2109
مدیریت زمان استفاده از تلفن همراه

مدیریت زمان استفاده از تلفن همراه

1400/04/09 بازدید754

زمانی که پیش خانواده هستیم چه طور زمان استفاده از تلفن همراه را مدیریت کنیم؟

اکنون نگرانی گسترده ای در مورد مدت زمانی که کودکان به صفحه نمایش خیره می شوند وجود دارد. بسیاری از افراد نگران تأثیرات منفی دستگاه های تلفن همراه بر سلامتی و رفاه هستند. همچنین نگرانی هایی در مورد تأثیر تغییر فناوری در روابط و تعاملات رو در رو مطرح شده است.  بسیاری از مردم بر این باورند که تغییرات تکنولوژیکی تأثیرات مخربی بر زمانی که اعضای خانواده با هم می گذرانند. با این حال تا به امروز مطالعات بسیار کمی در این زمینه انجام شده است.

چه طور اوقاتی را که درخانه هستیم  را مدیریت کنیم؟

برخی از تغییرات نسبتاً کوچک در زمان برای فعالیت های مشترک خانوادگی با خانواده های معاصر زمان کمتری را به تماشای تلویزیون و زمان بیشتری را به فعالیت های اوقات فراغت و وعده های غذایی خانواده اختصاص می دهند. اما زمان کلی صرف شده در فعالیت های مشترک همان ثابت مانده است. دستگاه تلفن همراه در همه جنبه های زمان خانواده از برش استفاده می کند. دريافتيم كه كودكان و والدين هردو تقريباً به همان زمان (درحدود 90 دقيقه) وقت خود را صرف استفاده از دستگاه های همراه مي كنند.  این الگوها به ویژه در میان جوانان 14 تا 16 ساله مشخص است. جوانان این گروه در سال 93 حدود یک ساعت بیشتر در خانه تنها و با والدین خود در خانه وقت گذرانده اند.

چه طور کمبود وقت را جبران کنیم؟

مدت هاست که دانشگاهیان به توانایی فناوری برای گردآوری خانواده ها در خانه اشاره کرده اند. این افزایش زمان در خانه ممکن است با موارد دیگری مانند نگرانی والدین در مورد امنیت فرزندانشان نیز همراه باشد. تحقیقات نشان میدهد که نوجوانان وقت کمتری را در خارج از خانه و دور از والدین خود می گذرانند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تنها حضور یک تلفن بر تعاملات رو در رو تأثیر منفی می گذارد. این ممکن است به نوعی توضیح دهد که درک والدین از کاهش انسجام خانوادگی و وقت با فرزندانشان که در مطالعات قبلی گزارش شده است. هر دو کودک و والدین در هنگام وعده های غذایی خانوادگی، تماشای تلویزیون و سایر فعالیت ها از دستگاه های همراه استفاده می کنند. بنابراین اگرچه این مدت زمان نسبتاً کمی بود اما ممکن است تأثیر نامتناسبی بر کیفیت این زمان برای اعضای خانواده داشته باشد. البته در برخی موارد این امکان وجود دارد که دستگاه های موبایل در حقیقت مکمل تعاملات خانوادگی باشند. به عنوان مثال اگر اعضای خانواده از آنها برای پخش ویدئو، انجام بازی های گروهی یا تماس با سایر اقوام استفاده می کنند. و تحقیقات بیشتر در مورد استفاده و محتوای تلفن همراه اکنون برای کمک به اطمینان از تأثیر کامل آنها بر زندگی روزمره و فراتر رفتن از فرضیات منفی رایج ضروری است.

 

منبع: theconversation.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15586 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11095 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2263 بازدید