2109
تماشای تلویزیون اسپرم مردان را کم می کند؟

تماشای تلویزیون اسپرم مردان را کم می کند؟

1398/07/23 بازدید497
کارشناسان معتقدند مردها همان قدر که زنان در ناباروری سهم دارند، در این اتفاق سهیم هستند. با اینکه مردان در هر رابطه زناشویی میلیون ها اسپرم تولید می کنند اما در مقایسه با زنان که فقط ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخمک در طول عمرشان آزاد می کنند، بیشتر در معرض خطر عوامل محیطی هستند.این عوامل تولید و کیفیت اسپرم را هدف می گیرد باعث ناباروری در مردان می شود.بیشتر بخوانید برای تقویت اسپرمهای ضعیف چه راههایی وجود دارد؟

مراقب گرمای بیش از حد باشید

وقتی درجه حرارت بیضه‌ها به ۳۷ درجه سانتی‌گراد برسد تولید اسپرم متوقف می‌شود. بیضه نمی‌تواند در گرمای شدید فرایند طبیعی خود را انجام بدهد؛ مگر اینكه دمایش کمتر از بقیه قسمت‌های بدن باشد. وقتی تولید اسپرم دچار اختلال شود، می‌تواند برای ماه‌ها نهفته باقی بماند. اگر بیضه در معرض گرما قرار بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟ تعداد اسپرم پایین می‌آید ضمن آنكه تحرك آنها هم کم می شود و این اولین گام به سوی اختلال در باروری مردان است.

وان گرم جلوی تولید اسپرم را می گیرد

وان گرم از باروری جلوگیری می‌كند. حرارت مرطوب برای بیضه‌ها خوب نیست. باتوجه به مطالعه‌ای كه در سال ۲۰۰۷ منتشر شده ماندن در یك جكوزی یا وان آب داغ برای ۳۰دقیقه می‌تواند به‌طور موقت باعث كاهش تولید اسپرم شود.

لپ‌تاپ را روی پاهایتان نگذارید

به‌گفته محققان ارتباط مستقیمی بین استفاده از لپ‌تاپ و افزایش دمای كیسه بیضه به ۳۵درجه در موقعیت‌های خاص وجود دارد. این افزایش دما اثرات مضری بر روند اسپرماتوژنز (فرآیند تشكیل گامت نر) می‌گذارد.بیشتر بخوانید عجیب ترین دلایل ناباروری مردان.

تب با باروری می‌جنگد

تب بالا هم می‌تواند همان اثر حرارت مرطوب را روی اسپرم با اثرات مشابه پایدار داشته باشد. باتوجه به تحقیق‌های انجام‌شده بسته به مدت زمان تب، غلظت اسپرم تا ۳۵ درصد كاهش پیدا می‌كند و همین موضوع اثر مستقیم بر كیفیت اسپرم می‌گذارد.

تماشای تلویزیون و کاهش تولید اسپرم

محققان معتقدند مردانی كه در هفته دست كم ۲۰ ساعت پای تلویزیون می‌نشینند اسپرم كمتری دارند. در اصل این مردان ۴۴ درصد میزان اسپرم كمتری نسبت به مردانی كه به ندرت تلویزیون می‌بینند یا اصلا تلویزیون نگاه نمی‌كنند دارند.یكی از عواقب نشستن و تماشای تلویزیون به مدت طولانی آن است كه هنگام نشستن دمای بیضه‌ها بالا می‌رود و همین موضوع تولید اسپرم را کم می کند.

مصرف داروها و کم شدن اسپرم

بعضی آنتی‌بیوتیك‌ها به‌طور موقت باعث كاهش تعداد و تحرك اسپرم‌ها در مردان می‌شوند. بعضی از این آنتی‌بیوتیك‌ها شامل اریترومایسین, نیتروفورازون یا نیتروفورانتوئین هستند.استفاده از داروهای استروئیدی آنابولیك باعث می‌شوند بدن نتواند هورمون تستوسترون را به‌طور طبیعی بسازد كه سرانجام باعث كاهش تولید اسپرم می شود. داروی سولفاسالازین كه برای درمان اختلالات گوارشی به كار می‌رود، كتوكونازول داروی ضد قارچ و داروی آزولفیدین كه برای درمان بیماری گوارشی كولیت به كار می‌رود ازجمله داروهایی هستند كه می‌توانند تعداد و كیفیت اسپرم را تحت تاثیر قرار دهند.بیشتر بخوانید داروهای چربی سوز دشمن اسپرم آقایان.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها