2109
بنز cls500 با چه خودروهایی مقایسه می‌شود؟

بنز cls500 با چه خودروهایی مقایسه می‌شود؟

1397/11/30 بازدید1446

دسته خودروهای فست‌بک در ایران و جهان طرفداران زیادی دارد. از بین خودروهای وارد شده در ایران مرسدس بنز CLS 500 یکی از بهترین فست بک‌های موجود در بازار است که با طراحی جذاب و قدرت موتور کم‌نظیر در بازار خریدوفروش مرسدس بنز جایگاه ویژه‌ای دارد. در ادامه با این خودرو و رقیبان آن بیشتر آشنا خواهیم شد.
 

مرسدس بنز CLS 500، لوکس و قدرتمند!

مرسدس بنز CLS 500 یکی از سریع‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای واردشده به ایران است. این خودرو دیفرانسیل عقب به یک موتور 4.7 لیتری باقدرت 408 اسب بخار و گیربکس 7 دنده‌اتومات همراه با شیفتر پشت فرمان مجهز شده است. وجود این موتور V8 قدرتمند، مرسدس بنز CLS 500 را به یکی از سریع‌ترین خودروهای ایران با شتاب 5.2 ثانیه‌ای تبدیل کرده است. در کنار این مشخصات فنی، مرسدس بنز CLS 500دارای امکانات رفاهی بالایی است به همین دلیل خرید مرسدس بنز CLS 500 انتخاب بسیار خوبی به نظر می‌رسد. سیستم هوشمند COMMANDاستفاده‌شده در این خودرو به راننده این قابلیت را می‌دهد تا از طریق یک نمایشگر لمسی کنترل کاملی بر روی تمام اجزای خودرو خود داشته باشد.


طراحی این خودرو به شکل فست‌بک است که به آن 4 در کوپه نیز گفته می‌شود. ظاهر این خودرو تحسین‌برانگیز است و کیفیت ساخت آلمانی در بالاترین سطح خود برای مرسدس بنز CLS 500 در نظر گرفته‌شده است. اصالت و لوکس بودن دو معیار اصلی معرفی این خودرو ازلحاظ طراحی ظاهری است. در داخل خودروتریم چرم و چوب مورداستفاده قرارگرفته و علاوه بر لوکس بودن برای سرنشینان جلو بسیار راحت است. بااینکه این خودرو را در دسته سدان‌های لوکس میان رده قرار می‌دهند اما چیزی از سری S مرسدس بنز کم ندارد. تنها مشکلی که از کابین خودرو می‌توان گرفت ارتفاع کم در صندلی‌های عقب است که به دلیل طراحی فست‌بک خودرو است. امکانات رفاهی خودرو شامل کروز کنترل هوشمند، کنترل در سربالایی، کنترل ماندن بین خطوط، روکش چرم برای صندلی‌ها، 6 ایربگ، هشدار نقطه کور و هشدار تغییر لاین، مولتی‌مدیاHarman Kardon، نمایشگر 7 اینچی با کنترلر، تهویه اتوماتیک 4 گانه و ... است که لیست طولانی‌ای را تشکیل می‌دهد. قیمت مرسدس بنز CLS مدل 2013 در سایت دیوار در حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

 

بی ام و سری 6، گرن کوپه‌های پرصلابت

سری 6 بی ام و برای رقابت بیشتر با CLS های مرسدس بنز در نسل جدید خود با نسخه گرن کوپه نیز به بازار عرضه‌شده است. این نسخه درواقع دارای همان طراحی فست‌بک یا 4 در کوپه مرسدس بنز CLS 500 است و می‌توان بی ام و650i را رقیب مستقیم CLS 500 در بازارهای جهانی دانست. این خودرو با طراحی جذاب خود دل هر بیننده‌ای را به دست خواهد آورد. طراحی جلوی خودرو کمی متفاوت‌تر شده و به یاد اسطوره‌های بی ام و در این بخش انتهای کاپوت کمی جلوتر آمده است که به خودرو صلابت و اصالت داده است. در نمای داخلی کابین خودرو ساده‌تر از مرسدس بنز است اما صندلی‌ها و بخش‌هایی از خودرو دارای روکش چرم است که به لوکس بودن آن کمک کرده است. برخلاف مرسدس بنز در اینجا تریم چوب در حالت پایه قرار ندارد و ممکن است از تریم آلومینیومی به‌جای چوب استفاده‌شده باشد. لیست امکانات بی ام و حتی از مرسدس هم پربارتر است و 5 حالت رانندگی، حس‌گر پیشگیری از تصادف جلو، هد آپ و دوربین 360 از برتری‌های این خودرو محسوب می‌شود.با این‌حال ظاهر و کابین خودرو کاملاً راضی‌کننده است و حس لوکس بودن را کاملاً منتقل می‌کند با فاصله کمی اما مرسدس بنز عملکرد بهتری در این بخش داشت.

 

در عملکرد فنی اما بی ام و نیز دارای یک موتور V8 4.4 لیتری است که با داشتن حجم موتور کمتر در مقایسه با مرسدس بنز CLS 500 اما دارای خروجی 450 اسب بخار است و کاملاً از موتور مرسدس بهتر عمل کرده است. شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز تنها 4.6 ثانیه است که حدود 1 ثانیه سریع‌تر از مرسدس بنز است. جعبه‌دنده 8 سرعته اتومات برای اولین بار در این خودرو بی ام و استفاده‌شده است و عملکرد بهینه‌ای دارد. قیمت بی ام و 650i مدل 2012 در سایت دیوار هم در حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

از سایر رقبای این دو خودرو در بازار جهانی می‌توان به پورشه پاناروما و آئودی A7 اشاره کرد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها