2109
تزریق واکسن آنفلوآنزا هنگام شیوع بی‌فایده است؟

تزریق واکسن آنفلوآنزا هنگام شیوع بی‌فایده است؟

1398/09/13 بازدید726
«تزریق واکسن آنفلوانزا در فصل شیوع و اپیدمی بیماری قاعدتا کارایی ندارد و حداقل دو هفته زمان برای ایجاد مصونیت نسبی لازم است» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این موضوع اعلام کرد: در هیچ کجای دنیا برای همه افراد واکسن آنفلوآنزا تزریق نمی‌شود در ایران نیز فقط افراد پرخطر یا در معرض خطر باید دریافت کننده این نوع واکسن باشند.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا

بهترین زمان واکسیناسیون قبل از شروع فصول سرد اواخر شهریور و اوایل مهرماه است. با توجه به این که آنتی بادی ها بر علیه ویروس های موجود در واکسن دو هفته بعد از تزریق واکسن تولید می شود، بهتر است افراد قبل از شیوع آنفلوانزا واکسینه شوند. کیانوش جهانپور به نقل از خبرگزاری مهر می‌گوید: در حال حاضر با تقاضای کاذب و حتی القایی در دریافت واکسن آنفلوانزا و داروی اسلتامیویر مواجه هستیم در صورتی که این نوع واکسن در فصل استاندارد خود تزریق می‌شد و امسال ۵۵ درصد بیش از سال گذشته تلقیح واکسن در زمان استاندارد خود انجام شده است.
بیشتر بخوانید: نشانه‌های آنفولانزای خطرناک چیست؟

تزریق واکسن آنفولانزا

واکسن فقط برای افراد پرخطر ضروری است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر این اساس توزیع واکسن آنفلوانزا و داروی اسلتامیویر کنترل شده خواهد بود، تصریح می‎کند: اگر نیاز باشد مجددا واردات این نوع واکسن رخ خواهد داد. تزریق واکسن برای افرادی که ضرورت تزریق آن وجود داشته باشد، رخ می‌دهد و هجوم افراد عادی برای تزریق واکسن آنفلوانزا قابل پذیرش نیست زیرا این موضوع دسترسی افراد پرخطر را محدود می‌کند. در حال حاضر این واکسن فقط برای افراد پرخطر مانند افراد بالای 65 سال با بیماری‌های همچون دیابت، بیماری قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی و زنان باردار تجویز می‌شود.

آلودگی هوا شیوع آنفلوآنزا را بیشتر می‌کند

جهانپور با تاکید بر اینکه آلودگی هوا و همچنین سکون هوا می‌تواند شیوع ویروس آنفلوانزا را در بین مردم بیشتر کند، می‌گوید: کاهش جابه جایی هوا می‌تواند ریسک ابتلا به آنفلوانزا را افزایش دهد البته که آلودگی هوا نیز می‌تواند علایم و عوارض را در بیماران مبتلا تشدید کند و شیوع این بیماری ربطی به شکار پرندگان در سواحل شمالی کشور یا مصرف طیور ندارد.

ارسال نظر شما

login captcha

من از صبح که پاشدم انگاری یه چیزی تیزی تو گلوم مونده ممکن هست انوفلانزا باشه جواب بدین لطفا 

@avril_pet100

آنفلوآنزا علائم زیادی مانند تب ،استخوان درد ،خستگی و.... دارد باید برای معاینه  به پزشک عمومی مراجعه نمایید موفق باشید 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید