2109
مزایای نوبت دهی آنلاین

مزایای نوبت دهی آنلاین

1399/02/22 بازدید133

نیاز به مراقبت‌های پزشکی همیشگی است و به همین دلیل دسترسی به پزشکان نباید برای بیماران و کسانی که نیاز به اینگونه مراقبت‌ها دارند، سخت باشد. پزشکان باید خدمات خود را در دسترس بیمار قرار دهند. یکی از راههای انجام این کار، فراهم کردن امکان نوبت‌دهی پزشکی اینترنتی است. نوبت‌دهی آنلاین که یکی از مهمترین و رایج‌ترین خدمات پزشکی از راه دور به شمار می‌رود، امروزه به واسطه برخورداری اغلب افراد جامعه از ابزار هوشمند چون گوشی، تبلت و نیز امکان اتصال به اینترنت، به راحتی ممکن شده است.

فواید سیستم نوبت‌دهی آنلاین برای پزشکان و بیماران

شما همراهان عزیز می‌توانید با مراجعه به دو سایت معتبر supersaas.com و simplybook.me با سیستم رزو نوبت دهی آنلاین آشنا شوید اما اگر نسبت به ارائه خدمات این نوع نوبت‌دهی آنلاین برای بیماران و یا استفاده از این امکانات، تردید دارید، در ادامه مزایای این سیستم ذکر شده تا برای ارائه و استفاده از آن دلیل قانع کننده داشته باشد.

راحتی بیماران

این خدمات بدون شک در مقایسه با سیستم‌های سنتی که نیاز به مراجعه حضوری فرد برای رزرو نوبت داشت، سهولت بیشتری را به همراه دارد. علاوه بر این، نشان دهنده ارزش قائل شدن پزشک برای بیماران خود و ترغیب آنها به مراجعه و استفاده از خدمات شما دارد. این روش، به مراجعه کنندگان امکان می‌دهد در هر زمان و مکانی نوبت بگیرند و محدودیت‌های نوبت‌دهی تلفنی و حضوری را نیز به همراه نخواهد داشت. همچنین سفرهای درون شهری و بین شهری را نیز کاهش خواهد داد. این امر یک امتیاز ویژه برای افرادی به شمار می‌رود که دور از مطب شما و مراکز درمانی هستند.

کاهش زمان برای گرفتن نوبت و وقت معاینه

با کاهش زمان برای گرفتن نوبت و وقت معاینه، دیگر لازم نیست که مراجعه کنندگان ساعت‌های طولانی را در مطب‌ها یا مراکز درمانی صبر کنند. هیچ فردی خواهان این نیست که ساعات طولانی و ملال‌آوری را در انتظار نوبت گرفتن در صف طولانی بگذراند. در کنار این مورد پزشکان و کادر درمانی نیز می‌توانند راحت‌تر به برنامه‌ریزی برای نوبت‌ها بپردازند. این نوع خدمات ساعت دقیق مراجعه بیمار را مشخص می‌کند و به همین دلیل، به جای این که افراد بیمار ساعت‌ها منتظر نوبت مراجعه خود باشند، با این سیستم طبق برنامه‌ریزی پیش خواهند رفت، بدون آنکه زمان در این بین اتلاف شده و صرف حواشی چون مراجعه افراد بین نوبت‌ها یا خارج از نوبت شود.

صرفه جویی در وقت و زمان پزشکان و کارمندان مراکز درمانی

قبل از رواج یافتن نوبت‌دهی آنلاین، کارمندان مطب‌ها و مراکز درمانی برای تنظیم قرار ملاقات و نوبت، بصورت دستی رزروها را انجام می‌دادند که امکان خطا را بسیار بالا می‌برد. اما با این سیستم دیگر نیاز به بررسی مجدد نیست تا اطمینان حاصل کنید که گرفتن نوبت به درستی انجام شده است یا خیر. بیماران شما می‌توانند به صورت آنلاین، نوبت بگیرند. همچنین شما می‌ توانید مطمئن باشید که اطلاعات صحیح در فرم نوبت‌دهی وارد خواهد شد و خطای کمتری وجود دارد؛ زیرا بیماران خود آن را پر می کنند. از همه مهمتر، باعث صرفه جویی در وقت شما و کارکنان شما می‌شود. زمانی که برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی یا پاسخ دادن به ایمیل‌های افرادی که مایل به گرفتن نوبت هستند صرف می‌شود برای کارهای دیگری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بهره‌وری افزایش خواهد یافت.

تعداد مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد

این روزها اکثر افراد، اهل اینترنت و فناوری هستند و کمتر کسی را می‌توان را یافت که به اینترنت دسترسی نداشته باشد. بنابراین اکثراً ترجیح می‌دهند همه کارهای خود را با گوشی‌های هوشمند و رایانه خود انجام دهند. با پیاده کردن این سیستم به بیماران خود نشان می‌دهید که از قافله فناوری عقب نیستید، با تکنولوژی‌های جدید همگام هستید و برای زمان و راحتی آنها ارزش قائلید. علاوه بر این، این نوع سیستم‌ها کاربر پسند هستند و نباید نگران این مسئله باشید که مراجعه کنندگان برای رزرو آنلاین مشکل پیدا کنند. استفاده از اکثر سیستم‌‌های نوبت‌دهی آنلاین از جمله سیستم رزرو نوبت پزشکی ابن سینا، بسیار آسان است و اغلب نیازی به نصب برنامه خاصی ندارد.

در یک کلام مزایای این روش در مقایسه با مشکلات و محدودیت‌های آن بسیار اندک است و به همین دلیل در چند وقت اخیر با استقبال بی‌نظیر پزشکان و البته بیماران مواجه شده است. این روش یکی از خدمات بسیار زیاد پزشکی از راه دور است و دنیا به این سمت حرکت می‌کند تا با استفاده از تکنولوژی تا حد ممکن از مراجعات غیر ضروری کاسته شود.
 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید