2109
بعد از عصبانیت چه کاری باید انجام دهیم؟

بعد از عصبانیت چه کاری باید انجام دهیم؟

1400/01/22 بازدید1378

وقتی عصبانیت ظاهر می شود ، منطق از پنجره بیرون می رود. به همین دلیل است که ما اغلب با تأسف به گذشته نگاه می کنیم. به دلیل اینکه بر رفتار خود کنترل نداشتیم احساس گناه ، شرم ، خجالت می کنیم ، اما بیشتر به این دلیل که شخصی را که به او علاقه داریم آسیب می رسانیم ناراحت میشویم. به عنوان مثال، وقتی همسرتان شما را عصبانی میکند و احساس خشم می کنید، شما پاسخی کنایه آمیز می دهید و بلافاصله پشیمان می شوید.

 

این سه مرحله می تواند به ما کمک کند تا رفتار خود را کنترل کنیم :

۱.دلیل عصبانیت را بررسی کنیم

اکثر مردم با این برخورد کنار آمدند و خوشحال هستند. آنها به سادگی از صحبت در مورد آن پرهیز می کنند. این وضعیت را بدتر می کند نه در حال حاضر بلکه با گذشت زمان نیز بدتر هم خواهد شد. این گیاه بذر کینه ای می کارد که ممکن است اکنون کوچک باشد اما با گذشت زمان رشد می کند.

 

2- مشکل را حل کنید:

لازم نیست بلافاصله موضوع را حل کنید ، اما مطمئن شوید که به زودی اتفاق می افتد. از آنجا که احساسات شدید معمولاً تفکر روشن را از بین می برد ، بهتر است قبل از صحبت درباره آنچه اتفاق افتاده است ، صبر کنید تا آن احساسات فروکش کند. اما انتظار داشته باشید که مکالمه رخ دهد: "من می دانم که ما هر دو خیلی ناراحت هستیم که اکنون نمی توانیم از این طریق صحبت کنیم ، اما لازم است که بعدا صحبت کنیم. من می خواهم این کار را درست انجام دهم و برای پردازش آنچه اتفاق افتاده کمی زمان لازم دارم. آیا امشب می توانیم بعد از شام در این مورد صحبت کنیم؟ " این راهی برای مسئولیت پذیری است و امید به حل و فصل دارد. همسرتان می داند که شما در مورد آن صحبت خواهید کرد زیرا برنامه ریزی شده است.

 

3- برای آینده برنامه ریزی کنید:

عذرخواهی زمانی مناسب است که شخص دیگری را آزار داده باشید ، به او بی احترامی کرده یا رابطه را خدشه دار کرده باشید. این لزوما به این معنی نیست که شما باید موضع خود را در مورد موضوع تغییر دهید ، زیرا این ممکن است صادقانه نباشد. اگر صمیمانه بخاطر نحوه برخورد خود عذرخواهی کنید ، زمینه را برای ادامه مکالمه با خیال راحت در آینده فراهم می کنید.

 

4- عصبانی باشید ، اما گناه نکنید:

عصبانیت می تواند یک احساس سالم باشد سوختی که به ما امکان می دهد در زندگی خود و جهان پیرامون خود تغییری ایجاد کنیم. فقط لازم است برچسب "با احتیاط کار کنید". بعد از اینکه دچار انفجار شدید ، آن را مطالعه کرده و شرایط را بررسی کنید.

 

منبع: www.focusonthefamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید