2109
مرگ ۱۰ نوزاد بر اثر سقوط از گهواره

مرگ ۱۰ نوزاد بر اثر سقوط از گهواره

1398/01/21 بازدید943
نی نی سایت: کمیته ایمنی محصولات آمریکا (USPSC) و شرکت فیشر پرایس طی هشداری از مرگ ۱۰ نوزاد به خاطر عدم رعایت ایمنی و سقوط از گهواره‌های تولیدی این شرکت، از سال ۲۰۱۵ تا به حال، خبر داده‌اند.

هنوز کمیته USPSC علت دقیق مرگ این نوزادان را اعلام نکرده اما گفته‌اند که به خاطر غلتیدن و سقوط از گهواره فوت کرده‌اند. شرکت فیشر پرایس هم در هشدار قبلی خود اعلام کرده بود که بچه‌های بالای ۳ ماه که کمربند ایمنی داخلی گهواره برایشان بسته نشده، در معرض خطر سقوط و مرگ قرار دارند.

هم کمیته USPSC و هم شرکت مذکور، به والدین هشدار داده بودند که بعد از سه ماهگی فرزندشان، نباید از این گواره بدون کمربند ایمنی استفاده کنند.
همیشه نحوه صحیح خوابیدن نوزاد یکی از نگرانی‌های والدین است. بعضی محققان معتقدند خواباندن نوزاد به پشت (طاقباز) احتمال بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

پزشکان هم توصیه می‌کنند که والدین نوزاد خود را در گهواره و هر نوع رختخواب مخصوص نوزاد، بخ پشت بخوابانند. اما از ۳ ماهگی به بعد که نوزاد می‌تواند غلت بزند، مدام این کار را انجام می‌دهد و ممکن است در خواب هم بغلتد.
وقتی نوزادی به شکم خوابیده باشد و شیرش را برگرداند، احتمال خفگی‌اش بسیار زیاد است. همچنین اگر نوزاد در رختخوابی مرتفع و بدون حفاظ خوابیده باشد، در صورت غلتیدن احتمال سقوطش وجود دارد.

با وجود همه این هشدارها، از سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۰ نوزاد جان خود را بر اثر سقوط از گهواره‌های پایه بلند از دست داده‌اند. به همین خاطر حالا کمیته ایمنی محصولات آمریکا و شرکت فیشر پرایس از والدین نوزادان خواهش کرده‌اند که هر چه سریع‌تر استفاده از گهواره‌های پایه بلند را برای نوازدان بالای ۳ ماه کنار بگذارند .

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها