2109
والدین فرزندان معلول، نگران فرزند دوم نباشید

والدین فرزندان معلول، نگران فرزند دوم نباشید

1398/04/24 بازدید525
والدینی که فرزند اول یا برادر و خواهر آنها دچار معلولیت بوده یا بیماری شدید داشته‌اند را نباید در لیست زوجین نابارور قرار داد.
مریم رفعتی، متخصص ژنتیک می‌گوید: زوجین زیادی هستند که می‌توانند بچه‌دار شوند اما نگران هستند فرزندشان معلول یا مبتلا به بیماری شود و به همین دلیل برای داشتن بچه دوم اقدام نمی‌کنند. در حالی که می‌توان با استفاده از تکنیک‌های جدید برای تشخیص علل ژنتیک بروز این مشکل، این نگرانی را برای داشتن فرزند دوم و سوم در والدین از بین برد. 
این عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به استفاده از تکنیک «نسل جدید تعیین توالی» می‌افزاید: با استفاده از این تکنیک، همه ژن های انسان در یک نوبت مورد آزمایش قرار می گیرد و می تواند تعیین توالی شود.
او با بیان اینکه این تکنیک چند سال است در کشوره راه اندازه شده، می‌گوید: می‌توان این آزمایش ژنتیک را در یک نوبت انجام داده و متوجه علت ابتلای کودک به نابینایی، ناشنوایی، عقب ماندگی ذهنی و ... شد. تکنیک «نسل جدید تعیین توالی» این قابلیت را دارد که تا بیش از 95 درصد جهش‌ها یافته و به خانواده‌ها کمک کند بدون نگرانی به داشتن فرزند دوم فکر کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16443 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11611 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4096 بازدید