2109
در دوران شیردهی چه مقدار کافئین می‌توان مصرف کرد؟

در دوران شیردهی چه مقدار کافئین می‌توان مصرف کرد؟

1400/04/15 بازدید1234

توصیه می شود مصرف کافئین هنگام شیردهی را محدود کنید زیرا مقادیر کمی می تواند به شیر شما وارد شود که با گذشت زمان بر کودک شما تأثیر می گذارد. بیایید بیشتر بدانیم که چه مقدار کافئین می توانید با خیال راحت هنگام شیردهی مصرف کنید. مادران شیرده روزانه بین 200 تا 300 میلی گرم کافئین مصرف می کنند. 200 میلی گرم کافئین برابر با دو فنجان کوچک قهوه است.  کافئین در قهوه، چای، نوشابه، نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا، برخی از داروهای بدون نسخه و داروهای تجویز شده و غذاهای حاوی قهوه یا شکلات یافت می شود. در حقیقت فاکتورهایی وجود دارند که بر میزان کافئین تأثیر می گذارند از جمله نوع دانه های قهوه  تفت دادن دانه ها (رست های سبک تر حاوی کافئین بیشتری هستند) و البته اندازه سرو.

خطرات مصرف بیش از حد کافئین در دوران شیردهی چست؟

مصرف کافئین از سبک تا متوسط خطری برای شما یا کودک شما ایجاد نمی کند. با این حال هر نوزاد واکنش متفاوتی نسبت به کافئین دارد. برخی از نوزادان با کافئین سازگار نیستند و علائم ناراحتی را از خود نشان می دهند. از نشانه های کودک خود آگاه باشید تا بدانید آیا آنها به کافئین حساسیت دارند یا خیر. آنچه پیشنهاد می‌شود این است که از مصرف یک فنجان قهوه یا چای قبل از شیردهی یا پمپاژ خودداری کنید. از آنجا که با گذشت زمان مقدار کمی کافئین در شیر مادر جمع می شود دانستن مقدار کافی کافئین بسیار حیاتی است.

کودکی که به کافئین حساسیت دارد چه نشانه هایی دارد؟

این احتمال وجود دارد که در صورت مصرف بیش از حد کافئین کودک شما علائم تحریک کافئین را نشان دهد. یک مادر شیرده که 5 فنجان قهوه مصرف کرده دارای نوزادی است که با مصرف کافئین گیج می‌شود و خوب نمی خوابد. اگر تحریک کافئین برای کودک شما مشکل است، ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد تا مادر کافئین کودک را از بین ببرد تا کودک کمتر کلافه شود .

 

منبع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید