2750
کنترل سلامت با اپلیکیشن سامسونگ

کنترل سلامت با اپلیکیشن سامسونگ

1398/05/02 بازدید670

این روزها برنامه های کنترل سلامت در تلفن های هوشمند بسیار پرطرفدار هستند و کاربران زیادی از آن ها استفاده می کنند. تولیدکنندگان مختلف هم با تکیه بر این استقبال زیاد، سعی می کنند بهترین امکانات را در اپلیکیشن های سلامتی خود ارایه دهند.

سامسونگ یکی از اولین کمپانی هایی است که با معرفی برنامه کنترل سلامت اختصاصی خود، کاربران زیادی را در این مسیر همراهی کرده و تاثیر بسزایی روی کیفیت زندگی افراد گذاشته است. اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ که با نام Health شناخته می شود، اکنون یکی از قدرتمندترین سرویس های سلامتی برای پلتفرم های مختلف است.
 

 


بخش Home

اصلی ترین بخش اپلیکیشن Health سامسونگ صفحه Home است که در آن کارت هایی برای استفاده از سرویس های مختلف وجود دارد. این کارت ها در واقع اصلی ترین وظایف Health را شامل می شوند و به طور کل کاربر با آن ها زیاد سر و کار خواهد داشت. تعدادی کارت به صورت پیش فرض و تعدادی هم به صورت دستی از طریق گزینه Manage items قابل دسترسی هستند. در ادامه تک تک این کارت ها و عملکرد هریک را توضیح می دهیم.

Steps

اولین کارت موجود در صفحه اصلی Health که به صورت پیش فرض در ابتدای لیست قرار دارد، Steps است. اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ به صورت روزانه با شمارش تعداد قدم های برداشته شده در طول روز، میزان کالری مصرف شده به همراه نموداری از عملکرد در طول یک هفته اخیر را ارایه می کند. در این بخش این امکان به کاربر داده شده تا از طریق گزینه Set target و تعیین هدف، خود را برای دستیابی به آن به چالش بکشد. سامسونگ Health به صورت روزانه با نمایش نوتیفیکشن تعداد قدم های باقی مانده را برای رسیدن به هدف یادآوری خواهد کرد.

Active Time

یکی دیگر از بخش های مهم در اپلیکیشن Health سامسونگ، Active time بوده که مقدار فعالیت کلی شما در طول روز را مورد بررسی قرار می دهد. برای مثال اگر بخشی از روز را صرف دویدن، دوچرخه سواری و شنا کرده باشید، در این کارت مجموع کالری های سوخته به همراه اطلاعات مربوط به هر فعالیت نمایش داده می شود.

Exercise

در بخش Exercise که پرکاربردترین سرویس Health محسوب می شود، لیست بلندی از فعالیت های ورزشی وجود دارد که با انتخاب هر کدام می توانید فعالیت خود در آن ورزش خاص را توسط اپلیکیشن کنترل کنید. در منوی Exercise سامسونگ Health تمامی ورزش ها از دوچرخه سواری و کوه نوردی تا اسکی روی آب و یوگا دیده می شود. با انتخاب هر کدام، اپلیکیشن به طور هوشمند مقدار کالری مصرفی شده حین انجام آن ورزش خاص را تخمین زده و اطلاعات مربوط به فعالیت شما را به ثبت می رساند.

برای مثال با انتخاب گزینه Cycling یا همان دوچرخه سواری، کافی است مسافت مد نظر خود را وارد و سپس روی Start  کلیک کنید. بعد از این، صفحه ای همراه با سرعت فعلی، میزان پیشروی با توجه به مسافت و کل مسافت طی شده در لحظه به شما نشان داده می شود. بعد از رسیدن به مقصد و طی کردن مسافت تعیین شده، سامسونگ Health کالری مصرفی، مدت زمان صرف شده، اطلاعات مربوط به آب و هوا و همچنین مسیر طی شده روی نقشه را ارایه خواهد کرد.

سامسونگ Health از ویژگی مربی شخصی هم بهره مند شده که به صورت صوتی همراه با اجرای برخی برنامه های ورزشی فعال می شود. این مربی در طی زمانی که مشغول ورزش کردن هستید، شما را از وضعیت فعلی خود و اطلاعات مورد نیاز باخبر می سازد.

Food

کنترل سلامت با Samsung Health تنها در ورزش و فعالیت بدنی خلاصه نمی شود. در این اپلیکیشن سرویسی با عنوان Food وجود دارد که وظیفه بررسی وضعیت خورد و خوراک شما را بر عهده گرفته است. به لطف حضور این سرویس، شما می توانید هر بار بعد از هر وعده غذایی نام خوراکی ها مصرفی را در اپلیکیشن وارد کنید تا اطلاعات غذایی مربوط به آن ثبت شود.

در صفحه Food، خوراکی ها در 6 گروه برای وعده های غذایی مختلف تقیسم بندی شده اند. به عنوان مثال اگر به تازگی برای صبحانه شیر و خرما میل کرده اید، می بایست از طریق صفحه Food و بخش صبحانه، Milk و Date را جستجو و به ثبت برسانید. سامسونگ Health علاوه بر محاسبه کالری مصرفی شما در طول یک روز، ارزش غذایی مربوط به مواد خوراکی را هم ثبت می کند. با توجه به این بخش کاربر به راحتی می تواند بین کالری مصرفی و دریافت شده خود در طول روز توازن مناسبی برقرار کند.

Sleep

سرویس Sleep در سامسونگ Health به دو صورت دستی و اتوماتیک عمل می کند. حالت دستی به این شکل است که با وارد کردن مقدار ساعت و کیفیت خواب خود، اطلاعات را وارد نرم افزار می کنید. در حالت خودکار، اپلیکیشن از زمانی که گوشی را در هنگام شب کنار می گذارید، فرض می کند که خوابیده اید و مدت آن را تا استفاده دوباره از گوشی محاسبه خواهد کرد. در صورتی که در روزی خواب کافی نداشته اید، برنامه این شما را از این موضوع باخبر خواهد کرد.


 

Weight

در صورتی که به دنبال سرویسی برای ثبت تغییرات وزن بدن خود هستید، بخش Weight در سامسونگ Health می تواند بسیار کاربردی باشد. برای استفاده از این قابلیت کافی است بعد از انتخاب گزینه Record، وزن خود وارد کنید. اگر پیش تر در حساب کاربری اندازه قد خود را وارد کرده باشید، برنامه به طور خودکار اضافه وزن شما را محاسبه خواهد کرد و شما می توانید برنامه های ورزشی و کالری دریافتی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

Heart Rate

یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشی های سامسونگ، حضور سنسور ضربان قلب در آن ها بوده که با اپلیکیشن Health به خوبی همگام شده است. با استفاده از سرویس Heart Rate در اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ می توانید وضعیت ضربان قلب خود را به صورت روزانه بررسی کنید. برای بررسی ضربان قلب باید انگشت دست خود را برای مدتی روی اسکنر قرار دهید.

Stress Level

این سرویس به منظور کنترل استرس با بررسی ضربان قلب ایجاد شده است. برای استفاده از قابلیت Stress Level باید انگشت خود را روی سنسور ضربان قلب قرار دهید. بعد از اعمال پردازش، میزان استرس روی نواری مشخص خواهد شد. در صورتی که استرس شما از حد نرمال بیشتر باشد می توانید از قابلیت Breathing exercise استفاده کنید. این قابلیت شما را در کشیدن نفس عمیق در چندین دوره با پخش موزیک و انیمیشن همراهی می کند.

Water

کاربر می تواند با استفاده از این کارت تعداد لیوان آب هایی را که در طول یک روز نوشیده، به ثبت برساند. برای این بخش هم امکان افزودن مقدار هدف وجود دارد تا اپلیکیشن به صورت خودکار به کاربر نوشیدن آب بیشتر را یادآوری کند.

Caffeine

این سرویس مانند Water برای محاسبه مقدار قهوه مصرف شده در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد.

Weight management

در بخش Weight management امکان ثبت وزن ایده آل و راه های رسیدن به آن ارایه می شود. سامسونک Health با این سرویس شما را کمک می کند تا با کاهش کالری مصرفی و همچنین اجرای فعالیت های بدنی، کاهش وزن مد نظر خود را داشته باشید.

Blood glucose

سرویس Blood glucose برای کنترل میزان قند خون و ثبت اطلاعات مربوط به آن در اپلیکیشن است. با انتخاب این مود باید علاوه بر وارد نمودن مقدار قند خون در لحظه، وضعیت خورد و خوراک، استفاده از قرص و مقدار انسولین تزریق شده را وارد کنید.

Blood Pressure

سرویس Blood Pressure مشابه بررسی قند خون بوده و برای به ثبت رساندن اطلاعات مربوط به فشار خون به کار می‌آید.

بخش Together

سامسونگ برای اینکه ورزش و فعالیت بدنی را برای کاربر دلچسب تر کند، قابلیت ساخت شبکه اجتماعی را در Health ایجاد کرده است. با توجه به این موضوع افراد می توانند برای خود حساب کاربری بسازند و با افزودن دوستان به آن، از وضعیت فعالیت یکدیگر با خبر شوند. از این قسمت می توان در چالش های مختلف ورزشی شرکت کرد و با شکستن رکوردها، رنک حساب کاربری خود را بهبود بخشید.

با وارد شدن به بخش Together، می توان از طریق گزینه Friends برای افزودن دوست به حساب کاربری خود اقدام کرد. افزودن دوست از سه طریق با وارد کردن ID، QR Code و انتخاب از میان پیشنهادات اپ صورت می گیرد. در بخش Challenges، چالش های مختلف ورزشی برای شرکت و یا دعوت دوستان به آن ها وجود دارد. در صفحه Together نموداری از مقایسه وضعیت فعالیت ورزشی شما نسبت به سایر کاربران سامسونگ Health ارایه می شود.

بخش Discover

Programmes

گزینه Programmes شما را به تعدادی از برنامه های از پیش ساخته شده ورزشی در گروه های مختلف هدایت می کند. شما می توانید برنامه های ورزشی مورد علاقه خود را از این قسمت انتخاب و به لیست سرویس ها اضافه کنید.

Mindfulness

سامسونگ Health علاوه بر سلامت فیزیکی بدن، روی سلامت روح و روان هم تمرکز دارد. در بخش Mindfulness صحنه هایی از طبیعت به همراه صدا پخش می شود که روی آرامش کاربر تاثیر مثبت می گذارند. از این قسمت می توان موسیقی های آرامش بخش، داستان های کوتاه و صداهای مربوط به طبیعت را به اجرا در آورد.

Products

اگر از دستگاه های کنترل سلامت هوشمند استفاده می کنید، می توانید از این بخش آن ها را با اپلیکیشن Health همگام کنید.

منوی تنظیمات

در منوی تنظیمات سامسونگ Health بخش هایی برای شخصی سازی وجود دارد که برای استفاده راحت تر از برنامه به کار می آیند. در این منو امکان تعریف حساب کاربری سامسونگ برای همگام سازی اطلاعات با آن وجود دارد. در واقع با وارد نمودن اکانت سامسونگ در این قسمت، اپلیکیشن به طور خودکار اطلاعات مربوط به سلامتی شما را با حساب کاربری همگام کرده و شما در دستگاه های دیگر به آن ها دسترسی خواهید داشت.

گزینه Unit of measurement به منظور تغییر واحدهای اندازه گیری پیش فرض در اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت واحدهای طول، وزن، دما و مواردی از این قبیل برای تبدیل وجود دارد.

در صورتی که می خواهید روی اپلیکیشن سامسونگ Health رمز قرار دهید و از اطلاعات خود محافظت کنید، می توانید از منوی Settings و بخش Lock App برای این کار اقدام کنید.

موارد دیگری چون تنظیم دریافت اعلانات، مدیریت دستگاه های هوشمند، مدیریت دریافت چالش ها، دانلود و یا حذف اطلاعات شخصی از اکانت و تنظیم تشخیص خودکار اپ حین ورزش در منوی Settings وجود دارد.

همگامی با ساعت هوشمند

اپلیکیشن سامسونگ Health برای ساعت های هوشمند هم عرضه شده است. برای استفاده از این سرویس در گجت پوشیدنی خود کافی است نرم افزار آن را دانلود و نصب کنید. در این وضعیت اپلیکیشن Health گوشی و ساعت هوشمند به هم متصل می شوند و شما می توانید از ویژگی های آن در هر دو هندست استفاده کنید.

سامسونگ Health در ساعت هوشمند اکثر امکانات موجود در نسخه موبایل را شامل می شود. با همراه داشتن ساعت هوشمند، این اپلیکیشن تعداد قدم های شما را می شمارد و بر اساس آن کالری مصرفی را محاسبه می کند. همچنین با توجه به حضور منوی محبوب Exercise، کاربر قادر به انتخاب برنامه های ورزشی مختلف برای کنترل فعالیت خود خواهد بود. قابلیت های محاسبه آب مصرفی، کالری غذا ها، کیفیت خواب و تعدادی دیگر از این موارد در نسخه پوشیدنی Health یافت می شود.

برای استفاده از سامسونگ Health در ساعت هوشمند نیازی به استفاده از دستگاه در نزدیکی گوشی نیست. شما می توانید از این اپلیکیشن به تنهایی در ساعت هوشمند خود استفاده کنید و در آخر با استفاده از ویژگی Sync، اطلاعات ثبت شده در آن را با اپلیکیشن موبایلی Health همگام سازید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

این هفته رو بشنوید با نی نی کست

نوشته

2 هفته پیش
|
18286 بازدید

تاریخچه سزارین!

نوشته

2 هفته پیش
|
12369 بازدید