2109
با این سه روش درد کودک را کاهش دهید

با این سه روش درد کودک را کاهش دهید

1400/04/06 بازدید481

تمام نوزادان تحت عمل‌های دردناک قرار می‌گیرند. از جمله تزریق دارو‌ها، تزریق واکسن و میله‌های پاشنه برای جمع‌آوری خون برای آزمایشات معمول. این روش‌ها اندکی پس از تولد در طی چند روز اول پس از تولد و در طول سال اول کودک رخ می‌دهد. با این وجود علی رغم فواید کاهش درد در استفاده از این راهکار‌ها همیشه از آن‌ها برای کنترل درد نوزادان استفاده نمی‌شود. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که کمتر از ۵۰ درصد نوزادان در طی اقدامات معمول پزشکی به هر شکل تسکین درد دریافت می‌کنند.

۱- شیر دادن:

شیردهی مستقیم باید در نظر گرفته شود. درمان ترجیحی برای نوزادانی که تمام سال اول زندگی تحت عمل‌هایی مانند تزریق و خونگیری قرار می‌گیرند. نوزادانی که شیرده هستند شیوع کمتری در درد دارند از جمله‌گریه کمتر، تغییر ضربان قلب کمتر و نمره کمتری در ابزار تولید شده برای اندازه‌گیری درد نوزاد. موارد زیر را هنگام استفاده از شیردهی به عنوان استراتژی کنترل درد برای نوزاد خود در نظر بگیرید:

 

با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود کار کنید تا جایی را پیدا کنید که بتوانید کودک را با خیال راحت به او شیر دهید در حالی که کودک این روش را کامل می‌کند. شما به عنوان پدر یا مادر شیرده، متخصص تغذیه کودک خود هستید! هیچ موقعیت توصیه شده برای شیردهی برای کنترل درد وجود ندارد. شما می‌خواهید قبل از انجام این روش دردناک حداقل دو دقیقه به کودک خود شیر دهید. آن‌ها را باید قبل از عمل دردناک به پستان چسبانده و بطور فعال مکش و بلعید. نگران نباشید، شیردهی در طی مراحل ایمن است! هیچ گزارشی از خفگی کودک هنگام شیردهی در طی مراحل انجام نشده است. در تمام مراحل دردناک و تا زمانی که کودک شما می‌خواهد از آن شیر بگیرد، به او شیر دادن را ادامه دهید.

 

۲- تماس پوست با پوست:

تماس پوست با پوست که گاهی اوقات مراقبت کانگورو نیز نامیده می‌شود شامل نگه داشتن نوزادی است که فقط پوشک او را در برابر سینه لخت شما نگه داشته است. مطالعات نشان می‌دهد نوزادانی که در طی روش‌های دردناک در تماس پوست به پوست هستند درد کمتری را در طی روش دردناک تجربه می‌کنند و سریعتر بهبود می‌یابند. به این معنی که اگر برخی از درد یا پریشانی را تجربه کنند، مدت زمان آن کمتر از زمانی است که در آن نبوده اند. تماس پوست با پوست. در حالی که شیردهی بهترین روش درمانی برای نوزادان ترم است، تماس پوست به پوست برای نوزادانی که زودرس به دنیا می‌آیند یا نوزادانی که قادر به شیردهی نیستند توصیه می‌شود. استفاده از تماس پوست به پوست برای تسکین درد ساده و آسان است. این مراحل را دنبال کنید:

- با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود کار کنید تا مکانی راحت برای نشستن پیدا کنید، جایی که بتوانید کودک خود را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه آغوش بگیرید.

- کودک خود را از لباس خود درآورید تا فقط پوشک بپوشد و آن‌ها را رو به داخل نگه دارید و سینه را در برابر سینه لخت شما قرار دهد. برای راحتی، گرما و حفظ حریم خصوصی می‌توانید از پتو روی خود استفاده کنید.

- کودک خود را حداقل ۱۰ دقیقه قبل از انجام عمل دردناک در تماس پوست با پوست قرار دهید. حداکثر ۱۵ دقیقه ‌ایده آل است. کودک شما باید قبل از انجام این عمل آرام باشد.

- کودک خود را در طی مراحل و بعد از آن در تماس پوست با پوست قرار دهید تا به او در آرامش کمک کند.

 

۳- روش‌های اضافی برای کاهش درد کودک شما

اگر به کودک خود شیر نمی‌دهید یا کودک خود را در تماس پوست با پوست نوازش نمی‌کنید. مکیدن پستانک یا انگشت تمیز در طول عمل می‌تواند درد او را نیز کاهش دهد. همچنین می‌توانید قبل از عمل از یک محلول مزه شیرین مانند مقدار کمی آب قند بر روی زبان کودک خود استفاده کنید یا حدود یک ساعت قبل از عمل یک کرم بی‌حس‌کننده اضافه کنید تا پوست را در جایی که سوزن تزریق می‌شود بی‌حس کنید. همیشه به یاد داشته باشید که کودک خود را به حالت‌ایستاده و نزدیک خود نگه دارید. نوزادان اگر هنگام تزریق یا عمل صاف دراز بکشند پریشان می‌شوند. بسیاری از والدین متوجه نیستند که چه نقشی مهم می‌توانند در کاهش درد کودک خود در حین سوزن و خارش معمول داشته باشند. والدین مهمترین فرد برای کودک خود هستند و دانش نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند مدیریت درد و راحتی‌ایده آل را در طی مراحل انجام دهند. والدین همچنین کودک خود را بهتر می‌شناسند.

 

منبع: theconversation.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید