2109
اگر هر روز دوش بگیریم برای سلامتی ضرر دارد؟

اگر هر روز دوش بگیریم برای سلامتی ضرر دارد؟

1400/04/02 بازدید2067

دوش‌های روزانه می‌توانند منجر به دو مسئله اصلی پوستی شوند. هنگام دوش گرفتن، به طور معمول مو‌های خود را می‌شویید. وقتی این کار را هر روز انجام می‌دهید باعث خشک و شکننده شدن مو‌های خود می‌شوید. اگر هر روز مو‌های خود را شامپو کنید می‌توانید روغن کوتیکول خود را از دست دهید. بیشتر مردم مو‌های خود را می‌شویند و سپس خشک می‌کنند یا اجازه می‌دهند به طور طبیعی خشک شود و دوباره به مو رطوبت اضافه نمی‌کنند.

اگر تصمیم دارید هر روز مو‌های خود را بشویید بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که یک تهویه مطبوع را بگذارید. تأثیر دوش‌های روزانه نیز می‌تواند بر روی پوست شما تأثیر منفی بگذارد. شستن مرتب پوست می‌تواند روغن‌های طبیعی آن را از بین ببرد و باعث از بین رفتن جمعیت باکتری‌های حمایت‌کننده از سیستم ایمنی بدن شود. بعد از دوش گرفتن از کرم و لوسیون برای محافظت از پوست استفاده کنید. هنگام بیرون آمدن از دوش مهم است که اجازه ندهید آب تبخیر شود.

آیا دوش گرفتن روزانه برای همه‌ی افراد مناسب است؟

گروه‌های خاصی وجود دارند که دوش روزانه برای آن‌ها توصیه می‌شود. اگر کسی از پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک رنج می‌برد باید روزانه دوش بگیرد. پسوریازیس بیماری است که باعث می‌شود لکه‌های برجسته، قرمز و پوستی روی پوست ظاهر شود. مشابه پسوریازیس، درماتیت سبورئیک بثورات قرمز و خارش دار است که می‌تواند روی پوست سر شما ظاهر شود. این بیماری‌ها سرعت گردش سلول سریع دارند، که باعث پوسته پوسته شدن و خشکی پوست می‌شود اما در واقع خشک نیست. اگر تصمیم دارید یک روز دوش بگیرید احتمالاً متوجه مزایای سلامتی از جمله پوست و مو‌های سالم می‌شوید. اینکه شما مرتباً دوش می‌گیرید یک اولویت شخصی است، اما دوش‌های روزانه به طور متوسط برای یک فرد عادی لازم نیست.

 

منبع: https://www.ahchealthenews.com/

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2759

پربازدیدترین ها