2109
به چه علت مو‌هایمان خاکستری می‌شوند؟

به چه علت مو‌هایمان خاکستری می‌شوند؟

1400/04/06 بازدید1154

به آینه نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که به نظر نمی‌رسد یک مو با همه مو‌های دیگر مطابقت دارد و خاکستری شده است. در حالی که بسیاری از افراد اولین قفل نقره‌ای خود را در ۳۰ سالگی مشاهده می‌کنند. دیگران به اندازه کافی خوش شانس هستند که می‌توانند تا ۴۰ سالگی موی تیره داشته باشند. تحقیقات گذشته نشان داده است که ممکن است ژنتیک مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین سابقه خانوادگی شما گویا است. حتی قومیت شما نیز در این آئین عبور برای مرحله بعدی زندگی نقش دارد. موارد زیر در سفید شدن مو‌های شما تاثیر گذارد است:

۱- استرس:

مدت هاست که متخصصان در مورد ارتباط استرس و قفل‌های نقره‌ای بحث می‌کنند. در حالی که بسیاری از مطالعات ارتباط را نشان داده اند که استرس همه چیز را در زندگی بدتر می‌کند. استرس بسیاری از شرایط پوستی مانند آکنه، پسوریازیس، اگزما و ریزش مو را بدتر می‌کند.

 

۲- سیگار کشیدن:

ممکن است شنیده باشید سیگار کشیدن منجر به زردی دندان‌ها و حتی چین و چروک می‌شود، اما بر روی مو‌های شما نیز تأثیر می‌گذارد. یک مطالعه نشان داد که ارتباط معنی داری بین سفید شدن زودرس مو و دود سیگار وجود دارد.

۳- کمبود ویتامین یا مواد معدنی:

ویتامین B-۱۲ برای بسیاری از فرآیند‌های بدن ضروری است. گرچه خاکستری شدن علامت اولیه سطح پایین نیست، اما در بعضی موارد می‌تواند باعث خاکستری شود. در بیماران مبتلا به ریزش مو یا سفید شدن زودرس من یک CBC (شمارش کامل خون) را بررسی می‌کنم. اگر آن‌ها کم خون باشند (تعداد گلبول‌های قرمز خون کمی دارند) ممکن است به دلیل کمبود ویتامین معمولاً B-۱۲ یا فولات یا مواد معدنی یعنی آهن باشد.

 

منبع: www.ahchealthenews.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها