2109
وقتی می‌خواهید یک مادر بازیگوش باشید

وقتی می‌خواهید یک مادر بازیگوش باشید

1400/04/25 بازدید2020

مادر بودن به معنای سختی های شیرین و گاهی اوقات دردناک است. از تعامل با کودکان گرفته تا کار، وضع غذا روی میز، مادران به نوعی می‌توانند همه کار‌ها را انجام دهند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد بسیاری از مادران می‌خواهند راهی پیدا کنند که بازیگوشی کنند. همه مادران احساس می‌کنند روز‌هایی وجود دارد که بازی مادرانه آن‌ها بیشتر از دیگران مورد توجه است. به همین دلیل بعضی از روز‌ها بازی با کودکان نوپا و نوزادان راحت‌تر از روز‌های دیگر است. وقتی این اتفاق می‌افتد مادران سعی می‌کنند انرژی و اشتیاق را برای بازی با کودک پیدا کنند اما گفتن این کار راحت‌تر از انجام آن است.

فعالیت‌هایی را پیدا کنید که شرکت در آن‌ها جالب باشد

نوزادان و کودکان نوپا می‌توانند انرژی کمتری را صرف کنند. کوچکتر‌ها کمتر تمایل به تعامل در بازی دارند و تجربه کلی مادران و فرزندان کمرنگ است.

 

فعالیت‌ها را ساده انجام دهید تا یک مادر بازیگوش باشید

وقتی نوبت به یک مادر بازیگوش و شیطون می‌رسد فعالیت‌هایی که کودکان و مادران برای شرکت در آن‌ها با هم دارند لازم نیست پیچیده باشند. نکته کلیدی در موفقیت بازی هم فقط گذراندن وقت با کیفیت با هم است. تلاش برای یافتن بازی‌ها و فعالیت‌های جدید برای مشارکت نوزادان و کودکان نوپا بسیاری از مادران را به اینترنت می‌فرستد تا ببیند دیگران برای داشتن یک بازی موفق با بچه‌های خود چه پیشنهاد‌هایی ارائه داده اند. متأسفانه بسیاری از این پیشنهاد‌ها می‌توانند پیچیده و وقت گیر باشند، بسیاری از مادران را به این فکر وا می‌دارد که چرا اصلاً حتی سعی کرده اند. مادران باید فعالیت‌های ساده‌ای را برای شرکت در کنار نوزادان و کودکان نوپا انتخاب کنند. نه تنها فشار کمتری برای ایجاد یک فعالیت تفریحی مخصوص بازی وجود دارد بلکه در بیشتر اوقات، هرچه بازی یا پروژه ساده‌تر باشد سرگرم‌کننده‌تر نیز برای همه خواهد بود.

یک تایمر تنظیم کنید و از مسئولیت بزرگسالان برای بازی فاصله بگیرید

وقتی خانم ها مادر شدند بقیه مسئولیت‌هایی که آن‌ها قبل از نوزاد داشتند به طور خودکار از بین نمی‌رود. به همین ترتیب در طول روز باید از آن موارد مراقبت شود. تنظیم یک تایمر برای اختصاص دادن زمان به یک کار خاص به مادر کمک می‌کند تا احساس مفید بودن کند. اگر احساس کند که از هر کاری که باید انجام شود جلوتر می‌رود، بیشتر احساس بازی می‌کند در مقابل اینکه همه چیز بالای سرش قرار دارد. هنگامی که این تایمر خاموش شد او می‌داند که زمان آن فرا رسیده است که توجهی جداگانه به کودک و کودک نوپای خود نشان دهد و مادر بازیگوش او باشد.

 

منبع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید