2109
جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب

جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب

1398/11/29 بازدید3335

درب‌های داخلی ساختمان بخش جدایی ناپذیر هر خانه هستند که تأثیر زیادی هم بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارند. به همین دلیل در هنگام خرید باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود. علاوه بر زیبایی، تناسب با دکوراسیون خانه، کیفیت و قیمت درب‌های چوبی در انتخاب شما تأثیر گذار خواهند بود. انواع جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب این روزها به طور گسترده ای استفاده می‌شوند. در گذشته جنس درها صرفاً چوب بود ولی امروزه انواع مختلفی مانند ام‌ دی‌ اف، اچ‌ دی‌ اف، پی‌ وی‌ سی و انواع دیگری هم طراحی و تولید می‌شوند که در این مطلب از آدرس به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

درب اچ دی اف (HDF)، ارزان ترین و جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب

درب اچ دی اف از ارزان ترین نوع درب‌های چوبی موجود در بازار هستند. طول عمر پایین، محدودیت در طراحی و ظاهر نه چندان زیبایش دلیل این ارزانی است. این نوع از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب برای کسانی که دنبال درب با قیمت پایین هستند مناسب است.

درب‌های PVC، جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب، شفاف و متنوع

این درب چوبی نوعی از درب‌های HDF هستند که توسط دستگاه ممبران با لایه پی وی سی روکش می‌شود. روکش PVC از جنس پایه پلاستیک است و دوام بسیار بالایی دارد. این نوع از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب شفاف و براق هستند و می‌توان طرح‌های مختلفی روی آن‌ها پیاده کرد. درب‌های MDF را هم می‌توان با PVC روکش کرد. قیمت درب‌های PVC با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند بسیار مناسب است.

درب اچ پی ال (HPL)، جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب، مقاوم و ارزان

درب‌های اچ پی ال همان درب‌های ال دی اف هستند که یک لایه ورقه کاغذ فشرده یا HPL روی آن کار شده است. این در نسبت به رطوبت و حرارت مقاوم تر از اچ دی اف است و سطح براق تری دارد. این نوع درب جزو درب‌های ارزان قیمت چوبی است.

درب ملامینه HPL، جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب، کم هزینه و زیبا

درب‌های ملامینه HPL نوعی از درب‌های HDF هستند که روکش ملامینه می‌شوند. روکش‌های ملامینه نیاز به رنگ شدن ندارند و به همین دلیل هزینه این نوع از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب، پایین است. از خصوصیات خاص درب‌های ملامینه HPL تنوع رنگی است که آن‌ها را برای اتاق خواب مناسب می‌کند.

درب‌های ام دی اف (MDF) با روکش چوب، زیبا و با قیمت مناسب

جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب که از جمله درب‌های لاکچری هم محسوب می‌شود، درب ام دی اف است. این درب در واقع از ام دی اف با روکش چوب طبیعی است به همین دلیل جذابیت و چشم نوازی خاصی دارد. زیبایی و قیمت مناسب باعث شده این نوع از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب، پرطرفدار باشد.

درب‌های تمام چوب، زیبا و لاکچری

زیبایی و در عین حال گران قیمت بودن ویژگی درب‌های تمام چوب هستند. این درب‌ها چون از چوب طبیعی ساخته می‌شوند و قابلیت طرح دهی خوبی دارند مورد استقبال لاکچری پسندان هستند. نوع چوب به کار رفته در این نوع درب‌ها در کیفیت آن اثرگذار است. چوب روسی و چوب گردوی آمریکایی از انواع رایج در بازار هستند. این نوع از درب‌ها معمولاً در ساخت خود آثاری از رگه‌های چوب را دارند که به آن‌ها گره گفته می‌شوند و نشان دهنده ساخت آن‌ها از چوب است.

درب‌های ABS، ضد آب، مقاوم و جدیدترین مدل درب چوبی اتاق

درب‌های ای بی اس معمولاً به دلیل خاصیت ضد آب بودن معمولاً برای سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند. این نوع از درب‌ها از جنس ام دی اف یا نئوپان هستند که سطح رویی آن‌ها با ورق ABS پوشانده می‌شود. به همین دلیل طول عمر این نوع از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق بالا است.

درب‌های‌ هایگلاس، جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب، زیبا ولی کم دوام

درب‌های هایگلاس معمولاً برای فضاهای مدرن و لوکس به کار می‌روند؛ اما ایراد بزرگی که دارند خط و خش پذیری و مقاومت پایین آن‌ها در برابر ضربه است.

جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب سفید

درب‌های چوبی سفید این روزها طرفداران زیادی دارد. این نوع از جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب به سه نوع سفید پولیشی، سفید پلی اورتان و سفید پلی استر دسته بندی می‌شود که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند؛ اما به طور کلی نوع پولیشی از همه زیباتر و گران تر است. البته اگر به عنوان صاحب خانه اجاره ای در تهران به ماجرا نگاه کنید بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که عمر طولانی‌تری دارند تا با مستاجرین خود به مشکل بر نخورید.

درب‌های چوبی ضد سرقت

درب ضد سرقت به درب‌هایی گفته می‌شود که در مقابل هر گونه دست‌کاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد. برخلاف درب‌های چوبی معمولی این درب‌ها در مقابل فشار، برش، اهرم و دست‌کاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. درب‌های ضد سرقت معمولاً از فلز و چوب ساخته می‌شوند. درب‌های ضد سرقت از جنس فلز معمولاً به رنگ قهوه ای تولید می‌شوند اما درب‌های ضد سرقت چوبی شکل و رنگ متنوعی دارند و معمولاً نسبت به انواع فلزی قیمت بالاتری هم دارند.

پایان کلام

بهترین نوع درب برای داخل خانه به خصوص اتاق خواب درب تمام چوب است. خصوصیات مختلفی بر کیفیت درب‌های چوبی اثر گذارند. کیفیت چوب به کار رفته مهم ترین این عوامل است و انواع مختلفی از درب‌های چوبی را به وجود آورده است. جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب با نوع و میزان چوب به کار رفته در این مطلب معرفی شدند. انتخاب نهایی به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید