2109
مزدا ۳ تیپ ۴ سدان کوچک و قدرتمند

مزدا ۳ تیپ ۴ سدان کوچک و قدرتمند

1398/04/17 بازدید249

نخستین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی مزدا ۳ جایگزین مزدا ۳۲۳ و وارد بازارهای جهانی شد. نسل دوم (که یک سدان خانوادگی است) در سال ۲۰۰۹ طراحی و تولید شد؛ نسل سوم و آخرین نسل آن از سال ۲۰۱۳ در حال تولید شدن است. در سال ۲۰۱۷، مزدا ۳ یک فیس لیفت که فقط شامل تغییرات جزئی ظاهری بود انجام داد و در نهایت ما مزدا3 تیپ ۴ را بررسی می‌کنیم.

طراحی ظاهری

در نمای جلو، چراغهای جلو کشیده و باریک هستند؛ جلو پنجره کشیده که به ورودی هوا وصل شده است. دو چراغ مه شکن در طرفین این جلو پنجره بزرگ بر روی سپر قرار گرفته‌اند. از خطوط حجم دهنده به خوبی روی کاپوت و سپر استفاده شده است. تمام این موارد نمایی اسپرت را برای این خودرو به وجود آورده‌اند.

در نمای جانبی، دستگیره درها و قاب پشت آینه همرنگ با بدنه خودرو هستند؛ قاب دور شیشهها کرومی رنگ و رینگ‌ها ۱۶ اینچی هستند. رکاب پایین درها توسط یک خط منحنی ایجاد شده است.

در نمای عقب، چراغ‌های کشیده و بزرگ، خطوط استفاده شده برای ایجاد برجستگی و فرورفتگی روی در صندوق عقب، سپر برجسته نمای اسپرت و هماهنگ با طرح کلی به وجود آورده است. روی در صندوق عقب فضای کافی برای انواع سایزهای پلاک و دو چراغ راهنما روی سپر تعبیه شده است.

موتور خودرو

برای خودرو  مزدا۳ تیپ ۴ دو مدل مختلف: موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری و موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری در نظر گرفته شده است که عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی هر یک از این دو موتور به صورت جداگانه می‌پردازیم:

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر

در مدل استاندارد مزدا ۳ تیپ ۴ این موتور استفاده شده است. موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۲ لیتری بلوک آلومینیومی که در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۵۵ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نیرو را توسط دو جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در زمان ۸.۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن ۱۹۳ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۴ لیتر، بزرگراهها در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۶ لیتر برای مدل سدان است.

موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر

موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی که در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۰ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۳۲۵۰ دور بر دقیقه ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نیرو را توسط دو جعبه دنده ۶ سرعته دستی و اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در این حالت مدت زمان لازم برای رسیدن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۷ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۲۱۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد. مصرف سوخت این موتور در مسیرهای شهری ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۸ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۷ لیتر برای مدل سدان گزارش شده است.

مزدا ۳ تیپ ۴ در بین خودروهای شهری طراحی ظاهری زیبا، موتور خوب، امکانات رفاهی مناسب، کابین با کیفیت و مصرف سوخت پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد و در دو مدل سدان و هاچ بک عرضه شده است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودروی  مزدا۳ تیپ ۴ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

 

منبع : ویرلن

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید