2709
راهنمای انتخاب کانسیلر با توجه به نوع پوست شما

راهنمای انتخاب کانسیلر با توجه به نوع پوست شما

1400/04/29 بازدید1673

کانسیلر به طور معمول دو کارکرد دارد؛ اولی پوشاندن سیاهی زیر چشم است و دومی پوشاندن جای جوش، لکه و التهاب‌های پوستی. قاعدتا پوست اطراف چشم نیازی به تقسیم شدن به دو دسته چرب و خشک ندارد و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده دور چشم قبل از زدن کانسیلر، می‌توان از هر کانسیلری استفاده کرد؛ به خصوص کانسیلرهای رنگی که برای پوشاندن سیاهی مناسب هستند، اما برای پوشاندن لکه‌ها، جای جوش و التهابات پوستی، باید نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس آن دست به انتخاب بهترین کانسیلر بزنید. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که کدام کانسیلرها برای برای نوع پوست شما بهترین هستند.

کدام پوست چرب و کدام پوست خشک است؟

پوست صورت به طور کلی به سه دسته معمولی، چرب و خشک تقسیم می‌شود. بهترین روش برای اینکه تشخیص دهید نوع پوست‌تان کدام یک از سه مورد بالاست، سنجیدن آن بعد از شستن صورت یا حمام کردن است.

اگر نیم ساعت پس از خروج از حمام یا شستن پوست، کم کم متوجه ایجاد سطح چربی روی صورت شدید و به صورت کلی منافذ باز دارید و پوست‌تان مستعد آکنه است، نوع پوست شما چرب به شمار می‌آید.

اگر چند دقیقه بعد از حمام کردن متوجه شدید پوست صورت‌تان خشک است و انگار کش می‌آید، پوست صورت شما خشک است. این پوست معمولا حساس نیز هست و بسیار مستعد ایجاد خطوط ریز و درشت است.

اگر هم پوست‌تان از خشکی کش نمی‌آید و از چربی روغن نمی‌اندازد، شما دارای نوع پوست معمولی هستید و نیازی به راهنمای خرید کانسیلر ندارید، چون هر جور کانسیلری برای شما مناسب است. درست برخلاف دوستان دارای پوست چرب و خشک که برای انتخاب بهترین کانسیلر بهتر است، تا پایان مقاله همراه ما باشند.

کانسیلر کرمی، بهترین کانسیلر برای پوست چرب

کسانی که پوست چربی دارند، می‌دانند که آرایش به راحتی روی صورت‌شان نمی‌ماند؛ طوری که گاهی به نظر می‌رسد پوست، تمام آرایش را خورده و جز هاله‌ای نامرتب از آن چیزی به جا نگذاشته است. در مورد کانسیلر هم همین وضعیت صادق است. کافی است یک کانسیلر نامناسب را برای پوشاندن جای جوش و لکه روی پوست چرب قرار دهید تا بعد از یک ساعت اثری از آن باقی نمانده باشد. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم به جای کانسیلر پودری یا مایع، از کانسیلر با بافت کرمی استفاده کنید، به خصوص اگر قبلا تجربه استفاده از این لوازم آرایشی پوشاننده را نداشته‌اید. بافت کرم می‌تواند بهتر کانسیلر برای پوست چرب بوده و جای جوش و لکه‌ها را به خوبی بپوشاند.

کانسیلر حاوی سالیسیلیک اسید یا فاقد آن؟

اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، می‌توانید از بعضی کانسیلرهای حاوی ماده سالیسیلیک اسید استفاده کنید که برای از بین بردن جای جوش و آکنه مناسب است. نکته مهمی که باید درباره این اسید بدانید، این است که استفاده از آن اگر به صورت زیاد صورت بگیرد، منجر به خشک شدن پوست و گاهی پوسته انداختن آن می‌شود. به همین دلیل اگر قصد دارید در یک مهمانی حاضر شوید، بهتر است از حداقل 10 روز قبل از کانسیلر مد نظرتان استفاده کنید تا از سازگاری آن با پوست خود مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است به سختی بتوانید جای جوشی را که روی آن پوسته ایجاد شده، بپوشانید. همچنین اگر پوست خشکی دارید، به هیچ وجه نباید از این مدل کانسیلرها استفاده کنید، پون منجر به ایجاد حساسیت و خشکی بیشتر خواهد شد. استفاده از این کانسیلر برای ناحیه اطراف چشم نیز ممنوع است؛ مگر اینکه پزشک متخصص شما آن را بدون مانع دانسته باشد.

عدم وجود روغن نارگیل

وقتی نوبت به انتخاب بهترین کانسیلر برای پوست چرب می‌رسد، نباید از بررسی روغن‌های به کار رفته در آن غافل شوید. یکی از روغن‌هایی که وجود آن در کانسیلر و سایر انواع پوشاننده‌های صورت مثل کرم پودر، قدغن است و منجر به وخیم شدن شرایط پوست چرب می‌شود، روغن نارگیل است. استفاده از این روغن در فرمولاسیون کانسیلر شما منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه خواهد شد. وجود روغن نارگیل اگرچه می‌تواند تشکیل دهنده بهترین کانسیلر برای پوست خشک باشد، اما در مورد پوست چرب به خوبی عمل نخواهد کرد.

روغن‌های سبک را انتخاب کنید

یکی از گزینه‌هایی که هم به عنوان بهترین کانسیلر برای پوست خشک در نظر گرفته می‌شود و هم گزینه‌ای ایده‌آل برای پوست چرب است، کانسیلری است که در ساختار آن از روغن‌های تغذیه کننده با بافت سبک استفاده شده باشد. جوجوبا یکی از این روغن‌هاست. همچنین به کار رفتن آلوئه ورا و ویتامین ای E در فرمولاسیون کانسیلر شما، چه پوست چرب داشته باشید و چه پوست خشک، به طراوت و رطوبت رسانی مناسب کمک کرده و ظاهر پوست را تسکین خواهد داد. بنابراین وجود سه گزینه آلوئه ورا، جوجوبا و ویتامین ای می‌تواند مثلثی طلایی برای خرید بهترین کانسیلر برای انواع پوست باشد.

انتخاب بهترین رنگ کانسیلر برای پوست چرب

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، پوست چرب تمایل زیادی به محو و سپس ناپدید کردن آرایش دارد و کانسیلر هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به همین دلیل موقع انتخاب رنگ باید این نکته را مد نظر داشته باشید. به طور کلی توصیه می‌شود رنگ کانسیلر یک یا نهایتا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست باشد تا بهترین نتیجه به دست آمده و آرایش حالت طبیعی و زیبا پیدا کند؛ اما افرادی که پوست چربی دارند، اگر از کانسیلر با رنگ یک درجه روشن‌تر از پوست خود استفاده کنند، عملا تاثیر چندانی از آن نخواهند دید و احتمالا خیلی زود اثر کانسیلر شان محو می‌شود. در عوض اگر بتوانند از کانسیلری که دو درجه روشن‌تر است، استفاده کنند، همه چیز سر جای خود قرار گرفته و یک آرایش تمیز و تازه را بدست خواهند آورد. در مقابل بهترین کانسیلر برای پوست خشک معمولا گزینه‌ای است که یک درجه روشن‌تر باشد، چون پوست خشک می‌تواند آرایش را راحت‌تر و برای مدتی طولانی‌تر نگه دارد.

فاقد هرگونه چربی؟

به جز روغن‌های طبیعی، استفاده از سایر روغن‌های غیر طبیعی نیز در فرمولاسیون کانسیلرها رایج است. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است؛ یک کانسیلر فاقد چربی بهترین کانسیلر برای پوست چرب است؛ در حالی که بهترین کانسیلر برای پوست خشک کانسیلری است که مقداری چربی داشته و بتواند روی پوست پخش شود. بنابراین اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید با خیال راحت از کانسیلرهای مایع استفاده کنید و اگر پوست‌تان چرب است ابتدا به سراغ گزینه‌های کرمی بروید و اگر به آن‌ها دسترسی نداشتید، از کانسیلر پودری کمک بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7091 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5190 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14965 بازدید