2109
درمان سوختگی ها و زخم ها با کرم هان اسکین

درمان سوختگی ها و زخم ها با کرم هان اسکین

1397/12/19 بازدید3871

کرم پوستی هان اسکین حاوی عسل، آلوئه ورا، روغن زیتون، ویتامین E و زینک اکساید است.

موارد مصرف این کرم عبارتند از :

  1. سوختگی های درجه 1 و 2
  2. انواع زخم ها (زخم های سطحی و بریدگی ها، زخم پس از جراحی، زخم بستر، زخم پای دیابتی و ... )
  3. التهابات پوستی پس از لیزر درمانی، میکرونیدلینگ و سایر اعمال زیبایی
  4. ادرار سوختگی پای نوزادان
  5. شقاق سینه در مادران شیرده
  6. آفتاب سوختگی
  7. اگزما، پسوریازیس و خشکی پوست
  8. تورم و التهاب بعد از اپیلاسیون
 


عسل دارای خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده قوی است و اثرات شگفت انگیزی در بهبود زخم به ویژه زخم پای دیابتی و زخم بستر دارد. عسل به علت محتوای قند بالا و اثر اسموتیک، با جذب آب موجود در بافت، باعث مهار رشد باکتری ها می شود.

همچنین این ماده مغذی با حفظ رطوبت پوست در بهبود بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس، اگزما و درماتیت نقش دارد.

عسل به عنوان یک لایه روی زخم عمل کرده و مانع چسبیدن پانسمان به ترشحات زخم می شود. به طوریکه می توان پانسمان را بدون آسیب و درد تعویض کرد، همچنین به پاکسازی زخم و کاهش بوی بد آن نیز کمک می کند. این ماده شفابخش در تسریع ترمیم زخم موثر بوده و می تواند از باقی ماندن جای زخم (اسکار) نیز جلوگیری کند.

ویتامین ها، ترکیبات آنتی اکسیدانی و اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون به از بین بردن جای زخم، اسکار و بازسازی پوست کمک می کنند. روغن زیتون به دلیل خاصیت ضدالتهابی در بهبود اختلالات و حساسیت های پوستی به ویژه پس از لیزردرمانی، میکرونیدلینگ، اپیلاسیون و سایر اعمال زیبایی موثر است. 

آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهابی، ضدخارش، ضد ویروسی بوده و در حفظ نرمی و رطوبت پوست نیز موثر است. همچنین باعث بهبود آفتاب سوختگی و بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس، آکنه و اگزما می شود.

اسید سالیسیلیک موجود در آلوئه ورا به عنوان یک تسکین دهنده ی درد ناشی از جراحات و سوختگی ها عمل می کند.

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است. این ویتامین محلول در چربی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست کمک می کند. ویتامین E همچنین دارای خواص ضدخشکی و نرم کنندگی بوده و در بازسازی کلاژن موثر است.

از سوی دیگر روی یک ماده معدنی ضروری و یک آنتی اکسیدان قوی برای حفظ عملکرد طبیعی پوست است. این ماده معدنی کوفاکتوری برای بسیاری از آنزیم های مورد نیاز برای ترمیم بافت، رشد و تکثیر سلولی و عملکرد سیستم ایمنی است.

کرم هان اسکین با دارا بودن ویتامین E  و اکسید روی در بهبود ادرار سوختگی پای نوزادان موثر است. همچنین ترکیب عسل به همراه آلوئه ورا، روغن زیتون و سایر ترکیبات موجود در کرم می تواند باعث بهبود ترک و زخم ناشی از شقاق سینه در مادران شیرده و سایر افراد به ویژه ورزشکاران شود.

نحوه مصرف:

ابتدا دست های خود را با آب و صابون بشویید. در صورت لزوم موضع را با نرمال سالین و گاز استریل از هر گونه آلودگی پاکسازی کنید. سپس یک لایه از کرم هان اسکین را روی موضع به آرامی بمالید و در صورت نیاز بانداژ کنید. تعویض بانداز و استفاده مجدد از دارو را روزی یک بار تا بهبودی کامل انجام دهید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

هیچ گزارش معتبر علمی درباره منع مصرف عسل یا سایر اجزای تشکیل دهنده هان اسکین در دوران بارداری منتشر نشده است.

با توجه به اینکه مواد موثره هان اسکین از موادموجود در رژیم غذایی روزانه هستند، به نظر نمی رسد منعی برای مصرف هان اسکین در دوران بارداری وجود داشته باشد.

شیردهی: یکی از کاربردهای هان اسکین درمان شقاق سینه در دوران شیردهی بوده و استفاده از هان اسکین برای این مورد و سایر موارد گفته شده در این راهنما، در زمان شیردهی منعی ندارد.

هان اسکین را می توانید به صورت آنلاین از داروخانه های زیر سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

1-داروخانه مرکزی جمالزاده

2- داروخانه شبانه روزی فارابی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید   sepidaj.co

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید