2109
ویروس کرونا از طریق آب شرب منتقل می‌شود؟

ویروس کرونا از طریق آب شرب منتقل می‌شود؟

1399/02/10 بازدید3359
این روزها خبرهای زیادی درباره منتقل شدن ویروس کرونا از طریق آب شرب شنیده می شود، اما دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی با رد شایعه انتقال ویروس کرونا از طریق آب شرب معتقد است آب و غذا راه انتقال عمده ویروس کرونا نیست.
دکتر مردانی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق شبکه آب و فاضلاب کشور، گفت: «نباید اخبار نامناسب به مردم ارائه داد. آب و غذا راه انتقال عمده ویروس کرونا نیست.راه عمده انتقال آلودگی ویروس کرونا، زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان است. عنوان کردن چنین مباحثی با هدف دور کردن فکر مردم از واقعیت انجام می شود.»
بیشتر بخوانید ویروس کرونا با اشک چشم منتقل می شود؟
به گفته دکتر مردانی، در صورت تماس دست با آب یا غذای آلوده و سپس تماس آن دست با چشم،‌ دهان و بینی امکان انتقال ویروس وجود دارد اما اینکه بگوییم آب شرب به صورت فیکال اورال یا مدفوعی_دهانی راه انتقال بیماری کرونا است، درست نبوده و این موضوع هنوز شناخته شده نیست.
این متخصص بیماریهای عفونی درباره امکان یا عدم امکان انتقال ویروس کرونا از طریق شست‌وشوی صورت با آب آلوده به ویروس کرونا، به ایسنا گفت:« در صورتی که آب و یا ظرف آن آلوده باشد و در تماس با دهان، چشم و بینی قرار بگیرد امکان انتقال آلودگی به شکل مکانیکی وجود دارد.»

ارسال نظر شما

login captcha

جالب بود

جالب بود

دوستان عزیزم مراقب سلامتی تون و همه باشید شما  رو به خدای بزرگ می سپارم 🌹

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید