2109
تفاوت ژلیش ناخن و کاشت ناخن در چیست؟

تفاوت ژلیش ناخن و کاشت ناخن در چیست؟

1400/04/09 بازدید1008

ژلیش ناخن با کاشت ناخن تفاوت دارد و در کاشت ناخن از موادی با جنس پلاستیک یا پودرهای فشرده روی ناخن استفاده می‌شود که آنها را بلند و ضخیم نشان می‌دهد و دارای طرح و رنگ‌های متفاوتی است. اما ژلیش ناخن درواقع یک لاک موقت است که به صورت موقت روی سطح ناخن قرار می‌گیرد.

لاک موقت یا ژلیش ناخن برای خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهند به طور موقت آن را با لباس و یا استایل خود ست کنند. این روش در مقایسه با لاک ناخن معمولی دوام بیشتری داشته و البته دیرتر هم پاک می‌شود. ژلیش در واقع با جدیدترین لاک ناخن های ژله‌ ای، اکلیلی و غیره فرق دارد و دوام بیشتری از انواع مات و براق لاک دارد. برای انجام ژلیش شما نیاز به دستگاه LED یا UV دارید و قیمت این کار در سالن‌های مختلف، متفاوت است. در ادامه همراه ما باشید تا با تفاوت ژلیش ناخن و کاشت ناخن بیشتر آشنا شوید.

ژلیش ناخن چیست؟

یکی از تکنیک‌های جدیدی که این روزها بعد از اکستنشن و لیف مژه دارای طرفداران زیادی است، ژلیش ناخن است. ژلیش در واقع همان لاک کلاسیک است که با اکریلیک ژل مانند ترکیب شده و یک لاک موقت به حساب می‌آید. گاهی اوقات کارایی این گزینه بیشتر از لاک دائمی است. لاک ژل یا ژلیش در سه مرحله روی ناخن انجام می‌شود که عبارتند از: ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل.

ژلیش بر روی ناخن طبیعی انجام می‌شود و البته گاهی هم بر روی کاشت قابل انجام است. این روش در مقایسه با لاک معمولی زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد و مزیتی که بر آن دارد، این است که در هنگام شستشوی ظرف یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و شوینده، لاک سریع تغییر حالت می‌دهد اما ژلیش مقاومت بیشتری داشته و در کوتاه مدت دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی‌شود.

ژلیش ناخن سریع خشک می‌شود و بر خلاف لاک ناخن که باید مدت زمان زیادی منتظر باشید تا خشک شود، به زمان نیاز ندارد. در واقع ژلیش بعد از مدت حدود یک دقیقه در زیر نور لامپ ال ای دی قرار می‌گیرد و کاملا خشک می‌شود و نگرانی از بابت خراب شدن آن وجود ندارد. ژلیش در هنگام انجام کارهای روزانه ترک نخورده و لب پر نمی‌شود.

مزایای ژلیش ناخن

  • عدم لب پر شدن
  • مناسب برای افرادی که عادت به ناخن جویدن دارند
  • مقاومت بیشتر در عین براق بودن

معایب ژلیش ناخن

  • مناسب نبودن برای خانم‌هایی با ناخن‌های ضعیف و حساس
  • مشکلات پوستی و ایجاد خرابی بر روی ناخن‌ها به دلیل عدم اکسیژن رسانی به ناخن و پوست

کاشت ناخن چیست؟

ژلیش ناخن را نباید با کاشت ناخن اشتباه بگیریم و این گزینه دارای مراحلی است که حتما باید توسط آرایشگرهای باتجربه صورت بگیرد. کاشت ناخن درواقع یک نوع آرایش و تزئین ناخن است که در آن یک شکل از ناخن مصنوعی به صورت ماندگاری و برای طولانی مدت بر روی ناخن طبیعی چسبانده می‌شود. کاشت با انواع ناخن مصنوعی بی‌رنگ یا قرمز، صورتی و اکلیلی که در بازار وجود دارند متفاوت است زیرا اینها گزینه‌های موقتی با چسب‌های معمولی ناخن هستند. برای کاشت ناخن درواقع سطح ناخن با استفاده از سوهان برقی تراشیده می‌شود تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی می‌ماند. این کار به این دلیل انجام می‌شود که زیر مواد استفاده شده، برجستگی باقی نماند و ناخن طبیعی‌تر به نظر برسد.

هر چه یک کاشت ناخن برجستگی کمتری داشته باشد و طبیعی‌تر به نظر برسد، به ناخن طبیعی نزدیک‌تر است و کاشت خوبی انجام گرفته است. در واقع یک کاشت خوب در کنار ظرافت و زیبایی باید دوام و استحکام بالایی هم داشته باشد.

مزایای کاشت ناخن

  • مناسب برای افرادی که به ناخن جویدن عادت دارند
  • دارای تنوع و گستردگی بالا در رنگ و طرح
  • دوام و مقاومت بسیار بالا

 

معایب کاشت ناخن

  • افزایش جذب مواد شیمیایی با نازک شدن لایه سطحی روی ناخن
  • افزایش احتمال جدا شدن ناخن اصلی از بستر پوست
  • مسمومیت و افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه
  • افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما
  • قارچ ناخن و احتمال عفونت باکتریایی بعد از کاشت

تفاوت ژلیش و کاشت ناخن

 

در بالا با تعریف ژلیش ناخن و کاشت ناخن آشنا شدیم و در ادامه به چند تفاوت بارز در آنها می‌پردازیم:

  1. در کاشت ناخن از موادی با جنس پلاستیک یا پودرهای فشرده استفاده می‌شود که روی ناخن قرار گرفته و آن را بلندتر و ضخیم‌تر نشان می‌دهد. در حالیکه ژلیش ناخن همان لاک معمولی است که تنها با موادی ژل مانند استحکام بیشتری پیدا کرده است و مستقیما روی ناخن طبیعی انجام می‌شود.
  2. در ژلیش ناخن بر خلاف کاشت ناخن باید از نور لامپ ال ای دی یا اشعه ماورا بنفش برای خشک کردن ناخن استفاده شود.
  3. هزینه هر کدام از این خدمات در سالن‌های آرایشی مختلف، متفاوت است که البته طبیعی است که کاشت ناخن هزینه بیشتری داشته و حدود دو برابر ژلیش ناخن هزینه دارد.
  4. کاشت ناخن به افرادی توصیه می‌شود که ناخن‌های بسیار کوتاهی دارند و به دنبال ناخنی بلندتر و ضخیم‌تر هستند. ژلیش ناخن اما به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال طراحی و تزئین موقت بر روی ناخن هستند که می‌خواهند آن را با استایل‌های مختلف تغییر دهند.

 

در هر دو روش توجه داشته باشید که استفاده از روش‌های زیبا سازی ناخن‌ها به طور مستقیم با سلامت شما و ناخن‌هایتان در ارتباط است و مراقبت و تقویت ناخن‌ها که در این متن به آن‌ها اشاره شده است در این هنگام نباید فراموش شود. همچنین استفاده همیشگی و بلند مدت از این روش‌ها به دلیل آسیب به ناخن‌ها پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است در فاصله زمانی طولانی‌تر انجام شود تا ناخن‌ها بافت طبیعی خود را حفظ کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها