
  • حافظ چشم: خط کشی اصولی و تعداد مناسب خطوط با چاپ آبی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشم و خستگی چشم هنگام انجام تکالیف .
  • حافظ ذوق: طراحی جلد منطبق با علایق دانش آموزان امروز .
  • حافظ هزینه: با بهره گیری از صحافی با دوام سیمی و جلد طلقی و توجه به عدم استفاده از وسایلی که ممکن است خطر آفرین باشند از جمله چسب هایی که با هر بار ورق زدن برگه های دفتر، گلو و ریه کودک شما را آزار می دهد .
  • حافظ شوق: صاف و صیقلی بودن سطح کاغذ ها برای هر چه راحت تر نوشتن مشق ها و کمتر کردن حوصله سر بری در نوشتن مشق .
  • حافظ محیط زیست: امکان استفاده از فضای کل صفحه با توجه به چرخش 180 درجه ای دفتر و نوع خط کشی ها .

 

    وقتی کودکان برای اولین بار اسم خودشان را می نویسند، هم برای شما و هم کودک عزیزتان بسیار هیجان دارد و دوست دارید دفتر مشق نهال کوچک خود را به همه نشان بدهید؛ چه بهتر که این مهم در یک دفتر مرغوب ثبت شده باشد تا این خاطره برای شما و فرزند دلبندتان ماندگار شود.

توصیه می شود برای تهیه و خرید دفتران تحصیلی به سایز و جنس دفتر توجه نمایید و با خرید دفترهای بازاری و بی کیفیت سلامت و آینده عزیزان خود را به خطر نیاندازید که لطمه و صدمات جبران ناپذیری را به کودکان وارد می کند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

ما این همه درس خوندیم و خوندیم

آخرش نفهمیدم مهاجرت خانواده آقای هاشمی به چه دردمون خورد؟ کجای زندگی انتگرال به دادمون رسید؟ اون همه دقت در دفتر مشق های زیبا و تمیز رو واسه چی ؟ 

بچگی ما سر همین چیزا رفت و رفت و همش تو فکر این بودیم فردا معلم ازمون بپرسه چیکار کنیم؟

کاش مدارس جمع میشدند و یا میتونستیم به اختیار بچه هارو مدرسه نفرستیم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید