2109
چگونه می توان از موها در برابر ویروس کرونا محافظت کرد؟

چگونه می توان از موها در برابر ویروس کرونا محافظت کرد؟

1399/02/08 بازدید605
برای دوری از ویروس کرونا به غیر از شستن دست و ضدعفونی کردن آنها و توجه به آلوده نشدن لباسها ، حواسمان باید به بهداشت موها هم باشد.آیا تماس دست آلوده با موها باعث انتقال ویروس کرونا می شود؟ چگونه می توان موها را از ویروس کرونا پاک کرد؟

بهداشت موها در دوره همه‌گیری بیماری کرونا

نكته قابل توجه این است كه موها متخلخل‌اند و ثابت شده است كروناویروس با ماندن روی سطوح متخلخل مشكل دارد.همچنین موهای ما با روغن‌های طبیعی پوشیده شده‌اند كه دارای برخی خواص ضدمیكروبی هستند و توانایی ارگانیسم‌ها برای اتصال به مو را محدود می‌كنند. اما نمی‌توانیم به این روغن‌های طبیعی به تنهایی اعتماد كنیم و باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم كه افراد مختلف دارای موهای مختلف با خواص مختلف هستند. بنابراین، بهترین راه برای ایمن ماندن، فقط شستن موهاست. در مواقع عادی، شستن موها به طور روزانه توصیه نمی‌شود. اما كارشناسان می‌گویند در دوره همه‌گیری بیماری بهتر است موها یك بار در روز شسته شوند. حتما به طور مرتب برس و شانه موی خود را ضدعفونی و برای جلوگیری از انتقال میكروب، از به اشتراك گذاشتن محصولات شوینده مو با دیگران خودداری كنید. بهتر است بدون توصیه پزشك از شامپوهای ضدباكتری و ضدقارچ استفاده نكنید.
بیشتر بخوانید کرم مرطوب کننده دست مانع ورود ویروس کرونا می شود؟

آیا شامپو در از بین بردن ویروس مؤثر است؟

كارایی اصلی شامپو كشتن باكتری‌ها نیست، اما شامپوها نقش موثری در خلاصی ما از شر باكتری‌ها دارند. كارآیی اصلی شامپو تمیزكردن پوست سر و مو از چربی‌های اضافی، خاك و دیگر آلاینده‌هاست.به گزارش جام جم در طی فرآیند شست‌وشو با شامپو، بسیاری از میكروارگانیسم‌هایی كه در موهای ما پنهان شده‌اند از بین می‌روند. همچنین شامپوها حاوی مواد شوینده هستند و می‌توانند چربی‌های اضافی را از موها داک کنند. تركیبات شوینده موجود در شامپوها نسبت به نمونه‌های موجود در صابون ضعیف‌تر هستند تا موها صدمه نبینند و از خشك شدن آنها نیز جلوگیری شود. اما این تركیبات شوینده برای از بین بردن غشای برخی باكتری‌ها و ویروس‌ها به اندازه كافی قدرتمند هستند و بنابراین آنها را از بین می‌برند. حتی اگر شامپوها قاتل قدرتمندی برای پاتوژن‌ها نباشند، می‌توانند آنها را شست‌وشو داده و روانه فاضلاب كنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید