2109
IVF باعث سرطان در نوزادان می شود؟

IVF باعث سرطان در نوزادان می شود؟

1398/01/17 بازدید784

نی نی سایت: IVF یا لقاح آزمایشگاهی ریسک سرطان را در کودکان افزایش می دهد.
دانشمندان در پژوهشی به این نتیجه رسیده اند که IVF با بروز نقایص هنگام تولد و ایجاد اختلالات در نوزادان مرتبط است. درحالیکه در بارداری‌های انجام شده به روش IVF مشکلات زیادی مثل تولد زودهنگام نوزاد و تولد نوزاد با وزن کم وجود دارد، اما حال نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد این نوزادان با افزایش ریسک ابتلاء به سرطان هم مواجه هستند. به گزارش مهر محققان دانشگاه مینه سوتا آمریکا به این نتیجه رسیده اند که نرخ کلی سرطان در بین کودکان متولدشده به طریق IVF در مقایسه با کودکان متولدشده به غیر از این روش، حدود ۱۷ درصد بیشتر است. همچنین نرخ بروز تومورهای کبدی در بین این کودکان در مقایسه با کودکان باردارشده به روش طبیعی، بیش از ۲.۵ برابر است.
لوگان اسپکتر سرپرست تیم تحقیق، درباره این موضوع توضیح می دهد:« مهم ترین نتیجه تحقیق ما این است که اکثر سرطان‌های دوره کودکی در کودکان ایجادشده به روش IVF شایع‌تر نیستند. بلکه ریسک یک گروه از سرطان‌ها در این کودکان بیشتر می شود.»
در این پژوهش ۲۷۵,۶۸۶ کودک ایجادشده به روش IVF و ۲,۲۶۶,۸۴۷ کودک بوجود آمده به روش طبیعی با یکدیگر مقایسه شدند.
دانشمندان تاکید کردند در حالیکه رابطه بین IVF و سرطان در دوره کودکی مشخص شده است، اما باید توجه کرد که این یافته به معنای این نیست که IVF باعث سرطان می‌شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید