2109
واکنش آلرژیک کودک به پوشک علائم و درمان

واکنش آلرژیک کودک به پوشک علائم و درمان

1400/04/17 بازدید1499

اگر نوزادی بین ۴ تا ۱۵ ماه دارید احتمال اینکه او به پوشک حساسیت داشته باشد وجود دارد. قبل از این که بخواهید به این نتیجه برسید که تقصیر شماست بدانید که دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود کودک شما به پوشک حساسیت داشته باشد و که هیچ ارتباطی با شما ندارد. بثورات پوشک ممکن است سریع ظاهر شود و کودک شما را اذیت کند. برخی از جوش‌های پوشکی ناشی از واکنش‌های آلرژیک هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت بثورات واکنش آلرژیک پوشک و نحوه مقابله با آن ادامه مطلب نی نی سایت را بخوانید.

علائم بثورات پوشک با واکنش آلرژیک چیست؟

بثورات قرمز و براق در نزدیکی ناحیه پوشک و در نواحی بزرگ از جمله اندام تناسلی، ران، شکم به وجود می‌آیند. در همه جا و هرجایی که دستمال مرطوب و پوشک لمس می‌کند، بثورات را مشاهده خواهید کرد. برداسته شدن لایه نازکی از پوست که لمس آن لطیف است، قرمزی در اطراف دهان و مقعد و همچنین اسهال و یا حرکات پراکنده روده می‌تواند علائم آن باشند.

 

درمان و جلوگیری از بثورات پوشک با واکنش آلرژیک:

حساسیت غذایی

با رشد کودک و تغییر رژیم غذایی او متوجه تغییر در حرکات روده خواهید شد. در حالی که برخی از نوزادان بدون هیچ مشکلی به غذای جامد روی می‌آورند، برخی دیگر با حساسیت‌های غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. مواد حساسیت‌زا غذایی می‌توانند باعث قرمزی در اطراف دهان، مقعد، پایین و بالای پا‌ها شوند. همچنین هنگامی که کودکی حساسیت به شیر گاو دارد ممکن است لب‌های متورم، کهیر، خون در مدفوع و یا خس خس سینه داشته باشد.

غذا‌های اسیدی را قطع کنید

پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف آب مرکبات، میوه‌ها، گوجه فرنگی، توت فرنگی، غذاهای‌ترش و غیره خودداری کنید زیرا باعث تحریک روده یا اسهال در نوزادان می‌شود.

 

لیستی از مواد آلرژی‌زا مشکوک تهیه کنید

آن‌ها را یکی یکی محدود کنید تا بفهمید کدام یک ممکن است روی کودک شما تأثیر بگذارد.

آلرژن‌ها در شیر مادر تاثیرگذار هستند

نوزادان گاهی اوقات می‌توانند نسبت به غذا‌هایی که شامل رژیم غذایی مادرشان است حساسیت نشان دهند و سپس با شیردهی به آن‌ها منتقل شود. متداول‌ترین آن‌ها شامل تخم مرغ، لبنیات، گندم، سویا، آجیل و غیره است. بنابراین اگر نوزاد شما بطور مداوم بثورات پوشک را تجربه می‌کند و هنوز دلیل آن را متوجه نشده‌اید از رژیم‌های غذایی خود شروع کنید و آن را بررسی کنید.

دستمال مرطوب یا پوشک

یک مارک خاص از دستمال مرطوب یکبار مصرف کودک یا پوشک می‌تواند پوست کودک شما را تحریک کند. گرچه ممکن است بیشتر نوزادان از آن استفاده کنند و مشکلی نداشته باشند. اگر بعد از امتحان مارک‌های مختلف پوشک چیزی تغییر نکرد، سعی کنید دوباره عوض کنید یا مارکی بدون رنگ و مواد شیمیایی جستجو کنید.

 

شوینده‌های مناسب پوست کودک را خریداری کنید

بررسی مواد شوینده که برای شستن پوشک‌های پارچه‌ای کودک شما استفاده می‌شود بسیار حیاتی است زیرا گاهی اوقات می‌تواند علت مشکلات پوستی باشد. با این حال کودک شما در جا‌های دیگر بدن نیز دچار بثورات می‌شود. برای تمیز کردن لباس‌های کودک خود از مواد شوینده با فرمول رایگان و شفاف، عطر و بویی بدون رنگ استفاده کنید. همچنین اگر مشکوک هستید که صابون باعث تحریک پوست کودک شما می‌شود به یک مارک اعتماد کنید و آن را خریداری کنید. علاوه بر این می‌توانید کرم‌های پوشک را نیز برای کاهش علائم امتحان کنید. از فرمول‌های بدون بو و ضد حساسیت استفاده کنید.

 

منیع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها