2109
سرپرستی یک گیاه را، به کودک‌تان بسپارید

سرپرستی یک گیاه را، به کودک‌تان بسپارید

1400/02/26 بازدید194

گیاهان آپارتمانی موجودات زنده و دوست داشتنی هستند که نگهداری و مراقبت از آنها می‌تواند درس‌های زیادی به کودکان بیاموزد. در این مطلب، سایت نی نی سایت به نقل از کارشناسان مجموعه گل و گیاه بنیس فلاور برایتان نتایج شگفت انگیزی را خواهد گفت که در اثر سپردن سرپرستی گیاهان به کودکان، حاصل می‌شود. بنیس یک گل فروشی متفاوت و مدرن است که از سال‌ها پیش برای خرید گل کنارمان بوده و تجربه‌های بسیار نابی در ارائه و نگهداری از گل و گیاه دارد.

 

1- کودکانی صلح جو خواهید داشت

شاید این جمله معروف دالایی لاما را شنیده باشید که می‌گوید، «سيارهماديگرنيازىبهآدمهاىموفقندارد!اينسيارهبهشدتنيازمندافرادصلحجو،درمانگر،ناجى،قصهگووعاشقاست.» صلح، عنصری است که می‌تواند آینده جهان را تغییر دهید و نقشی اساسی در پیشرفت ملت‌ها دارد.

یکی از راه‌های ایجاد حس صلح و مهربانی در کودکان، سپردن سرپرستی یک موجود ضعیف‌تر، به آنهاست. در این بین یک گل آپارتمانی مثل گل پتوس یا پوتوس، گیاه گندمی، گیاه آنتوریوم و یا گیاهان گلدار دیگر، می‌تواند بسیار مفید باشد. کودکان با نگهداری از گیاهان، مراقبت و محافظت را می‌آموزند و نسبت به محیط خود مهربان‌تر رفتار خواهند کرد.

 

2- کودکی مسئول تربیت می‌کنید

اگر می‌خواهید در آینده از سرنوشت فرزندتان خیال‌تان راحت باشد، بنیس فلاور پیشنهاد می‌کند که همین امروز یک گیاه آپارتمانی بخرید و مسئولیت آن‌را به فرزندتان بدهید. به کودک‌تان درباره شرایط نگهداری گیاه بگویید و برایش توضیح دهید که هر بار چقدر باید به گیاه آب بدهد. از او بخواهید درباره تغییرات گیاه به شما اطلاع بدهد و فراموش نکند که گیاه یک موجود زنده است. با این کار فرزندتان نسبت به محیط اطرافش مسئولانه‌تر برخورد می‌کند و می‌تواند از کودکی طبیعت را بهتر بشناسد.

 

3- از کره زمین محافظت خواهید کرد

شاید فکر کنید مثلا خرید کاکتوس یا یک گیاه گلدار کوچک برای اتاق فرزندتان، چه تاثیری بر کره زمین دارد؟ اما باید بدانید که حتی حفاظت از یک بذر و یا یک گیاه، می‌تواند بر روی آینده کره زمین تاثیر داشته باشد. انسان‌هایی که از کودکی گیاهان را شناخته‌اند، کره زمین را بیشتر دوست دارند. آنها از مصرف گرایی فاصله می‌گیرند و می‎دانند رفتار آنها می‌تواند نقش موثری در آینده تنها کره‌ای که برای زندگی داریم، داشته باشد. گلدان‌های کوچک در دستان کودک شما، می‌توانند آینده را تغییر دهند و از سیاره زمین جایی سبزتر، زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر بسازند.

 

4- تمرکز کودکان افزایش می‌یابد

نی نی سایت به نقل از کارشناسان بنیس که آخرین مقالات علمی را دنبال می‌کنند، می‌گوید، نگهداری از گل و گیاه به افزایش تمرکز و عدم حواس پرتی کودکان، بسیار کمک می‌کند. به همین سبب اگر می‌خواهید فرزندتان در زمان کمتر و مفیدتری تکالیفش را انجام دهد، برای اتاقش حداقل یک گیاه آپارتمانی بخرید.

 

5- از آنها در برابر امواج مراقبت کنید

کودکان امروزی در آماج امواج الکترومغناطیسی، بازی‌های کامپیوتری و... هستند. برخی از آنها بیش از توان جسمی‌شان موج‌های خطرناک دریافت می‌کنند. موج‌هایی که می‌تواند در آینده بر جسم و روح آنها اثرات منفی بسیاری بگذارید. حال جالب است بدانید که تحقیقات علمی نشان داده‌اند، گیاهان می‌توانند در برابر امواج به خصوص امواج وای فای از انسان‌ها مراقبت کنند. در این بین کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها و برخی گیاهان که برگ‌های پرآبی دارند، موفق‌تر عمل خواهد کرد. پس با انتخاب گیاه مناسب برای اتاق کودکان، یک عایق خوب و قوی برایشان بسازید.

 

6- گیاه را جایگزین دستگاه اکسیژن ساز کنید

گیاهان موجودات عجیبی هستند و برخی از آنها عجیب‌تر! بنیس فلاور از گیاهی به‌نام سانسوریا برایمان می‌گوید. یک گیاه که از مناطق گرمسیری به دیگر نقاط جهان رفته و انواع گوناگونی دارد. سانسوریا در کنار زیبایی و جذابیتش یک خاصیت متفاوت دارد و آن تولید اکسیژن در طول شب است. در نتیجه اگر در اتاق خواب کودک‌تان یک گل سانسوریا بگذارید، خیال‌تان راحت باشد. در طول شب یک دستگاه اکسیژن ساز، بدون باطری و خرابی دارید که محیط اتاق را پر از اکسیژن و هوای تازه خواهد کرد.

 

7- به حفظ رطوبت محیط کمک کنید

بسیاری از کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی با بیماری‌های پوستی و تنفسی مواجه‌اند. علت بسیاری از این بیماری‌ها خشکی هوا و نبود رطوبت کافی در زندگی شهرنشینی است. اما وقتی یک گلدان زیبا و مناسب را برای کودک‌تان انتخاب می‌کنید، می‌توانید علاوه بر مزایایی که در بالا گفتیم، رطوبت محیط را نیز تا حد خوبی افزایش دهید. نی نی سایت به نقل از بنیس فلاور می‌گوید شما می‌توانید با ساختن یک جزیره برای گیاه‌تان، رطوبت را باز هم بالاتر ببرید. با این روش سرفه‌های خشک کودک‌تان کاهش پیدا کرده و هوایی تمیزتر را تنفس خواهد کرد.

 

 

دو نکته مهم در انتخاب گیاهان

بنیس فلاور در انتها برایمان دو نکته مهم را هم گفت که به شما همراهان نی نی سایت توصیه می‌کنیم حتما آنها را به یاد داشته باشید.

نخست آنکه به یاد داشته باشید برخی گیاهان برای دفاع از خود دارای سم طبیعی هستند. این سم معمولا کشنده نیست اما در صورت بلعیده شدن و یا جویدن، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. در نتیجه برای انتخاب گیاهان مخصوص کودکان، دو راه‌حل دارید. یک آنکه گیاهانی که کاملا امن و بدون سم هستند را انتخاب کنید تا نگرانی و مشکلی نداشته باشید. راه دیگر آن است که صبر کنید تا کودک کمی بزرگ‌تر شود و بعد گیاهی را به اتاق او اضافه کنید.

 

نکته دوم، خرید گل و گیاه با کیفیت است. از آنجا که کودکان روحیه‌ای لطیف و حساس دارند باید گیاهانی مقاوم و خوب را برایشان انتخاب کنید تا شاهد پژمردن و از بین رفتن گیاه نباشند. کارشناسان بنیس فلاور با سال‌ها تجربه در ارائه انواع دسته گل، گل آپارتمانی، گل رز جاودان و... می‌توانند برای انتخاب بهترین گل و گیاه کنارتان باشند.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16443 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11611 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4096 بازدید