2109
مهمترین دلیل ابتلا نوزادان به شکاف کام و لب چیست؟

مهمترین دلیل ابتلا نوزادان به شکاف کام و لب چیست؟

1398/07/15 بازدید3076
«شکاف کام و لب از شایع‌ترین بیماری ‌های مادرزادی در ناحیه سر و صورت به شمار می‌رود. از هر ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تولد زنده یکی مبتلا به شکاف لب و کام می‌شود که شروع آن در دختران و پسران تفاوت چندانی ندارد؛ ولی شکاف لب در پسران شایع‌تر از شکاف کام است.»
دکتر علی عطری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب درباره مهمترین دلیل ابتلا نوزادان به شکاف کام و دهان گفت« علت دقیق شکاف لب و کام هرچند مشخص نشده، ولی برخی از بررسی‌ها نشان دهنده سابقه ارثی این بیماری است. همچنین ابتلا به برخی از بیماری‌ها در مادران باردار، مصرف برخی از داروها حین بارداری، استعمال سیگار و الکل در زنان باردار و عفونت در حاملگی می‌تواند باعث بروز شکاف لب و کام در جنین شود.» بیشتر بخوانید تشخیص لب شکری در بارداری.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه درباره جراحی و درمان افراد مبتلا به شکاف کام و دهان گفت:«در ایران جدیدترین دستاوردهای نوین دنیا در درمان بیماران مبتلا به شکاف لب و کام استفاده می‌شود.جراحی اولیه برای مواردی است که بیماری به صورت مادرزادی گرفتار شکاف کام و لب شده و در جراحی ثانویه برای بزرگسالانی بوده که قبلاً جراحی اولیه در آنها صورت گرفته ولی به دلیل مشکلات باید اصلاحاتی برای بیماری آنها انجام شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها