2109
رسوایی پزشک ناباروری هلندی

رسوایی پزشک ناباروری هلندی

1398/01/28 بازدید598
نی نی سایت: یک پزشک درمان ناباروری هلندی به خاطر استفاده از اسپرم خود برای لقاح مصنوعی ۴۹ بیمارش، بدون اطلاع آنها، متهم شده است.
آزمایش DNA فاش کرده که جان کاربات، که دو سال قبل فوت کرده، مادران مراجعه کننده به کلینیکش به نام Bijdorp در نزدیکی رتردام را با اسپرم خود بارور کرده است.

نتیجه این آزمایش چند روز پیش و با اجازه دادگاه علنی شد. یکی از این بچه‌ها به نام «جویی» به رسانه‌ها گفته: «بلاخره فهمیدم که آقای کاربات پدر من بوده. بعد از ۱۱ سال جستجو، حالا می‌توانم با خیال راحت به زندگیم ادامه دهم. خوشحالم که بلاخره تکلیفم روشن شد»!
وکیل این ۴۹ بچه هم اعلام کرده که بعد از سال‌ها شک و شبهه، بلاخره از این اتفاق مطمئن شده است، می‌گوید: «در نهایت مشخص شد که این بچه‌ها با چه کسی تطابق دارند».
آقای کاربات برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط گروهی از بچه‌های اهدا شده و والدین‌شان به دادگاه کشیده شد چراکه والدین احساس می‌کردند بچه‌هایشان با هم نسبتی دارند.
یکی از این موارد فردی بود که ظاهر فرزندش را به این پزشک شبیه می‌دانست. بعد از اینکه او در سن ۸۹ سالگی درگذشت، مدارک مورد نیاز از خانه‌اش کشف شد.

اتهام پزشک درمان ناباروری

قاضی دادگاه در سال ۲۰۱۷ دستور آزمایش DNA صادر کرد اما اعلام کرد که نتیجه این آزمایش باید تا بررسی‌های بیشتر دادگاه مخفی بماند.

در فوریه سال جاری، دادگاه روتردام بلاخره اعلام کرد که نتیجه این تست می‌تواند به اطلاع عموم برسد و در نهایت مشخص شد آقای کاربات، که خودش را قهرمانی در حوزه درمان ناباروری می‌دانست، پدر ۴۹ بچه از مراجعه کنندگان به کلینیک درمان ناباروری او بوده است.
این کلینیک درمان ناباروری در سال ۲۰۰۹ به خاطر جعل سند و ... تعطیل شده بود.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها