2709
علائم بارداری دختر

علائم بارداری دختر

1397/12/21 بازدید81494
علائم بارداری دختر را می‌شناسید؟ می‌دانید شکل شکم در بارداری دختر چطور است؟ از نحوه تکان خوردن جنین دختر اطلاع دارید؟ این مقاله علائم بارداری دختر را به شما معرفی می‌کند؛ فقط به خاطر داشته باشید تمام این روش‌ها بر اساس باور مردم هستند؛ نه یافته‌های علمی. 

علائم بارداری دختر و چربی پوست مادر

یکی از مواردی که آن را به علائم بارداری دختر ارتباط می‌دهند، تغییر وضعیت پوست مادر است. به باور عموم مردم زمانی که پوست مادر به جای لکه‌دار شدن، آکنه بزند و به شدت چرب شود، فرزند دختر در راه دارد. همچنین گفته می‌شود مادرانی که دختر در راه دارند، دچار خشکی پوست دست که مادران پسردار آن را تجربه می‌کنند، نخواهند شد.

پوست چرب از علائم بارداری دختر

شکل شکم در بارداری دختر 

از دیگر مواردی که بسیاری آن را به علائم بارداری دختر ربط می‌دهند؛ شکل شکم در بارداری دختر است. در طب سنتی چین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر شبیه یک سبد حصیری باشد؛ فرزندش دختر خواهد شد. گذشتگان ما هم اعتقاد داشتند اگر شکم مادر رو به بالا باشد یا به اصطلاح جنین در بالای رحم قرار داشته باشد؛ جنین دختر است. همچنین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر کروی باشد و شبیه به یک توپ بسکتبال؛ جنین دختر خواهد شد؛ در حالی که اگر شکم مادر بیضوی باشد احتمالا فرزندش پسر خواهد شد. دقت داشته باشید این علائم صرفا احتمال هستند و بسیار پیش آمده که کسی با علائم بارداری دختر، پسردار شده است.

تکان خوردن جنین دختر

تکان خوردن جنین ربطی به جنسیت ندارد و معمولا برای بیشتر مادرها در هفته هفتم بارداری اتفاق می‌افتد؛ اما باور عموم این است که تکان خوردن جنین دختر زودتر از این موعد اتفاق می‌افتد؛ که این قضیه صحت ندارد. جدا از علائم بارداری دختر یا پسر به طور کلی اگر با عبور از هفته هفتم متوجه تکان خوردن جنین نشدید یا بعد از اولین تکان برای مدتی هیچ تکانی احساس نکردید، هر چه سریعتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

بارداری دختر و تکان خوردن جنین

علائم دختر بودن جنین در سه ماهگی

جالب است بدانید جهت خوابیدن در بارداری هم از دیگر باورهایی است که عامه مردم برای تشخیص جنسیت جنین و به عنوان یکی از علائم دختر بودن جنین در سه ماهگی به آن استناد می‌کنند. قدیمی‌ها معتقد بودند اگر طی سه ماه اول بارداری زن باردار موقع خواب، روی پهلوی راست به خواب برود یکی از علائم بارداری دختر را تجربه می‌کند و اگر روی پهلوی چپ خوابید، جنینش پسر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: روش درست خوابیدن در بارداری

رنگ ادرار و تعیین جنسیت دختر

از علائم دیگری که بعضی‌ها آن را از علائم بارداری دختر می‌دانند؛ رنگ ادرار مادر است! با باور این عده اگر رنگ ادرار مادر تیره باشد، جنین او دختر است؛ در حالی که این مسئله ممکن است به مصرف داروهای خاص یا کم آبی بدن مربوط شود و بهتر است با پزشک درباره آن مشورت کنید.

تهوع از علائم بارداری دختر

قدیمی‌ها احتمالا به دلیل پسر دوست بودنشان علائم بهتر را به جنین پسر ربط می‌دادند و علائم سختتر را جزو علائم بارداری دختر می‌دانستند. برای مثال آن‌ها معتقد بودند، مادری که پسر در راه داشته باشد، زیباتر از مادری می‌شود که دختر در راه دارد. همچنین آن‌ها باور داشتند بارداری پسر بسیار آسان‌تر از بارداری دختر است. برای نمونه در بارداری دختر تهوع صبحگاهی بسیار اتفاق می‌افتد؛ در حالی که در بارداری پسر این خبرها نیست.
  

تهوع بارداری از علائم بارداری دختر


ضربان قلب از علائم بارداری دختر

یکی از لذتبخش‌ترین لحظات زندگی هر مادری شنیدن ضربان قلب جنینی است که در شکم دارد. جالب است بدانید گفته می‌شود قلب دخترها تندتر از قلب پسرها می‌زند. به طور معمول تعداد ضربان قلب عادی برای جنین را بین 140 تا 150 ضربه می‌دانند؛ بنابراین اگر تعداد ضربان قلب از این تعداد بالاتر بود، این مورد احتمالا از علائم بارداری دختر است. این قضیه هم مثل سایر موارد به باور عموم مردم ارتباط دارد؛ نه تحقیقات علمی. تحقیقات علمی باور دارند تعداد ضربان قلب جنین ربطی به جنسیت او ندارد و ممکن است به سن مادر مرتبط باشد.

تعیین جنسیت جنین دختر با استفاده از بچه‌ها

یکی از بامزه‌ترین علائم بارداری دختر به باور قدیمی‌ها توسط بچه‌های نوپا قابل شناسایی بود. در این روش یک بچه نوپا را در نزدیکی زن باردار قرار می‌دهند. اگر این نوپا دختر باشد و به سمت شکم زن باردار جذب شد، جنین پسر است و اگر پسر به سمت شکم جذب شد، جنین دختر است! این روش در دنیای امروز در رده مسائل سکسیستی قرار می‌گیرد؛ اما قدیمی‌ها هنوز هم به آن علاقه دارند.

ویار و جنسیت جنین دختر

شاید محکم‌ترین مورد از علائم بارداری دختر را بتوان به راحتی به ویار ارتباط داد. اعتقاد راسخ گذشتگان ما این است که نوع ویار مادر به طعم‌های مختلف نشان دهنده یکی از بهترین نمونه‌های علائم بارداری و جنسیت جنین است؛ نمونه‌اش هم این است که گفته می‌شود اگر مادری به خوردن خوراکی‌هایی با طعم شیرین بیشتر از خوراکی‌های ترش تمایل داشته باشد، فرزندش دختر است. همچنین استفاده زیاد از مرکبات در دوران بارداری از دیگر علائمی است که بزرگترها معتقدند دختر بودن جنین را نشان می‌دهد.
 

تلخ شدن دهان در بارداری
از دیگر علائم بارداری دختر، تلخ شدن دهان در بارداری است. البته تغییر طعم دهان در بارداری به دلیل جنسیت جنین نیست و به موارد دیگری برمی‌گردد. برای اینکه خیالتان راحت شود بهتر است درباره این حالت با پزشکتان مشورت کنید.
تغییر سایز بینی از علائم بارداری دختر
همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، مادربزرگ‌ها می‌گفتند در علائم بارداری پسر، مادر زیباتر از زمانی می‌شود که جنین دختر حامله است؛ بنابراین طبیعی است اگر به شما بگوییم آن‌ها اعتقاد داشتند از علائم بارداری دختر تغییر سایز بینی زن باردار است! به این معنی که اگر سایز بینی زن باردار بزرگتر شود، جنین دختر در راه دارد.
فرز هستید یا سست؟
اگر چند روز بعد از نزدیکی به دنبال علائم اولیه بارداری بعد از لقاح می‌گردید؛ بهتر است به وضعیت فعالیت‌هایتان دقت کنید؛ فرز و چست و چابک شده‌اید یا سست و به اصطلاح دست و پا چلفتی؟ اگر با اشتیاق بیشتری کار می‌کنید و سرعت عملتان در انجام کارها بالا رفته است؛ احتمالا در حال تجربه یکی از علائم بارداری دختر هستید. جالب است بدانید تحقیقات علمی نشان داده‌اند بی حال شدن و سستی از علائم بعد از بارداری است و ارتباطی به جنسیت جنین ندارد.
ارتباط دست مادر و علائم بارداری دختر
دوست دارید جنسیت جنین دوست یا فامیلتان را به روش قدیمی‌ها تشخیص دهید؛ از او بخواهید دستش را نشانتان دهد. قدیمی‌ها معتقد بودند اگر زن باردار بعد از این درخواست کف دستش را نشان شما دهد، فرزندش دختر خواهد شد.
اگر به دنبال سایر علائم بارداری دختر و نظرات مادران دیگر در این باره هستید علائم بارداری دختر را در نی نی سایت جستجو کنید و از نظرات بقیه‌کاربرها باخبر شوید. به خاطر داشته باشید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تشخیص جنسیت جنین سونوگرافی تعیین جنسیت است که اغلب در هفته 18 بارداری انجام می‌شود.
 

ارسال نظر شما

login captcha

سلام خسته نباشید. نوشتید از هفته هفتم باید‌ متوجه حرکت جنین بشیم؟؟؟؟!!!

سلام من هفته یازدهم هستم ولی هیچ تکونی احساس نمیکنم .چرا اینجا گفته هفته هفت تکون داره

دوست من همش شوری میخورد بچه اش دختر بود

برای منم هم خیلی علائمش همینجوری بوده خوردن غذاهای شیرین در بارداری دختر و همچنین صورتم هم کک ومک شده بود  درصورتی که تو بارداری پسرم خیلی پوستم شفاف و صاف شده بود

سلام

من امشب مهمونی بودم و ته چین خوردم که زعفران داخلش بود. ماه اول بارداری هستم؟ سقط میشه؟ به جنین آسیب میزنه؟ 

@رهاخانم

سلام دوست عزیز نگران نباشید خیر مشکلی به وجود نمی آید موفق باشید 

@رهاخانم

نه عزیزم من اوایل بارداری نمیدونستم باردارم دو فلاسک چای زعفران خوردم چیزیم نشد

همه رو برعکس نوشتی 

بجز ویار ترش و شیرین 


فرزبودن از علائم پسره

شکم بسکتبال از علائم پسره 


پربازدیدترین ها