2109
اندازه و شکل پستان چه تاثیری در شیردهی دارد؟

اندازه و شکل پستان چه تاثیری در شیردهی دارد؟

1400/03/11 بازدید13743

زنان در اشکال و اندازه های مختلف سینه ها متفاوت هستند. سینه های آنها می تواند بزرگ، کوچک، گرد، بیضی شکل، پهن، باریک، متقارن، ناهموار، پر یا آویزان باشد. همه این نوع سینه ها طبیعی است. غالباً زنان از خود می پرسند که آیا اندازه یا شکل پستانهایشان بر توانایی آنها در شیردهی تأثیر دارد یا خیر. اما در بیشتر موارد زنان بدون در نظر گرفتن اندازه و شکل پستان قادر به شیردهی موفق هستند. در اینجا آنچه شما باید در مورد اندازه پستان، شکل پستان و شیردهی بدانید آورده شده است.

اندازه پستان و شیردهی به چه صورت است؟

اندازه سینه های شما به مقدار بافت چربی موجود در آنها بستگی دارد. زنان دارای پستان کوچکتر بافت چربی کمتری دارند و کسانی که پستان بزرگتر دارند بافت چربی بیشتری دارند. اما ، بافت چربی شیر مادر را تولید نمی کند. در عوض ، این بافت غده ای پستان شماست که شیر مادر را تولید می کند. قدار بافت شیر ​​ساز در پستان شما لزوماً به اندازه پستان شما ارتباط ندارد. افرادی با اندازه های مختلف پستان کاملاً قادر به تولید شیر سالم برای نوزادان خود هستند.

داشتن سینه های کوچک تاثیری در شیردهی دارد؟

زنانی که سینه های کوچکی دارند اغلب نگرانند که نتوانند شیر کافی برای کودک خود درست کنند. تا زمانی که اندازه کوچک سینه به پستان های هیپوپلاستیک ارتباط نداشته باشد. گرچه ممکن است مجبور شوید بیشتر اوقات به دلیل مقدار شیر مادر که پستانهای کوچکتر شما می تواند شیردهی کند، باید با شیر کافی برای کودک خود تولید کنید.

داشتن سینه های بزرگ تاثیری در شیردهی دارد؟

شیردهی با سینه های بزرگ ممکن است در ابتدا ناخوشایند باشد، اما شما نباید مشکلی برای شیر دادن به کودک خود داشته باشید. یافتن موقعیتی راحت و کمک گرفتن از همان ابتدا مهم است. خصوصاً اگر کودک شما در قفل کردن مشکل دارد. برخی از خانم ها همچنین نگران هستند که سینه های آنها بینی کودک شما را مسدود کند، اما این معمولاً جای نگرانی ندارد. اگر هنگام شیردهی بینی کودک شما مسدود شود دهان خود را باز می کند و پستان را رها می کند تا بتواند نفس بکشد. اگر نگران هستید با استفاده از انگشت خود پستان خود را در نزدیکی بینی کودک فشار دهید. فقط مراقب باشید که قفل آنها را نشکنید.

شکل پستان هنگام شیردهی به چه صورت است؟

اکثر خانم ها با هر اندازه و شکلی که پستان دارند می توانند شیر دهند. اما نگرانی معمول و مسائل واقعی پستان وجود دارد که می تواند در شیردهی تداخل ایجاد کند. در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کرده و از پستان خود معاینه کنید. پزشک شما می تواند نگرانی های شما را برطرف کرده و به شما در کاهش ترس شما کمک کند. پس از تولد کودک، می توانید با پزشک خود یا یک مشاور شیردهی همکاری کنید تا هر مسئله ای را که شناسایی کرده اید برطرف کنید. در اینجا برخی از نگرانی های معمول شیردهی در مورد شکل پستان وجود دارد:

1- اندازه و شکل نوک پستان:

زنان دارای اندازه ها و شکل های مختلفی از نوک سینه ها هستند. بعضی از آنها صاف، بعضی از آنها گرد هستند، برخی از آنها پر شکل، برخی از آنها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند. اما صرف نظر از شکل و اندازه، شکل نوک پستان خانم نباید از شیردهی آنها جلوگیری کند. همانطور که گفته شد ممکن است در ابتدا زنانی که دارای نوک پستان های صاف، نوک سینه های وارونه یا پستانک های بسیار بزرگ هستند دچار مشکل شوند. اما با کمک یک مشاور شیردهی این مسئله اغلب به راحتی حل می شود.

2- سینه های شکم خورده:

اکثر خانم ها طی چند هفته اول پس از زایمان تا حدی سطح پریشانی پستان را تجربه می کنند. در صورت از دست دادن شیر دادن یا اگر کودک شما به دلیل بیماری زیاد غذا نمی خورد، گرفتگی پستان نیز ممکن است اتفاق بیفتد. هنگام سینه خوردن به دلیل وجود شیر اضافی در پستانها آنها می توانند سفت، متورم و حتی دردناک شوند. همچنین سخت است که بتوانید کودک خود را به پستان متصل کنید. بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از تغذیه کودک مقداری شیر بخورید.

3- پستان های هیپوپلاستیک:

زنان دارای پستان هایپوپلاستیک دارای بافت پستانی غده ای (شیر ساز) نیستند و ممکن است نتوانند منبع کامل شیر مادر تولید کنند. سینه های هیپوپلاستیک که فقط در درصد کمی از زنان مشاهده می شوند بسیار فاصله دارند و ممکن است بسیار کوچک و نازک یا طولانی و لوله ای به نظر برسند و می توانند از شیردهی موفقیت آمیز جلوگیری کنند.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

login captcha

سلام پسر من از چهار ماهگي که لثه اش شروع کرده به خارش ديگه سينمو نميگيره تا الان که نه ماهشه لطفا کمکم کنيد

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14680 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4667 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3805 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3398 بازدید