2109
تولد 4 قلوها در کولاک برف کالپوش

تولد 4 قلوها در کولاک برف کالپوش

1398/01/25 بازدید541

نی نی سایت: یک مادر کالپوشی در دومین زایمان خود 4 قلو به دنیا آورد. این چهارقلوها ، دو دختر و دو پسر هستند که به ترتیب تولد ، اسامی آنها شهریار، شهرزاد، امیرحسین و فاطمه نامگذاری شده است . این خانواده دارای یک پسر 7 ساله به نام طاها هستند. سکینه کلاهدوزان، متخصص زنان و زایمان بیمارستان بهار شاهرود درباره تولد این چهار قلوها گفت:« متوسط سن حاملگی در چهار قلوها ، 29 هفته است اما به دلیل نیاز به مراقبتهای ویژه در مورد این خانم ، حاملگی نسبت به استاندارد جهانی یک ماه بیشتر ادامه یافت و نوزادان در 33 هفته و 3 روزگی متولد شدند. وزن سه قل بین یک کیلو و 700 گرم تا یک کیلو و 800 گرم و قل چهارم یک کیلو و 250 گرم است.»

۴ قلوها حمایت می‌شوند

اما خبر خوب این است که 4 قلوهای کالپوشی از طرف استانداری حمایت می شوند. امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان دراین باره گفت:« حمایت از چهار قلوهای کالپوشی بسته به نوع نیاز خانواده اعم از پوشک، شیرخشک و سایر هزینه‌های مورد نیاز در دستور کار استانداری است. خانواده این نوزادان با هزینه‌های پیش از زایمان شامل سونوگرافی و پزشک و … مورد حمایت قرار گرفته اند و پس از به دنیا آمدن نیز حمایت‌های مالی برای تهیه اقلامی مانند پوشک از سوی دولت انجام می شود.»
مادر این چهار قلوها اهل روستای باغچه در منطقه کالپوش است و تولد این نوزادان در روزهای سخت رانش زمین و کولاک شدید در منطقه کالپوش، موجی از خوشحالی و امیدواری را در میان مردم این منطقه ایجاد کرده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16512 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4888 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11663 بازدید