2709
این خوراکی ها باعث مرگ ناگهانی می شود!

این خوراکی ها باعث مرگ ناگهانی می شود!

1397/12/25 بازدید5914
نی نی سایت: شاید باورتان نشود اما یک سری مواد غذایی ساده و معمولی می توانند برای سلامتی خطرناک باشند و یا حتی باعث مرگ ناگهانی شوند.
به گزارش عصر ایران برخی مواد غذایی پر مصرف نیز دارای عناصری هستند که بسیار سمی بوده یا بر اساس روش تهیه می توانند به گزینه ای خطرناک برای زندگی انسان تبدیل شوند.پس اگر باردار هستید حواستان به مصرف این مواد غذایی باشد.

هسته سیب

سیب، گیلاس، هلو، و زردآلو دارای یک نوع هیدروژن سیانید به نام «اسید پروسیک» در دانه ها یا هسته های خود هستند. البته در تعداد و حجم زیاد. دانه ها و هسته های میوه اسلحه ای قوی نیستند زیرا قربانی باید حداقل یک فنجان از پودر آنها را مصرف کند تا جان خود را از دست بدهد.

برگ ریواس

اسید اگزالیک ماده خطرناک موجود در برگ ریواس است. این ترکیب شناخته شده باعث تشکیل سنگ های کلیه می شود. البته باید تقریبا 5کیلوگرم برگ ریواس مصرف کنید تا کلیه ها به طور کامل از کار بیفتند، اما به خاطر داشته باشید که حتی یک سنگ کلیه نیز می تواند دردی شدید را در بدن ایجاد کند.یادتان باشد فقط برگهای ریواس را نباید بخوردی خود ریواس خیلی مفید است.

سیب زمینی

گلیکو آلکالوئیدها موجود در برگ ها، ساقه ها و جوانه های سیب زمینی وجود دارند می تواند باعث سردرد گیج کننده، گرفتگی ماهیچه، اسهال، و حتی کما و مرگ شود. گلیکو آلکالوئیدها عامل رنگ سبز سیب زمینی های مانده محسوب می شوند.فقط3 تا 6 میلی گرم از گلیکو آلکالوئیدها در هر کیلو از وزن بدن انسان می تواند مرگبار باشد، به همین دلیل از مصرف سیب زمینی هایی که جوانه زده اند یا زیر پوست آنها سبز شده است پرهیز کنید.

عسل

سعی کنید عسل پاستوریزه مصرف کنید. عسل غیر پاستوریزه یا خام اگر حاوی «گرایانوتوکسین» باشد می تواند به یک ماده غذایی خطرناک تبدیل شود. این اتفاقی زمانی رخ می دهد که زنبورهای گرده افشان روی گیاهانی که حاوی این ماده سمی هستند، می نشینند. پاستوریزه کردن عسل سطوح گرایانوتوکسین را به محدوده بی خطر کاهش می دهد، اما عسلی که این فرآیند را پشت سر نمی گذارد می تواند خطرناک باشد.

گوجه فرنگی

ساقه ها و برگ های گوجه فرنگی حاوی سموم قلیایی هستند. اگرچه باید مقدار زیادی برگ گوجه فرنگی مصرف کنید تا جان خود را از دست بدهید، اما مقدار کم آن نیز می تواند باعث ناراحتی شدید معده شود.

ماهی تن

ماهی تن از جمله ماهی هایی است که جیوه جذب می کند که می تواند انباشت این ماده در بدن افرادی که به مقدار زیاد ماهی تن مصرف می کنند را در پی داشته باشد. جیوه می تواند آسیب جدی به کلیه ها وارد کند یا وارد مغز شده و باعث بروز نشانه های دیوانگی شود. از مصرف زیاد ماهی تن بپرهیزید.

جوز هندی

حواستان به مصرف و اندازه جوز هندی باشد. جوز هندی در واقع یک ماده غذایی توهم‌زاست، اما پیش از این که وارد این مرحله شوید با احساس بیماری شدید مواجه خواهید شد. مصرف 5.6 گرمجوز هندی در یک وعده می تواند باعث تشنج و مصرف 8.5 گرم از آن می تواند به حمله بیماری منجر شود. هر دو شرایط می توانند بالقوه مرگبار باشند.

بادام هندی

بادام هندی خام نخورید. بادام هندی خام حاوی ماده ای به نام «اوروشیول» است که این ترکیب شیمیایی در پیچک سمی نیز یافت می شود و می تواند موجب واکنش های آلرژیک مرگبار در برخی افراد شود. نمونه های بادام هندی موجود در بازار که به عنوان خام فروخته می شوند در واقع خام نبوده و بخارپز شده اند تا اوروشیول در آنها از بین برود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها