2109
در هر سنی به کودکان هوش مالی یاد بدهید

در هر سنی به کودکان هوش مالی یاد بدهید

1400/01/14 بازدید4057

در هر سنی میتوانید به فرزندتان نحوی استفاده از پول را آموزش دهید.

شما میتوانید فرزندتان را به خودپردازها برده یا حتی به بانک تا او ببیتد شما چه طور از بانک پول میگیرید و یادبگیرد. زمانی که فرزندتان بسیار کوچک است با بازی میتوانید مفهوم پول را آموزش دهید. در مطلب نی نی سایت راه‌هایی برای سرگرمی و معرفی پول به فرزندتان گفته شده است.

آموزش پول به کودکان 2 تا 3 ساله:

شما میتوانید از سکه های رنگی استفاده کنید و راجب اش با فرزندتان صحبت کنید از او بخواهید که هر تصویر را با سکه ای که دارد تطبیق دهد. به این نکته توجه کنید که کودکان نوپا ممکن است سکه را داخل دهانشان کنند و انرا قورت بدهند پس حواستان به این موضوع  باشد.

شما میتوانید در خانه وسایلی مانند لباس را بچینید و به کودکتان بگویید فروشنده شود و شماهم مشتری. آنها عاشق خرید کردن هستند و این یه راه خوب برای آموزش است.کودک با رد و بدل کردن پول میتواند آن را یادبگیرد شما هم مشتری هستید و پول را به او بدهید تا بقیه اش را به شما برگرداند.

 

آموزش پول به کودکان 4 تا 5 ساله:

زمانی که میخواهید برای خرید به سوپرمارکت بروید از کودکتان بخواهید که به شما کمک کند. زمانی که خرید میکنید از او بخواهید که مراقب وسایل باشد. زمان پرداخت پول ، پول را به او بدهید تا او پرداخت کند و اگر مابقی دارد بگذارید خودش از فروشنده بگیرد. این کار باعث میشود که کودک حس کند که دارد کمک میکند و برایش جذاب و سرگرم کننده است.

کودکانی که پیش دبستانی هستند دوست دارند در خانه یا رستوران بازی خیالی بکنند و فروشنده شوند. این بازی ها باعث میشود هوش مالی و خلاقیتشان بیشتر شود . بیاید به کودک چهارساله تان بگویید که قبض را پرداخت کند او با انجام این کار هیجان زده میشود.

 

آموزش پول به کودکان 6 تا 8 ساله:

زمانی که فرزندتان پول میدهد او میخواهد آن را جایی بگذارد که خیالش راحت باشد کسی دست به آن نمیزند. به جای اینکه به او قلک دهد براش یک حساب در بانک باز کنید تا پولهایش را در آنجا پسنداز کند و ماهانه برایش سودی واریز شود. بیشتر بانک ها حساب های بدون کارمزد را برایتان ارائه میدهند و شما میتوانید از آنها استفاده کنید.

آموزش پول به کودکان 9 تا 12 ساله:

شما میتوانید برچسب قیمت روی محصولات  را با فرزندتان بخوانید تا بتواند قیمت ها را مقایسه کند البته که به کیفیت محصولات هم توجه داشته باشید. شما دو محصول متفاوت را با فرزندتان مقایسه کنید و ببینید کدام یکی ارزش خریدش بیشتر است.

 

آموزش پول به کودکان 13 تا 15 ساله:

نوجوانان در این سن نیازهایی دارند شما هم میتوانید باتوجه به بودجه تان نیازهای آنها را برطرف کنید شما میتوانید با توجه به بودجه تان چیزهایی که فرزندتان میخواهد را تهیه کنید و برایش آنها را بخرید.

 

آموزش پول به سنین 16 سال به بالا:

شما میتوانید به فرزندتان یاد بدهید که به موسسات خیریه هم کمک بکند و بخشی از پولش را به آنها بدهد و شما و خانوادتان به او کمک کنید با این کار او ارزش پولش را بیشتر میداند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید