2109
ورزش پس از زایمان، مفید است یا مضر؟

ورزش پس از زایمان، مفید است یا مضر؟

1397/11/14 بازدید292

نی نی سایت: خیلی از زنان بعد از زایمان دست به سیاه و سفید نمی زنند و از انجام هر حرکتی پرهیز می کنند. استراحت برای زنی که زایمان کرده خیلی خوب است اما ورزش پس از زایمان در کنار استراحت مناسب خیلی مفیدتر است. کارشناسان معتقدند ورزش پس از زایمان باعث افزایش اعتماد به نفس، کاهش دردهای خفیف پس از زایمان و تقویت عضلات شکم و عضلات لگن می‌شود.
کارشناسان توصیه می کنند یک تا ۶ هفته بعد از زایمان ورزشهای هوازی از جمله ایروبیک انجام بدهید که باعث افزایش ظرفیت و آمادگی قلبی و عروقی مادر شده و در میزان شیردهی مادر نیز تأثیر بدی ندارد. در هفته‌های اول پس از زایمان، انجام فعالیت‌های ورزشی رقابتی و شدید توصیه نمی‌شود و فرد بهتر است از فعالیت‌های ورزشی که حداقل ضربه در آن هست، استفاده کند. یعنی به جای دویدن، تند راه برود و از انجام ورزش‌های ضربه‌ای پرهیز کند.
بهتر است ورزشهای شکم و لگنی را در برنامه ورزشی خود قرار دهید و از درازنشستی که زانوها خم و کف پاها روی زمین قرار دارد، استفاده کنید. چون در این حالت فقط شانه خود را از زمین بلند می‌کنید و فشار کمتری به فرد وارد می‌شود. البته در صورت داشتن درد، خونریزی، اختلال در راه رفتن، سرگیجه، احساس ضعف، تنگی نفس و حالت غش کردگی از انجام ورزش اجتناب کنید.
به گزارش ایسنا تحقیقات نشان می‌دهد که پس از ورزش اسید لاکتیک ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر می شود. کارشناسان توصیه می کنند تا یک ساعت مادران از شیر دادن دست بکشند تا اسید لاکتیک از طریق ادرار دفع و یا توسط بیکربنات خنثی شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها