2109
پاییز بهترین زمان برای سفر به کویر

پاییز بهترین زمان برای سفر به کویر

1398/07/23 بازدید2825
از میان تمام جاهایی که دخترانم را بردم کویر چیز دیگریست. دویدن میان ماسه ها، غلت زدن و قل خوردن روی تپه و دیدن آن تپه های طلایی زیبا تجربه‌ای منحصر به فرد برای کودکان و بزرگتر‌ها رقم می‌زند، از دید من آدمها دو دسته‌اند، آنها که کویر رفته‌اند و آنها که باید کویر بروند.اگر جزو دسته دومید یا اگر جز دسته اول هستید ولی از بردن بچه‌ها به دل کویر می‌ترسید حتما مطلب این هفته را بخوانید .

پاییز بهترین زمان برای سفر به کویر

اهالی سرزمینهای کویری و گرم سیری می‌دانند که بهترین وقت برای سفر به کویر دقیقا از همین حالا تا عید است. از آن گرمای کشنده و طاقت فرسا خبری نیست و حتی شبها باران هم می‌بارد. به خاطر خنکی خاک ماروعقرب کمتر از ماسه‌ها بیرون می‌آیند و زمین امنتر است. جالب است بدانید که در چند سال اخیر و با رشد گردشگری شرایط و فضای بسیار عالی برای کویر نوردی در کشورمان محیا شده است.خدا را شکر در کشورمان کویر آن قدر گستردگی دارد که به محض اینکه اراده کردید، میتوانید خودتان را در زمان نسبتا کوتاه به اولین کویر نزدیک برسانید. 
بیشتر بخوانید: راهنمای صرفه جویی در سفر با بچه کوچک

حضور بچه های کوچک در کویر

من به عنوان مادر طبیعت‌گرد تا به حال و به چند مدل مختلف بچه ها را به کویر برده‌ام‌، یکی از بهترین و آسانترین روش ها رفتن به کویرهایی است که رملهایش در دسترس و نزدیک به روستاهاست‌. برای ورود به چنین رملهایی و ماسه بازی در آن به وسیله نقلیه خاصی نیاز ندارید‌. راهنماهای محلی آنجا هستند تا راهنماییتان کنند. دو نمونه خوب از این کویرها کویر مصر و مرنجاب است. کویر مصر که در روستای مصر قرار دارد و بسیار زیباست این‌امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با اقامت در اقامتگاههای بومگردی با هزینه ارزان هم از غذاهای بسیار خوش طعم کویری بهره مند شوید و هم رملها را از نزدیک ببینید. اما اگر مثل من خوابیدن زیر سقف اقامتگاه راضیتان نمی‌کند راه دوم رفتن به کویر با تورهای طبیعتگردی است‌، اینجاست که دیگر ماشین مخصوص لازم است و در کویر تا جایی پیش می‌روید که هیچ اثری از آدمیزاد نیست ... و آن به نظر من کویر واقعی است. مثل ورود به کویر ریگ جن‌، ورزنه و ریگ زرین.

عکاسی در کویر

توصیه های مهم برای سفر به کویر

اما برای بازدید از کویر چند توصیه برایتان دارم که از نان شب واجب تر است:
۱. هرگز هرگز تنها و بدون راهنما به کویر وارد نشوید که مثل آب خوردن افراد در چند قدمی همین اقامتگاهها داخل رمپها راهشان را گم می‌کنند و از گرسنگی و تشنگی جان می‌سپارند.
۲. به محض ورود به کویر خوردن پفک و چیپس و دوغ و هر چیز شور را کنار بگذارید. در کویر خبری از آب نیست آب شما همان است که همراهتان است پس لطفا بیخود خودتان را تشنه نکنید.
۳. تا میتوانید دبه های آب همراه بروید من به طور کلی همیشه در ماشین علاوه بر باکس کمک های اولیه چند بسته برنج خشک و شیر خشک و بیسکوییت دارم بالاخره طبیعت است دیگر .باید پیش بینی محالها را هم کرد .
۴. طوفان شن را جدی بگیرید ، طوفان شن باعث مرگ و میر آدمها می‌شود .به محض دیدن طوفان شن به سمت خودرو یا اقامتگاه بروید یا هر جا بودید همانجا پناه بگیرید‌، هرگز در طوفان شن ماجراجویی نکنید که ممکن است به خانه برنگردید.
و نکته آخر اینکه من در کویر همیشه به بچه‌ها شلوار بلند و کفشهای ساقدار می‌پوشانم، به دلیل پیشگیری از گزیدگی توسط حشرات...و همچنین حتما از اسپری های پیش از گزیدگی برای بچه‌ها استفاده کنید تا حتی الامکان پشه های سرسخت کویری حسابشان را نرسند.

بچه در حال دویدن در کویر

ارسال نظر شما

login captcha

من درشهرکویری ومعدن خیزبافق ازشهرهای استان یزد ساکن هستم.ازهمه اونایی که علاقه به کویر وکویر نوردی دارن دعوت میکنم به شهرمابیان وازکویر شن وشادن وکمپ کویری شهید برزگری بافق دیدن کنند.

مطمئن باشید پشیمان نمیشید.

پیشنهاد عالی بود ممنون.

چند ساله دلم میخواد برم اما هنوز فرصتش نشده!

پربازدیدترین ها