2109
پیشگیری از سرطان سینه ارثی

پیشگیری از سرطان سینه ارثی

1398/02/09 بازدید374
نی نی سایت: محققان توانسته‌اند بعد از ۵ سال مطالعه، با کمک یک دارو از بروز سرطان سینه ارثی جلوگیری کنند. این محققان اتریشی با مطالعه تاثیر داروی «دنوزوماب» (Denosumab) بر ۲ هزار و ۹۵۰ نفر با سابقه خانوادگی نوعی از سرطان سینه و همینطور خانم‌های سالمی که دارای جهش ژنی BRCA1 بودند، متوجه شدند که بدون برداشتن بافت سینه یا تخمدان می‌توانند از بروز نوعِ ارثی این سرطان‌ها جلوگیری کنند.

داروی پیشگیری از سرطان سینه

کریستین سینگر، سرپرست این مطالعه که توسط محققان مرکز مطالعه سرطان سینه و کلورکتال اتریش انجام شده، می‌گوید: «زنان دارای جهش ژنی BRCA1 ، 80 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان سینه روبرو هستند و ریسک ابتلایشان به سرطان تخمدان هم ۵۰ درصد است».

از آنجا که تا امروز تنها راه پیشگیری از بروز این سرطان‌ها، برداشتن بافت سینه یا تخمدان از طریق عمل جراحی بوده، این کشف می‌تواند مانع از این اتفاق در بسیاری از افراد در معرض سرطان سینه و تخمدان شود.

البته داروی دنوزوماب مانع از رشد سلول‌های عامل شکستگی استخوان می‌شود و معمولا برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود و حالا محققان اتریشی نشان داده‌اند که می‌تواند در مقابله با سرطان سینه و تخمدان هم موثر باشد.

منبع: Cancer.Net

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16169 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11484 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2501 بازدید