2109
از شرکت‌های خدمات نظافت منزل چه انتظاری داشته باشیم؟

از شرکت‌های خدمات نظافت منزل چه انتظاری داشته باشیم؟

1398/05/15 بازدید354

نظافت منزل کاری تکراری و زمان‌بر است. انجام این کار زمانی مشکل‌تر می‌شود که خانم‌ها علاوه بر خانه‌داری وظایفی دیگری مثل مراقبت از فرزندان و کار در خارج از منزل را نیز داشته باشند. خستگی کار بیرون و اولویت داشتن مراقبت از فرزندان و پخت غذا باعث می‌شود زمانی برای نظافت منزل باقی نماند.


ازآنجایی‌که از خانم‌های امروزی انتظار می‌رود در همه‌ی جنبه‌های زندگی عملکرد خوبی داشته باشند، تمیز و مرتب بودن همیشگی منزل یک توقع بدیهی از طرف همسر و اطرافیان است. خوشبختانه امروزه شرکت‌های خدمات نظافت منزل بسیار گسترش پیداکرده‌اند؛ و امکان کمک گرفتن از افراد کار بلد نظافتچی باعث شده تا خانم‌ها وقت بیشتری برای رسیدگی به خود و فرزندانشان داشته باشند.

حالا اینکه از نظافتچی چه انتظاری داشته باشیم و چه نکاتی را قبل از تماس با شرکت خدمات نظافت منزل باید بدانید را در ادامه بررسی می‌کنیم.

چگونه بهترین استفاده را از خدمات نظافت منزل شرکت‌ها ببریم.

سبک زندگی دلخواه اکثر خانم‌های تحصیل‌کرده امروزی این است که در تمام جنبه‌های زندگی بدرخشند و شخصیت قابل قبولی از خود بروز دهند.

امروزه خانم‌ها تمام‌وقت خود را برای نگهداری از فرزند، آشپزی و نظافت منزل قرار نمی‌دهند. حتی اگر خانمی شاغل نباشد حتماً زمانی را برای یادگیری مهارت‌های دلخواهش، رشد فردی و تفریح در برنامه روزانه‌اش قرار می‌دهد.

اما کارهای روزمره خانه‌داری و به‌هم‌ریختگی همیشگی منزل توسط فرزندان امری اجتناب‌ناپذیر است و زمان زیادی از وقت خانم‌ها در منزل صرف جارو کردن، طی کشیدن، مرتب کردن وسایل کمدها، گردگیری، تمیزی آشپزخانه می‌شود.

با مشغله زیادی که خانم‌ها دارند بهتراست از خدمات نظافت منزل شرکت‌های خدماتی استفاده کنند تا وقتی‌که برای این کار صرف می‌کنند را صرف استراحت یا وقت گذاشتن بیشتر برای بچه‌ها و یا کارهای دلخواهشان بکنند.

مهم‌ترین مزیت سپردن کارهای نظافت منزل به نیروی شرکت‌های خدماتی این است که این افراد در این کار مهارت بالایی دارند و کارها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند. حتی ایده‌های خوبی برای انجام بهتر کار به صاحب‌خانه پیشنهاد می‌دهند.

شما برای کمک گرفتن از نیروهای خدمات نظافت منزل باید با روال کاری آن‌ها آشنا باشید و بر اساس نیاز خود از این خدمات استفاده کنید. در روال کاری شرکت‌های خدماتی وقتی از آن‌ها درخواست نیروی نظافت منزل را دارید می‌توانید از او این کارها را درخواست کنید:

  • شست‌وشوی ظروف و تمیز و مرتب کردن کابینت‌ها
  • تمیز کردن دیوارها و شست‌وشوی کف
  • شست‌وشوی سرویس بهداشتی
  • گردگیری و جارو کشیدن منزل
  • مرتب کردن کمدها
  • تمیز کردن یخچال
  • تمیز کردن گاز و فر
  • تمیز کردن پنجره‌ها
  • شست‌وشوی لباس‌ها و اتوکشی
  • جابه‌جا کردن وسایل

پیشنهاد آریاپاک برای خانم‌های شاغل و بچه‌دار این است که هفته یک یا دو بار فردی برای انجام نظافت منزل به کمکشان بیاید تا خانه‌ای همیشه تمیز و مرتب داشته باشند. اگر به این شیوه عمل کنید شاید دفعه اول بعضی از کارها مثل تمیز و مرتب کردن کابینت‌ها و کمدها و تمیزی آشپزخانه زمان زیادی ببرد.

ولی اگر این کارها بافاصله زمانی کم مثل سه روز یک‌بار یا هفته‌ای یک‌بار انجام شود خانه همیشه مرتب می‌ماند و در دفعات بعدی ساعاتی که نیروی خدماتی برای نظافت منزل شما صرف می‌کند هم کم می‌شود. درنتیجه مبلغ دستمزد هم کمتر می‌شود.

اگر منصفانه هم بخواهیم در نظر بگیریم هزینه‌ی که برای تمیزی منزل برای یک یا دو بار در هفته می‌پردازید در برابر مزیت‌های که برایتان به همراه دارد بسیار عادلانه و منطقی به نظر می‌رسد.

قبل از درخواست نیرو برای نظافت منزل این موارد را در نظر بگیرید

نیروهای خدمات نظافت منزل در کار خود ماهرند؛ و معمولاً صاحب‌منزل از کیفیت کار انجام‌شده راضی است. شرکت‌های خدماتی علاوه بر مدارک و ضمانت‌نامه‌های که از نیروهای خود در زمان استخدام درخواست می‌کند، مبنای تداوم همکاری را بر میزان رضایت مشتریان قرار می‌دهند. پس حتی اگر با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود از نحوه‌ی کار فردی که برای نظافت منزل به شما مراجعه می‌کند راضی نبودید و به این نتیجه رسیدید که کارش به دلتان نمی‌نشیند، در همان ساعت‌های اول می‌توانید عذرش را بخواهید و این موضوع را به شرکت هم اعلام کنید؛ تا فرد دیگری را بفرستند. چون شما حق‌دارید که بهترین خدمات را از شرکت نظافتی آریاپاک دریافت کنید. البته همان‌طور که گفته شد این نیروها تمام تلاششان را برای جلب رضایت مشتری انجام می‌دهند پس نگران نباشید.

برای انجام بهتر نظافت منزل اول‌ازهمه به کارهای که قرار است انجام شود نگاهی بیندازید اگر اکثر کارهای شما سنگین هستند و نیاز به نیروی جسمی بالاتری دارند بهتر است از شرکت بخواهید یک نظافتچی آقا برای کار منزلتان بفرستد. کارهایی مثل جابجایی وسایل سنگین یا شست وشوی دیوارها وکف ویا شستن سرویس بهداشتی را آقایان بهتر انجام می دهند.

ولی برای انجام کارهای روتین منزل مثل گردگیری، تمیز و مرتب کردن کمدها وکابینت ها، جاروکشی که نیاز به سلیقه زنانه دارد از شرکت بخواهید تا نیروی کار خانم به منزلتان بفرستد. برای درخواست اعزام نیروی کار خانم به منزل حتماً از یک روز قبل با شرکت تماس بگیرید؛ و ترجیحاً کاری که قرار است در منزل تان انجام دهند را اعلام کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قصدتان خانه‌تکانی و یا نظافت کلی آشپزخانه است حتماً بگویید تا نظافتچی جوانی که توانایی بالا رفتن و پایین آمدن‌های متعدد از چهارپایه را داشته باشد به منزل شما اعزام شود.

حتماً قبل از آمدن نظافتچی وسایل موردنیازش را در دسترسش قرار دهید؛ و قبل از شروع کار جزییات انجام کار را برایش توضیح دهید؛ با همین نکات ساده وقت کمتری تلف می‌شود و نظافتچی هم روال کاری منزل شمارا می‌شناسد و بدون ایجاد مزاحمت برای شما کارش را انجام می‌دهد.

قیمت خدمات نظافت منزل چگونه تعیین می‌شود؟

معمولاً شرکت‌های خدماتی برای نظافت منزل به‌صورت ساعتی دستمزد تعیین می‌کنند. یعنی نظافتچی بر اساس میزان ساعتی که در منزل شما کار می‌کنند مزد می‌گیرند. ولی در برخی از خدمات نظافت منزل مثل تمیز کردن راه‌پله‌ها، کف‌سابی و... بر اساس تعداد طبقات و متراژ منزل و تعداد دفعاتی که در ماه نیاز به نیروی خدماتی دارید نرخی را تعیین می‌کنند.

دقت کنید که قیمت خدمات نظافت منزل در شرکت آریاپاک هنگام تماس تلفنی با شرکت اعلام می‌شود و همچنین در فاکتور ممهور شرکت که نیروی نظافتچی موقع آمدن به خانه تان به شما تحویل می‌دهد وجود دارد. توجه داشته باشید که علاوه بر مبلغ درج شده در فکتور، در صورت تمایل می‌توانید به نیروی نظافتی انعام بدهید، اما نظافتچی های آریاپاک هیچ توقعی برای دریافت انعام ندارند.

اگر تصمیم گرفته‌اید همیشه خانه‌ی تمیز داشته باشید؛ و با توجه به زمان کمی که در منزل حضور دارید، به‌جای انجام کارهای زمان‌بر و خسته‌کننده نظافت منزل، می‌خواهید به بچه‌ها برسید، کمی به خودتان استراحت دهید و یا کارهای موردعلاقه‌تان را انجام دهید؛ حتماً از خدمات نظافت منزل شرکت‌های خدماتی معتبر استفاده کنید. شماره دفتر مرکزی آریاپاک در تهران 77591473 است که به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستند.

ارسال نظر شما

login captcha

بله من هم از شرکت های خدماتی استفاده کردم و راضی هستم


پربازدیدترین ها